Kończąc ważny dla siebie rok w Europie (40 lat oficjalnej działalności + powrót do zysków w roku finansowym 2013), firma Mitsubishi Motors Corporation kontynuowała wzmacnianie swojej pozycji na tym kontynencie.
Sprzedaż zwiększyła się o 28 procent, do 136 928 samochodów (w porównaniu do 106 712 samochodów rok wcześniej) na 34 rynkach tego regionu oznaczanych skrótem MME34 (bez Rosji i Ukrainy/ wliczając model L200). Polska awansowała na 5. pozycję w rankingu sprzedaży 34 europejskich państw!
Zobacz także:
Wyniki sprzedaży odzwierciedlają ogólną sytuację gospodarczą w Europie, tak w krajach odzyskujących siły (jak w Hiszpanii, gdzie marka zanotowała wzrost o 51 proc., przeskakując z miejsca 9. na 6. pozycję w rankingu MME34), wzmacniających się ekonomicznie (w Wielkiej Brytanii wzrost wyniósł 52 proc.), jaki i krajach Europy Środkowej kontynuujących systematyczny rozwój swoich gospodarek – jak Polska, która dołączyła do pierwszej piątki (ze wzrostem o 77 proc.).
Warto przy tym zaznaczyć, że sprzedaż samochodów Mitsubishi na wielu rynkach rosła znacznie szybciej, niż poprawiała się sytuacja ekonomiczna. Wyniki w regionie MME34 nie odbiegają od dobrych rezultatów zanotowanych przez Mitsubishi Motors na innych rynkach państw rozwiniętych w roku kalendarzowym 2014, jak w USA (+24,8 proc.) i Kanadzie (+7,6 proc.).
Podsumowując rok kalendarzowy 2014, pierwsza dziesiątka MME34 wygląda następująco:
1. Niemcy: 24.974 szt. (+ 14 %);
2. Wielka Brytania: 22.793 szt. (+ 52 %);
3. Izrael: 13.154 szt. (+ > 108 %);
4. Holandia: 12.074 szt. (- 2 %);
5. Polska: 6.632 szt. (+ 77 %);
6. Hiszpania 6.147 szt. (+ 51 %);
7. Norwegia: 5.843 szt. (- 7 %);
8. Szwecja: 5.778 szt. (+ 77 %);
9. Turcja: 5.428 szt. (+ 6 %);
10. Francja: 5.106 szt. (- 3 %).
Wzrosty sprzedaży notowane przez Mitsubishi Motors pokazują także, że oferta złożona klientom z krajów MME34 została dobrze skonfigurowana i wyceniona w przypadku różnych modeli, od ASX (+33 %), do Pajero/ Montero/ Shogun (+26 %).
W podziale na modele, pierwsza piątka Mitsubishi Motors w roku 2014 na rynkach MME34 prezentuje się jak poniżej:
1. Outlander: 38.617 szt. (w tym 19.980 w wersji PHEV);
2. ASX: 36.702 szt. (+ 3 %);
3. Global Small*: 30.982 szt. (+ 66 % dla Space Star/ Mirage);
4. L200: 18.371 szt. (+11 %);
5. Pajero/Montero/Shogun: 6.491 szt. (+ 26 %);
*Space Star/ Mirage i Attrage.
Dostępny niemal na wszystkich rynkach MME34 Mitsubishi Outlander PHEV ze sporą przewagą zdominował rankingi sprzedaży elektrycznych samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem w Europie.
Pozytywne dla Mitsubishi Motors trendy rynkowe powinny utrzymać się w Europie w roku 2015, w czym pomocne będą premiery nowych, ważnych modeli, w tym całkowicie nowego pickupa L200.
Fot.: Marcin Karaczun i Mitsubishi