Północnoamerykański oddział MMC – firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) poinformowała, że najpopularniejszy model w ofercie firmy – kompaktowy crossover Mitsubishi ASX 2013 (w USA nazywany Outlander Sport) otrzymał wyróżnienie Top Safety Pick+ 2013.
Przyznał je amerykański Instytut IIHS (ang. Insurance Institute for Highway Safety). Ten sam model został wcześniej wyróżniony dwoma tytułami Top Safety Pick (w latach 2012 i 2013). Do nagrody Top Safety Pick+ zgłoszono 13 modeli.
Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO
Top Safety Pick+ to nowe wyróżnienie przyznawane przez IIHS pojazdom, które oferują szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Fakt, iż ASX uhonorowano tym tytułem oznacza, że model ten zapewnia poziom bezpieczeństwa wyższy, niż obecnie zakładane standardy tej niezależnej organizacji badawczo- testowej.
W testach IIHS pojazd może otrzymać jedną z czterech ocen poziomu bezpieczeństwa (ocena dobra, akceptowalna, marginalna lub słaba). Ocena jest uzależniona od wyników testów zderzeniowych, które obejmują kolizje czołowe, boczne, dachowanie oraz ocenę skuteczności działania systemów ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa podczas wypadku.
Aby otrzymać wyróżnienie Top Safety Pick+ dany model musi uzyskać ocenę „dobrą” w przynajmniej czterech z pięciu testów oraz ocenę nie niższą niż „akceptowalna” w piątym teście. W zeszłym roku procedury testowe uzupełniono o test symulujący zderzenie przedniego narożnika pojazdu z innym samochodem, drzewem lub słupem. W teście tym przy prędkości 65 km/h 25 proc. przedniej części pojazdu po stronie kierowcy uderza w barierę o wysokości półtora metra.
Dwie trzecie małych SUV-ów przetestowanych przez IIHS otrzymało słabą ocenę za konstrukcję pojazdu.
Mitsubishi ASX otrzymał wyróżnienie Top Safety Pick+ dzięki licznym zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym. W głównej mierze świetne wyniki testów IIHS trzeba przypisać zastosowaniu nowoczesnej technologii bezpieczeństwa, jaką jest wzmocniona konstrukcja nadwozia RISE (ang. Reinforced Impact Safety Evolution), która obejmuje zintegrowane strefy kontrolowanego zgniotu oraz wzmocnienia newralgicznych punktów karoserii i nadwozia. Rozwiązania te znacznie zwiększają poziom ochrony podróżnych podczas kolizji, pochłaniając i/lub rozpraszając dużą część energii uderzenia z dala od kabiny pasażerskiej.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.