Rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP. Kierowcy Alex Rins i Andrea Iannone aż dziewięciokrotnie stawali na podium.
Dzięki innowacjom w motocyklu GSX-RR, całemu zespołowi oraz zaangażowaniu kierowców zespół Suzuki ECSTAR zamyka sezon w świetnych nastrojach.
Zobacz także:
9 miesięcy intensywnej pracy, 4 kontynenty, 15 krajów, 19 wyścigów, 16 000 km przejechanych na torze – tak wygląda statystyka zespołu Suzuki w klasie MotoGP w minionym sezonie. W klasyfikacji kierowców Alex Rins zdobył miejsce piąte, Andrea Iannone był dziesiąty. Suzuki zakończyło sezon jako czwarty producent.
– Jesteśmy tu wszyscy po to, aby próbować i wygrać Mistrzostwa Świata. Muszę przyznać, że rok 2018 przekroczył moje oczekiwania – dziewięciokrotne podium, cztery razy na drugim miejscu, i kilka wyścigów, gdy byliśmy bardzo blisko zwycięstwa – powiedział szef zespołu Davide Brivio zapytany o oczekiwania wobec sezonu 2018.
Przyczyn tak dobrego sezonu Davide Brivio upatruje w ulepszonym motocyklu, rozwoju zawodników poprawiających swoje wyniki, wewnętrznej konkurencji pomiędzy Alexem Rinsem a Andreą Iannone, i ostatecznie, we wspólnej mobilizacji całego teamu.
W sezonie 2019 zespół SUZUKI ECSTAR zasili młody kierowca Joan Mir, który potwierdził swój wyścigowy talent zdobywając zwycięski tytuł w Moto3 w 2017 r.
– Po pierwszych testach mam bardzo pozytywne odczucia co do Teamu Suzuki i motocykla GSX-RR. Czuję się pewnie na motocyklu klasy MotoGP, co tylko potwierdza, że decyzja o przeskoczeniu do Królewskiej Klasy z Moto2 po jednym sezonie była słuszna – mówi Joan Mir.
Zawodnicy rozpoczęli już testy przygotowujące do kolejnego roku zmagań na torze. Jazdy próbne, które odbyły się w Walencji oraz Jerez w Hiszpanii pozytywnie nastawiają zarówno zawodników, jak i managera teamu Suzuki ECSTAR Davida Brivo. Na początku lutego odbędą się kolejne testy, tym razem na torze Sepang International Circuit w Malezji.
Sezon 2018 w liczbach
* GP Argentyny – Alex Rins: 3. miejsce;
* GP Ameryki – Andrea Iannone: 3. miejsce;
* GP Hiszpanii – Andrea Iannone: 3. miejsce;
* Assen TT – Alex Rins: 2. miejsce;
* GP Aragonii – Andrea Iannone: 3. miejsce;
* GP Japonii – Alex Rins: 3. miejsce;
* GP Australii – Andrea Iannone: 2. miejsce;
* GP Malezji – Alex Rins: 2. miejsce;
* GP Walencji – Alex Rins: 2. miejsce.
Specyfikacja motocykla Suzuki GSX-RR
* Wymiary – długość/ szerokość /wysokość: 2 096 mm/ 720 mm/ 1 140 mm;
* rozstaw osi: 1 457 mm;
* silnik: rzędowy 4-cyl., czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą;
* pojemność silnika: 1 000 cm3;
* moc: ponad 176 kW (240 KM);
* prędkość max.: ponad 330 km/h;
* skrzynia biegów: 6-biegowa;
* opony (przód/ tył): Michelin, 17” / 17”;
* przednie zawieszenie: Öhlins, odwrócony widelec;
* tylne zawieszenie: Öhlins;
* hamulce: karbonowo- stalowe, tarczowe, Brembo;
* jednostka sterująca: Magneti Marelli;
* waga: 157 kg.