Podczas salonu motocykli i skuterów INTERMOT w Kolonii w Niemczech Suzuki Motor Corporation oficjalnie ogłosiło swój powrót do FIM Road Racing Grand Prix w klasie MotoGP.
Suzuki nie startowało w królewskiej klasie od 2012 roku, ale przez cały czas rozwijany był projekt motocykla MotoGP, który pod nazwą Suzuki GSX-RR wróci na stałe do rywalizacji w sezonie 2015.
Zobacz także:
Swój oficjalny debiut zespół Suzuki MotoGP będzie miał jednak już w listopadzie tego roku podczas kończącego sezon Grand Prix Walencji (9 listopada). Zaszczytu startu na nowej konstrukcji z Hamamatsu dostąpi francuski zawodnik Randy de Puniet, który od dwóch lat jest głównym kierowcą testowym projektu MotoGP.
Sercem nowego motocykla jest rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 1000ccm i mocy 230KM. Aluminiowa rama została zaprojektowana w sposób pozwalający osiągnąć doskonałą poręczność motocykla oraz świetną aerodynamikę.
Technologie wykorzystane do budowy prototypu GSX-RR w przyszłości będą też używane w drogowych motocyklach z rodziny GSX-R, w tym także w debiutującym podczas salonu Intermot modelu GSX-S1000.
Szefem teamu Suzuki MotoGP jest Davide Brivio. Włoch w przeszłości z sukcesami prowadził fabryczne zespoły w motocyklowym Grand Prix, zdobywając z nimi wiele tytułów mistrzowskich. Od sezonu 2015 barwy Suzuki reprezentować będą Hiszpanie Aleix Espargaro i Maverick Vinales.
Pierwszy z nich ma już spore doświadczenie w klasie MotoGP – w sezonach 2012 i 2013 wygrywał klasyfikację kierowców CRT (seryjne silniki i prototypowe ramy), a obecnie jest najlepszym niefabrycznym zawodnikiem w klasie MotoGP.
Maverick w sezonie 2013 został Mistrzem Świata kategorii Moto3, a w tym roku rywalizuje w klasie Moto2, jest jednym z najzdolniejszych kierowców młodego pokolenia, czego najlepszym dowodem jest zwycięstwo w GP Aragonii.
Nowi zawodnicy Suzuki pierwszy kontakt z GSX-RR będą mieć już w listopadzie podczas pierwszych testów przed sezonem 2015, które odbędą się Walencji dwa dni po ostatnim Grand Prix.
Dane techniczne Suzuki GSX-RR:
– Wymiary (długość x szerokość x wysokość): 2,096 mm x 720 mm x 1,140 mm;
– rozstaw osi: 1,457 mm;
– waga: 160 kg (zgodnie z regulaminem FIM);
– silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy;
– pojemność: 1000 cm3;
– moc: ponad 230 KM;
– rama: aluminiowa;
– opony (przód/tył): 16,5 cala/16,5 cala;
– przednie zawieszenie: Ohlins;
– tylne zawieszenie: Ohlins;
– hamulce (przód/tył): karbonowe tarcze/stalowa tarcza, Brembo.