Zamieszczamy kolejne wypowiedzi przedstawicieli firm motoryzacyjnych, podsumowujących wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce w minionym, 2018 roku..
Po pracownikach Skody, Renault, Mazdy, Volkswagena i firmy Mercedes- Benz, czas na prezesów Porsche i Mitsubishi.
Zobacz także:
SKODA, RENAULT I MAZDA: PRZEDAŻ W 2018 ROKU
VOLKSWAGEN I MERCEDES: SPRZEDAŻ W 2018 ROKU (2)
Polski oddział firmy Mitsubishi Motors odnotował bardzo wysokie, aż 46 proc. zwiększenie liczby zarejestrowanych nowych aut. Tak ogromny wzrost zainteresowania modelami Mitsubishi jest efektem ubiegłorocznej premiery nowego SUV-a coupe o nazwie Eclipse Cross, coraz większej popularności modeli ASX i Outlander w nowych odsłonach oraz debiutu miejskiego Space Star.
W ubiegłym roku klienci zarejestrowali w Polsce 5604 samochody spod znaku Trzech Diamentów, co daje aż 46 proc wzrost. Bestsellerem pozostał popularny SUV ASX, który trafił do 2168 nabywców (+6 proc.). Outlander znalazł 1520 klientów, a Eclipse Cross – 1272.
– Cieszymy się z wielkiego sukcesu rynkowego zupełnie nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross, którego kluczowe zalety takie, jak sportowa sylwetka, wysoka jakość, nowy silnik i znakomity system kontroli napędu 4×4 S-AWC nie tylko otrzymały liczne nagrody, ale zostały docenione przez klientów. Wielkim sukcesem jest także stale rosnące uznanie dla uznanych modeli SUV – ASX i Outlander – pomimo coraz większej konkurencji w tym segmencie. Dziękujemy za zaufanie i w 2019 roku szykujemy kolejne nowości, pracując intensywnie nad coraz ważniejszą dla konsumentów jakością obsługi i usług posprzedażowych – powiedział Yasuyuki Oyama, prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors.
W naszym kraju zarejestrowano 1672 nowe samochody sportowe Porsche. Blisko co piąty z nich (łącznie 285 sztuk) należał do grupy dwudrzwiowych aut sportowych z rodziny 718 oraz 911. W porównaniu z wynikami zanotowanymi w 2017 r. liczba zarejestrowanych samochodów wzrosła o około 25 proc. wszystkie modele Porsche cieszyły się nie mniejszym zainteresowaniem polskich klientów niż w 2017. Najchętniej wybierany Macan znalazł 665 nabywców (+3 proc).
Wysoki popyt notują również modele Cayenne i Panamera. W obu przypadkach rosnący udział w sprzedaży mają hybrydowe odmiany plug- in. Na zakup nodelu Cayenne w Polsce zdecydowało się 426 (+84 proc.), a Porsche Panamera wybrało 296 nabywców (+15 proc.).
W Porsche Centrach trwa już odliczanie do przybycia pierwszych egzemplarzy nowego 911 (typ 992).
– To dla nas naprawdę udany rok, choć o dobry wynik wcale nie było łatwo – wyzwaniem było m.in. wprowadzenie nowego cyklu pomiarowego WLTP i filtrów cząstek stałych dla silników benzynowych w Europie. Szczególnie cieszy mnie sukces naszego legendarnego modelu – Porsche 911. To świadczy o tym, że Polsce jest dużo prawdziwych entuzjastów motoryzacji, którzy rozumieją, czym jest doświadczenie Porsche i czerpią przyjemność z pokonywania każdego kilometra drogi. A tym, którzy dopiero do tego się przymierzają, będzie teraz łatwiej – właśnie powstały kolejne dwa salony sprzedaży – Porsche Centrum Kraków oraz Porsche Centrum Łódź. To jeszcze jeden dowód na rozwój naszej marki w Polsce – komentuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.