Polscy zawodnicy, którzy uczestniczyli w 16. Rallye Monte Carlo Historique powrócili do kraju. Nasza ekipa spisała się bardzo dzielnie w tym bardzo trudnym rajdzie.
Romuald Chałas, były czołowy nasz kierowca rajdowy, wielokrotny Mistrz i Wicemistrz Polski, a obecnie Prezes Automobilklubu Polski i członek Zarządu Polskiego Związku Motorowego, debiutował w zawodach. Jego pilotem był Tomasz Borysławski.
Zobacz także:
MONTE CARLO HISTORIQUE 2012 – 2013
– To był bardzo trudny rajd. Oczywiście sam regulamin jego rozgrywania, zasady rywalizacji różnią się znacznie od tych, które obowiązują w normalnych rajdach. Impreza jest inna, ale wcale nie łatwiejsza! Które odcinki były dla mnie najtrudniejsze? “Dojazdówka” z Monte Carlo oraz oczywiście ostatni, nocny etap! Jadąc po trzech ostatnich odcinkach realizowałem swoje wcześniejsze marzenia, dotyczące startu w RMC! Było trudno, ale jednocześnie mieliśmy wielką frajdę z jazdy. Poszło świetnie – zdołaliśmy awansować o trzydzieści miejsc w klasyfikacji! Wcześniej nie brakowało przygód, ale także trochę doświadczenia. W sumie 83 miejsce, najlepsze wśród jadących Fiatami 125p i trzecie wśród polskich załóg w pierwszym starcie nie jest złe… Oczywiście mogło być lepiej, ale jestem zadowolony. Pragnę gorąco podziękować Tomkowi Jaskłowskiemu, szefowi Team TJ Motorsport, który wypożyczył nam samochód. Okazał się niezawodny! Dziękuję też zespołowi mechaników, byli wspaniali i skuteczni w swojej pracy. To było dla nas nie lada wyzwanie, ale jednocześnie piękna przygoda! – powiedział Romuald Chałas.
Przypomnijmy miejsca zajęte w Rajdzie Monte Carlo samochodów historycznych przez polskie załogi: Stanisław Postawka i Andrzej Postawka (Zastawa 1100 1979)- 29, Piotr Bany i Karol Wyka (Łada 1500S 1978) – 56, Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (Fiat 125P 1972) – 83, Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (Polski Fiat 125P 1972) – 90, Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p) 132, Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej (BMW 320 1979) – 177, a inni debiutanci: Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p 1975) – 197.
Działacze Automobilklubu Polski – organizatorzy Startu Honorowego 16. RMCH w Warszawie składają podziękowania sponsorom, bez których wsparcia i życzliwości nie byłoby możliwe stworzenie tak udanej imprezy i dostarczenie tylu pozytywnych emocji fanom i kibicom historycznej motoryzacji. A są to firmy: SGB – Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie, NAC – New American Concept, Generali Group oraz WAPNOPOL.
Trzy galerie:
1. Start Honorowy w Warszawie (Lesław Sagan – Auto Świat)
2. Załoga Romuald Chałas – Tomasz Borysławski
3. Załoga Robert Burchard – Grzegorz Gac
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.