MITSUBISHI: STO TYSIĘCY OUTLANDERÓW PHEV W EUROPIE

mitsub-phev1

W cztery lata po rynkowym debiucie tego modelu firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że jej sztandarowy Outlander PHEV osiągnął w styczniu wynik skumulowanej sprzedaży w wysokości 100 000 egzemplarzy na wszystkich rynkach europejskich.

Obecnie nisko- emisyjny model stanowi ponad 10 procent rejestracji samochodów japońskiej marki na Starym Kontynencie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Początkowo oferowany na kilku wybranych rynkach europejskich (Holandia, Skandynawia), Outlander PHEV szybko zyskał popularność, nadając nowy wymiar europejskiemu segmentowi SUV. Do listopada 2015 roku w Europie zostało sprzedanych 50 000 egzemplarzy Outlandera PHEV, który stał się – dzięki nieustannemu ulepszeniu – najbardziej popularnym samochodem hybrydowym typu plug- in w latach 2015 i 2016 i 2017.

Pomimo stale rosnącej konkurencji segmencie plug-in, zachował pierwsze miejsce w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Hiszpanii w ub. roku. Wśród modeli Mitsubishi sprzedanych w Europie w okresie od stycznia do grudnia 2017 r. udział sprzedaży Outlandera PHEV w połączonych segmentach EV / PHEV wyniósł 13 proc., natomiast łączny udział w segmencie SUV wyniósł 77 proc.

Flagowa technologia

Od 2013 roku Outlander PHEV cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów w Europie, oferując napęd 4WD, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa system kontroli napędu na cztery koła ‘Super-All Wheel Control’, jak też napęd elektryczny. A wszystko to w połączeniu z obszerną przestrzenią pasażerską, niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji.

Model oferuje przedni silnik elektryczny, tylny silnik elektryczny, brak tradycyjnej skrzyni biegów oraz zaawansowany napęd na cztery koła. To dało niższą wagę, prostszą konstrukcję oraz zdolność do pokonywania długich dystansów ze zredukowanym zużyciem paliwa i emisją CO2. Auto docenili nawet pasterze owiec w Walii, którzy do doglądania swoich stad podczas porodów, potrzebowali cichego samochodu nie płoszącego ciężarnych zwierząt.

Wśród gorącej, europejskiej debaty na temat przyszłości silników Diesla i – szerszej dyskusji o roli samochodów w społeczeństwie – 100 000 sprzedanych aut potwierdza ambicje Mitsubishi do bycia liderami zmian.

TOP 10 w Europie – skumulowana sprzedaż
– Wielka Brytania: 34 108 egzemplarzy;
– Holandia: 25 399;
– Norwegia: 13 429;
– Szwecja: 9 957;
– Niemcy: 6 743;
– Francja: 2 580;
– Hiszpania: 1 941;
– Szwajcaria: 1 321;
– Portugalia: 795;
– Belgia: 725.