MOTOCYKLIŚCI ZAKOŃCZYLI WYŚCIGOWY SEZON

Na Torze “Poznań” zakończyła się tegoroczna rywalizacja motocyklistów w wyścigowych mistrzostwach Polski. Tym razem aura dopisała i zawodnicy przez dwa dni mieli znakomite warunki do walki.

W przededniu wyścigowych zmagań, podczas „Konkursu Elegancji” na Starym Rynku w Poznaniu, rozgrywanym w ramach XXXVIII Poznańskiego Międzynarodowego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, organizowanego przez Automobilklub Wielkopolski, trójka zawodników ścigających się w cyklu Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski osobiście zaprosiła licznie zgromadzonych sympatyków motoryzacji oraz mieszkańców miasta na Tor „Poznań’”.


Zobacz także:
WIĘCEJ SPORTU


Na honorowej rampie pojawiła się: Natalia Florek (23-letnia poznanianka i jedyna kobieta w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski w sezonie 2011, ścigająca się od 2008 roku; a swoim koncie ma już spore osiągnięcia; w bieżącym sezonie ściga się w klasie mistrzowskiej Superstock 600 Junior), Mateusz Korobacz (Wicemistrz Polski 2010 w klasie Superstock 600, zawodnik który w ubiegłym miesiącu testował motocykl z Mistrzostw Świata Grand Prix klasy Moto 2 na hiszpańskim torze Aragon) oraz Przemysław Saleta (Mistrz Świata w Kick Boxingu i Mistrz Europy w boksie, ścigający się już trzeci sezon w wyścigach motocyklowych – obecnie w klasie Rookie 1000).

Jeszcze przed rozpoczęciem poznańskiej, ostatniej rundy mistrzostw kraju, było wiadomo, że tytuł w klasie Superstock 1000 zdobędzie Austriak Andreas Meklau, startujący w zespole Suzuki Grandys duo Team. Meklau miał wyraźną przewagę w klasyfikacji generalnej, ale w stolicy Wielkopolski postanowił jeszcze powalczyć o drugi tytuł w klasie Superbike.

Przed ostatnią rundą liderem tej klasyfikacji był inny zawodnik tego samego zespołu, Szwajcar Gregory Junod. Podczas pierwszego wyścigu Junod zdobył zaledwie 9 punktów (zajął siódme miejsce), natomiast Meklau był drugi i odrobił sporo punktów do rywala.

Podczas tego wyścigu Meklau co prawda przegrał z Australijczykiem Garethem Jonesem (pierwszy raz startował w Poznaniu), ale tak zaciekle gonił przeciwnika, że dwukrotnie poprawił rekord toru. Najpierw uzyskał 1.33,054, a podczas szóstego okrążenia “wyśrubował” czas na 1.33,037.

O tytule w klasie Superbike miał więc zadecydować drugi wyścig. Był on pechowy dla Junoda, który zaliczył upadek i wyścigu nie ukończył. Meklau natomiast dojechał do mety na trzecim miejscu i zdobył tytuł Mistrza Polski! W klasyfikacji generalnej wyprzedził Junoda różnicą 8 punktów. Drugim wicemistrzem kraju został doświadczony Janusz Oskaldowicz.

W klasie Supersport najlepszym zawodnikiem okazał się Daniel Bukowski (Automobilklub Wielkopolski – Suzuki Grandys duo Team). Pierwszego dnia Bukowski zwyciężył w ładnym stylu, wyprzedzając Marka Szkopka i Marcina Kałdowskiego. W drugim dniu Bukowski jedynie “pilnował” trzeciej pozycji, co ostatecznie dało mu tytuł mistrzowski. Wicemistrzem został Szkopek, a drugim wicemistrzem Kałdowski.

Emocji nie brakowało w klasie Superstock 600 Junior, gdzie szanse na tytuł mieli Artur Wielebski (A. Wielkopolski – Bogdanka Junior Team Recykl) oraz Mateusz Korobacz (A. Wielkopolski – Yamaha Poland Position). W pierwszym wyścigu Korobacz zaliczył upadek, a potem rozpoczął pogoń za rywalami. Starczyło to do zajęcia czwartego miejsca, a Wielebski był drugi za Adrianem Paskiem. W drugim starcie, mimo ambitnej jazdy Korobacz był drugi, ale Wielebski uplasował się tuż za nim. To sprawiło, że z dorobkiem 191 pkt. Wielebski został mistrzem kraju, a Korobacz wicemistrzem (182 pkt.).

W Pucharze BMW najlepszy okazał się Marcin Kondratowicz (A. Wielkopolski). W klasie Suzuki 1000 zwyciężył Marcin Sosna, w klasie Suzuki 600 – Marcin Sikora. Z kolei w Pucharze Polski w klasie Rookie 1000 wygrał Przemysław Janik, a w klasie Rookie 600 – Szymon Strankowski. W klasie Pretendent triumfował Wojciech Majewski.

Najlepsi zostali uhonorowani pucharami podczas uroczystego zakończenia sezonu na Torze “Poznań”.

(jjp)

Fot.: www.aw.poznan.pl