Zgodnie z naszą wcześniejsza informacją, showcar Renault Arkana – crossover coupe – zaprezentowany został na międzynarodowym salonie samochodowym w Moskwie.
Nowy showcar łączy klasyczną elegancję z solidnością SUV-a. Jest zapowiedzią modelu z segmentu C przeznaczonego na światowe rynki.
Zobacz także:
Po debiucie na rynku rosyjskim w 2019 roku samochód trafi na rynki wielu innych krajów. Innowacyjny w tej kategorii samochodów design ma być mocnym atutem w bardzo konkurencyjnym segmencie C. Potrzeby użytkowników stają się coraz bardziej zróżnicowane.
Pokazany na targach motoryzacyjnych samochód wyróżnia się przyciągającym wzrok designem, który sprawia wrażenie siły. Solidność obrazuje zwiększony prześwit, poszerzone nadkola i 19-calowe obręcze kół, które sugerują duże możliwości terenowe. To solidny samochód gotowy, aby stawić czoła trudnym warunkom drogowym i klimatycznym. Wysoką dolną część nadwozia i ścięty dach wzbogacają chromowane boczne listwy i panoramiczny dach.
– Showcar Arkana jest unikatowym crossoverem coupe, który idealnie łączy klasyczną elegancję z siłą SUV-a. Wyposażyliśmy go we wszystkie atrybuty właściwe marce Renault, obdarzając go muskularną stylistyką, siłą i zmysłowością we francuskim stylu – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Renault.
Nowy model będzie produkowany i sprzedawany w wielu krajach świata, w pierwszej kolejności w Rosji już w 2019 roku. W dalszej kolejności nowe Renault będzie produkowane i dystrybuowane na terenie Azji i w innych częściach świata. Ten sam design zostanie odpowiednio dostosowany do oczekiwań lokalnych rynków.
W ramach strategicznego planu Drive the Future (https://drivethefuture.groupe.renault.com/en/ ) Grupa Renault zamierza zwiększyć tempo ekspansji na światowych rynkach poprzez poszerzenie gamy produktów i zwiększenie sprzedaży do pięciu milionów samochodów w roku 2022. Nowa Arkana odegrać ma pierwszoplanową rolę w realizacji tego celu.
W 2017 roku Grupa Renault sprzedała niemal jedną trzecią samochodów na rynku rosyjskim (448 270 egzemplarzy, 28 proc. udziału w rynku). Rosja obecnie jest drugim rynkiem zbytu dla Grupy z możliwością zajęcia pierwszego miejsca po realizacji planu strategicznego Grupy.
– Pomysł tego innowacyjnego modelu powstał w Rosji i cały projekt był realizowany przy silnym zaangażowaniu Renault Rosja. Arkana wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rosyjskich klientów, jak również klientów z wielu innych krajów świata, pozwalając Grupie Renault zwiększyć tempo ekspansji na światowych rynkach w ramach strategicznego planu Drive the Future – mówi Nicolas Maure, wiceprezes Grupy Renault, prezes regionu Eurazja.
Targi motoryzacyjne Moscow International Auto Show – MIAS potrwają do 9 września.