Już na wiosnę w salonach sprzedaży w naszym kraju pojawi się nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. SUV coupe otrzyma napęd hybrydowym plug-in.
Polski oddział Mitsubishi Motors uruchomił już specjalną witrynę https://www.mitsubishi.pl/samochody/eclipse-cross-phev z kompendium wiedzy na temat tego modelu.
Zobacz także:
Eclipse Cross został wprowadzony na rynek w setną rocznicę powstania pierwszego samochodu Mitsubishi, obchodzoną w 2017 roku. Obecnie – po raz pierwszy – firma wprowadza wersję z układem napędowym PHEV, obejmującym dwusilnikowy system 4WD w innym modelu niż Outlander.
Wydłużona sylwetka oraz zmieniona stylistyka przedniej i tylnej części nadwozia odpowiadają za świeży wygląd dynamicznego auta. W przedniej części modelu zastosowano wersję stylu Dynamic Shield (Dynamicznej tarczy). Odświeżony układ świateł dodaje przedniej części sportowego wyrazu. Płyty osłonowe u dołu obu zderzaków podkreślają mocny charakter SUV-a.
W tylnej części zrezygnowano z dzielonej tylnej szyby poprzedniego modelu i zastosowano pojedynczą, zapewniając lepszą widoczność. Trójwymiarowe światła tylne są umieszczone wyżej, aby uzyskać charakterystyczny wygląd i lepszą widoczność na drodze. Solidne panele nadwozia i zderzak tylny zapewniają sztywność i wytrzymałość, a w połączeniu z sześciokątną bryłą przypominającą koło zapasowe montowane z tyłu pojazdu.
Wnętrze kabiny wyróżnia wykończenie wysokiej jakości w czarnym kolorze z fotelami tapicerowanymi kombinacją wytłaczanego zamszu i syntetycznej skóry. Dostępna jest też opcjonalnie skórzana tapicerka w kolorze jasnoszarym lub czarnym. Wykończenie boczków drzwi współgra z kolorem tapicerki foteli.
Seria lakierów o wysokim połysku Diamond Color oferuje dwie opcje kolorystyczne dla nadwozia – Red Diamond i nowy White Diamond. Ten ostatni emanuje zarówno białym połyskiem perły, jak i subtelnymi przebłyskami metalu.
Napęd elektryczny PHEV
W Eclipse Cross zastosowano zmodyfikowany dwusilnikowy system 4WD PHEV wywodzący się z modelu Outlander PHEV. Architektura układu napędowego to przedni i tylny silnik elektryczny o dużej mocy, akumulator trakcyjny o dużej pojemności oraz 2,4-litrowy silnik MIVEC. Pojemność akumulatora trakcyjnego wynosi 13,8 kWh przy całkowitym zasięgu elektrycznym 57,3 km (tryb WLTP City).
Dostępne są trzy tryby jazdy: tryb EV z napędem silnikami elektrycznymi wykorzystującymi energię z akumulatora trakcyjnego, tryb hybrydowy szeregowy wykorzystujący silnik benzynowy do generowania energii dla silników elektrycznych napędzających pojazd oraz tryb hybrydowy równoległy wykorzystujący silnik benzynowy do napędzania pojazdu wraz z silnikami elektrycznymi.
Automatyczne przełączanie pomiędzy tymi trybami następuje w zależności od sytuacji. Na pokładzie samochodu znajdziemy gniazdko elektryczne 230 V o mocy 1500 W, które może zasilać elektronikę i urządzenia3 przeznaczone do użytku na wolnym powietrzu oraz służyć jako źródło energii elektrycznej w sytuacjach awaryjnych.
Pojazd może również służyć jako źródło zasilające całe gospodarstwo domowe z zasobów zgromadzonej w akumulatorze energii, przy wykorzystaniu technologii V2H. Ponieważ pojazd ma możliwość wytwarzania prądu przez generator połączony z silnikiem spalinowym, może on dostarczać energię nawet przez 10 dni, zaspokajając potrzeby typowego gospodarstwa domowego, gdy samochód jest w pełni naładowany i zatankowany.
Napęd wszystkich kół
Wysoka sztywność nadwozia oraz zoptymalizowane przednie i tylne zawieszenie sprawiają, że napęd S-AWC (Super-All Wheel Control) jest jeszcze bardziej efektywny. W układzie napędowym system oparty na dwusilnikowym układzie 4WD, który może swobodnie rozkładać siłę napędową na przednie i tylne silniki elektryczne bez strat powstających w przekładni mechanicznej.
Zoptymalizowano również rozkład masy na osie i obniżono położenie środka masy poprzez umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod centralną partią podłogi. Dzięki udoskonaleniom zawieszenia, nowe auto zapewnia stabilne i precyzyjne prowadzenie na śliskich drogach. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami jazdy w zależności od nawierzchni i warunków. Tryb Normal zapewnia charakterystykę układu kierowniczego i stabilność podczas standardowej podróży.
Tryb Snow utrzymuje stabilność jazdy na śliskich nawierzchniach, takich jak zaśnieżone drogi. Tryb Gravel zapewnia optymalne prowadzenie i stabilność na nierównych lub nieutwardzonych nawierzchniach. Tryb Tarmac zapewnia jeszcze pewniejsze pokonywanie zakrętów i wyższy poziom stabilności głównie na suchych, utwardzonych nawierzchniach.
Bogate wyposażenie i gwarancja
Nowy model oferuje system Mitsubishi Power Sound System (MPSS), wyposażony w osiem wysokiej klasy głośników, rozmieszczonych według planu sporządzonego specjalnie dla wnętrza tego pojazdu. Ekran wyświetlacza został powiększony do 8 cali. Kierowca ma do dyspozycji cała gamę systemów wspomagania.
Eclipse Cross PHEV będzie oferowany z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.