Właściciele samochodów marki Mitsubishi, którzy serwisują swoje pojazdy w autoryzowanych placówkach tej marki zyskają najwięcej przy sprzedaży samochodu.
Jak pokazuje raport otomoto.pl, dzięki serwisowaniu auta w autoryzowanej stacji posiadacze samochodów spod znaku Trzech Diamentów uzyskują cenę aż o 21 procent wyższą, niż osoby, które zdecydowały się na usługi w niezależnych warsztatach.
Zobacz także:
Mitsubishi okazało się pod tym względem najlepszą marką wśród 19 popularnych i drugą w całym badaniu – po uwzględnieniu także 5 marek luksusowych.
Raport sprawdzający różnice w cenach samochodów serwisowanych w autoryzowanych stacjach serwisowych (ASO) i niezależnych warsztatach, został sporządzony na podstawie ogłoszeń umieszczonych w tym portalu w 2014 roku.
Celem raportu było porównanie cen konkretnych modeli w zależności od tego, czy były one serwisowane w autoryzowanym serwisie czy warsztacie niezależnym. Analiza uwzględnia 24 marki – 19 popularnych i 5 z segmentu premium. Średnia różnica w cenie samochodów serwisowanych w ASO w porównaniu do tych obsługiwanych przez niezależne warsztaty biorąc pod uwagę wszystkie 24 marki wyniosła 11 proc., dla marek wolumenowych – 10 proc., 17 proc. dla marek premium i aż 21 proc. dla samochodów marki Mitsubishi.
Oznacza to, że sprzedając samochód klienci autoryzowanych serwisów średnio uzyskają cenę wyższą o ponad 5 tysięcy złotych. W przypadku sprzedaży pojazdu marki Mitsubishi właściciele zyskają przy odsprzedaży aż 10 903 zł więcej, niż gdyby serwisowali swoje auto w nieautoryzowanym serwisie. Dzieje się tak dlatego, że osoby kupujące samochód z drugiej ręki bardzo wysoko cenią bezpieczeństwo, którego gwarantem jest pewne pochodzenie oraz udokumentowana historia przeglądów i napraw tych zaawansowanych technologicznie pojazdów, które odbywają się zgodnie z najsurowszymi standardami japońskiego producenta.
Dlaczego klienci chcą dopłacać 11 000 zł?
Kupujący są w stanie zapłacić niemal 11 000 zł więcej za samochód serwisowany w ASO Mitsubishi, gdyż zdają sobie sprawę z tego, że przeglądy i serwisy wykonywane są z użyciem oryginalnych podzespołów najwyższej jakości przy wykorzystaniu dokumentacji oraz specjalistycznych narzędzi i oprogramowania przez wyspecjalizowanych fachowców. Są oni w stałym kontakcie z producentem a dzięki systematycznym szkoleniom ich kwalifikacje są doskonalone a wiedza i umiejętności regularnie weryfikowane za sprawą skomplikowanych testów i egzaminów praktycznych.
Specjalistyczna wiedza pozwala na szybką diagnozę i naprawę oraz pomaga unikać błędów. Zastosowanie niewłaściwych lub słabych jakościowo części i materiałów może mieć poważne konsekwencje i negatywnie wpływać na zużycie najważniejszych podzespołów w aucie, a także narazić na nieskuteczne, ale kosztowne naprawy. Autoryzowane serwisy Mitsubishi dają klientom 2-letnią gwarancję na części i wykonane usługi, co pozwala uniknąć dodatkowych kosztów.
Części tańsze o 20 procent
Warto przypomnieć, że niedawno ceny na oryginalne części zamienne Mitsubishi Motors spadły aż o 20 proc. Mniej kosztują teraz zarówno części karoseryjne, jak i mechaniczne a ich liczba sięga kilkuset tysięcy pozycji. Obniży to znacznie koszty bezpiecznych i fachowych napraw usterek mechanicznych oraz wszelkich uszkodzeń nadwozia aut marki spod znaku Trzech Diamentów.