MONITOROWANIE MARTWEGO POLA W LUSTERKACH – JAK DZIAŁA?

lusterko-skoda1

Blind Spit Detect to system, który coraz częściej pojawia się w samochodach. Wykorzystująca radar funkcja wspomagania kierowcy pomaga dostrzec pojazd w tzw. martwej strefie widoczności.

To znaczy tam, gdzie lusterka zewnętrzne i boczne szyby nie zapewniają pełnej widoczności. Takie strefy wynikają z kształtu nadwozia i ze względów konstrukcyjnych nie można ich w pełni wyeliminować.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Radary umieszczone w tylnej części auta nadzorują obszar za samochodem i po jego bokach. Funkcja nadzoruje odległość od innych pojazdów w pobliżu oraz ich prędkość, by określić, czy należy ostrzec kierowcę. W przypadku wykrycia auta w tzw. „martwej strefie”, sygnały ostrzegawcze pojawiają się w górnym narożniku lusterek zewnętrznych. Co ważne, Blind Spit Detect działa już przy prędkości jazdy wynoszącej ponad 15 km/h.

lusterko-skoda2

Škoda wykorzystała czujniki radarowe funkcji monitorowania martwego pola w lusterkach do zwiększenia bezpieczeństwa także w sytuacji, kiedy kierowca wyjeżdża tyłem z miejsca, gdzie ma ograniczoną widoczność. Czujniki radarowe umieszczone w tylnym zderzaku wykrywają zbliżanie się innych pojazdów – na podstawie tej informacji funkcja Rear Traffic Alert ostrzega kierowcę o możliwym niebezpieczeństwie kolizji.

I to zarówno optycznie (na ekranie urządzenia multimedialnego lub wyświetlaczu Maxi Dot) i akustycznie, a gdy sytuacja tego wymaga, aktywnie przeciwdziała zagrożeniu, zatrzymując samochód. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, funkcje Blind Spit Detect i Rear Traffic Alert są ze sobą sprzężone – nie ma możliwości wyposażenia auta w tylko jedną z nich.

Do tej pory system Blind Spit Detect był dostępny w modelach Škoda Karoq, Kodiaq, Superb i Octavia. Teraz do grona modeli, które oferuje system bezpieczeństwa znany z aut wyższej klasy, dołącza odnowiona Fabia.

lusterko-skoda3