W Tajlandii firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentowała nowego pickupa o nazwie Triton. Nowy model piątej generacji – zbudowany od podstaw, po dziewięciu latach zastępuje czwartą generację tego modelu.
Jest produkowany w fabryce Laem Chabang należącej do Mitsubishi Motors (Thailand). Model (w wersji na rynek tajlandzki) wszedł od razu po prezentacji do sprzedaży na lokalnym rynku.
Zobacz także:
SUBARU: NOWY OUTBACK BĘDZIE POSIADAŁ SYSTEM EYESIGHT
Podobnie, jak w przypadku poprzednika, będzie sukcesywnie debiutował w państwach Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej, Oceanii, na Bliskim Wschodzie, a także w Europie, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Docelowo firma MMC będzie eksportować ten model do około 150 krajów. Nowe Mitsubishi Triton, które w wersji europejskiej i pod nazwą Mitsubishi L200, zadebiutuje w Europie (w tym w Polsce) w przyszłym roku jest zupełnie nową, piątą już generacją tego pickupa.
Nowy Triton ma być najlepszym na rynku autem typu SUT („Ultimate Sport Utility Truck”), łączącym komfortowe wnętrze samochodu osobowego z funkcjonalnością i niezawodnością pickupa. ma spełnić zróżnicowane potrzeby zarówno prywatnych klientów, jak i firm, oferując do wyboru różne typu kabin, silników i układów przeniesienia napędu, a także liczne opcje wyposażeniowe, dopasowane do regionu, w którym będzie sprzedawany.
Muskularna, elegancka i dynamiczna stylizacja nadwozia przywodzi na myśl umięśnionego sportowca, przy czym samochód oferuje również przestronną kabinę pasażerską, dużą ładowność i wiodące w klasie właściwości jezdne.
Nowy model zapewnia również wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu wytrzymałej struktury podwozia i ramy, a także opatentowanej przez MMC struktury nadwozia RISE. Ponadto odznacza się wysokim komfortem jazdy oraz doskonale wyciszoną kabiną pasażerską, osiągając pod tym względem poziom zbliżony do samochodów osobowych.
Duża w tym zasługa zastosowania nowego silnika Diesla, zoptymalizowanego zawieszenia oraz precyzyjnie rozmieszczonych materiałów tłumiących hałasy i wibracje. Pojazd jest oferowany w wersji Single Cab, Double Cab i Club Cab, natomiast w gamie jednostek napędowych znajdują się trzy silniki.
Obok znanej z poprzednika konstrukcji 2,5 litra turbodiesel i benzynowej odmiany 2,4 litra debiutuje nowy turbodiesel 2,4 litra MIVEC, oferujący doskonałą wydajność ekologiczną i dobre osiągi.
Historia pickupów
Firma MMC produkuje pickupy już od 36 lat (od 1978 roku), a na swoim koncie ma ponad 4 miliony aut tego typu sprzedanych na całym świecie. Produkcja pickupów została przeniesiona i ukierunkowana na rynek w Tajlandii wraz z wejściem do sprzedaży modelu trzeciej generacji.
Fabryka Laem Chabang powoli staje się jednym z najważniejszych oddziałów produkcyjnych Mitsubishi Motors na świecie. Do tej pory zakład wyprodukował i wyeksportował odpowiednio 3,5 i 2,5 miliona aut.
– Triton poprzedniej generacji zadebiutował w sierpniu 2005 roku i do września tego roku sprzedał się na całym świecie w liczbie 1 260 000 egzemplarzy. Jest jednym z naszych najważniejszych produktów, ponieważ w największym stopniu przyczynił się do sukcesu firmy. Podobnie, jak w przypadku poprzednika oczekujemy, że będzie stanowił podstawę naszej oferty produktowej – powiedział podczas prezentacji Osamu Masuko, Prezes i Dyrektor Zarządzający MMC.