Przedostatni etap 16. Rallye Monte Carlo Historique składał się z dwóch odcinków. Wszystkie polskie załogi zameldowały się dziś na mecie. Teraz już tylko do pozostanie pozostał etap finałowy.
Zadecyduje on o ostatecznych wynikach rajdu historycznego, który tradycyjnie jest bardzo trudną próbą zarówno dla kierowców, jak też ich pięknych samochodów. Fanów jednak nie brakuje, co widać na trasie, gdzie gromadzą się tłumy. Team TJ Motorsport w Fiatach 125p ma coraz więcej zagorzałych kibiców!
Zobacz także:
MONTE CARLO HISTORIQUE 2012 – 2013
Dzisiejszy dzień rozpoczął się odcinkiem Breziers – Selonnet, na którym najszybszymi okazali się Szwajcarzy Albert Vicentini i Kurt Waldmeier w… Fiacie 850 Coupe. Okazuje się, że i takimi samochodami można na górzystych trasach wygrywać (potwierdzeniem tego jest wczorajsze miejsce na podium Stanisława Postawki w Zastawie 1100).
Z naszych zawodników najszybciej próbę pokonali właśnie Stanisław Postawka i Andrzej Postawka w swojej Zastawie z 1979 roku, którzy zajęli 24 miejsce (strata 188 pkt.). Na 76 pozycji sklasyfikowani zostali Jerzy Walentowicz i Wojciech Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV 1972 – 214 pkt.), a pozostałe załogi zajęły następujące pozycje: 111. Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej (BMW 320 1979 – 276 pkt.); 119. Piotr Bany i Karol Wyka (Łada 1500S 1978 – 297 pkt.); 139. Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (Polski Fiat 125P 1972 – 354 pkt.); 155. Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (Fiat 125P 1972 – 401 pkt.); 194. Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p 1979 – 695 pkt.); 201. Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p 1975 – 805 pkt.); 226. Marcin Miller i Marcin Olejnik (Fiat X1/9 1977 – 1581 pkt.).
Po próbie liderami pozostali Gérard Brianti i Sébastien Chol (Alpine – Renault A110 1600S). Stanisław Postawka awansował na 26 pozycję (1662 pkt.), a Piotr Bany jest 62 (4050 pkt.), Tomasz Jaskłowski – 87 (5729 pkt.), a Romuald Chałas – 112 (8264 pkt.).
Kolejny odcinek: Digne – Chaudon Norante nie przyniósł większych przetasowań w klasyfikacji. Na najwyższym podium stanęli Piero Zanchi i Eugenio Mannarino (Lancia Fulvia HF 1.6). Bracia Jerzy i Wojciech Walentowiczowie, którzy jak już informowaliśmy tym razem reprezentują barwy Szwecji, zajęli 40 miejsce (140 pkt.). Stanisław i Andrzej Postawka byli 50 (185 pkt.), a na drugim miejscu z Polaków uplasowali się uplasowali się Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (267 pkt.).
Piotr Bany stracił 305 pkt. (125 lokata), Wojciech Wetula – 349 pkt. (150), Robert Burchard – 406 pkt. (176), Marcin Miller – 407 (177), Paweł Molgo – 542 pkt. (205), a Tomasz Jaskłowski – 786 pkt. (229).
Po przedostatnim etapie na prowadzeniu są Gérard Brianti i Sébastien Chol (Alpine – Renault A110 1600S). Miejsca na podium zajmują Jean-Pierre Coppola i Olivier Sussot (Alpine – Renault A310 – 202 pkt.)oraz Fabio Babini i Andrea Capsoni (Porsche 911 – 427 pkt.). Stanisław Postawka i Andrzej Postawka awansowali o trzy pozycje i zajmują 25 miejsce (1675 pkt.).
Miejsca pozostałych naszych załóg: 59. Piotr Bany i Karol Wyka (4183 pkt.); 88. Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (6343 pkt.); 109. Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (8359 pkt.); 115. Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej (8780 pkt.); 124. Jerzy Walentowicz i Wojciech Walentowicz (11181 pkt.); 140. Robert Burchard i Grzegorz Gac (13219 pkt.); 204. Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (29381 pkt.).
Finałowy etap to trzy próby: Col de Castillon – Loda, Utelle – La Tour – Tinée, La Bollène Vésubie – Sospel ze słynną, przejeżdżaną nocą w szpalerze widzów, przełęczą Col du Turini.
Fot.: Lesław Sagan (Auto Świat) oraz rallyliveresults.com
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.