Mitsubishi (MMC) przedstawiło nowy plan środowiskowy na kolejne trzydzieści lat. Marka dąży do redukcji emisji CO2 w swoich nowych samochodach i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Aby osiągnąć neutralność węglową w 2050 roku, emisja ma zmaleć o 40 proc., a udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży w 2030 roku – zwiększyć się o 50 proc.
Zobacz także:
MMC, jako producent i sprzedawca samochodów, będzie realizować swoje zobowiązania, aby stale przyczyniać się do budowania dynamicznego i zrównoważonego społeczeństwa w przyszłości. Biorąc pod uwagę tendencje społeczne od czasu przyjęcia porozumienia paryskiego, nowo opracowany plan środowiskowy przyjmuje perspektywę średnio- i długoterminową.
Plan składa się z trzech części: polityki środowiskowej MMC, która została zweryfikowana i uwzględnia teraz perspektywę średnio- i długoterminową, wizji środowiskowej 2050, która określa wizję społeczeństwa i kierunek inicjatyw podejmowanych przez MMC do 2050 roku oraz celów środowiskowych, które precyzują konkretne zadania do roku 2030.
Polityka środowiskowa. Zrewidowana polityka środowiskowa MMC, która została pierwotnie uchwalona w 1999 roku, uwzględnia teraz perspektywę średnio- i długoterminową.
Wizja środowiskowa 2050. Określa wizję społeczeństwa w roku 2050 przy uwzględnieniu zmian klimatycznych, kwestii recyklingu zasobów i zapobiegania zanieczyszczeniu środowiska oraz powiązanych z tym inicjatyw. Wizja nadaje najwyższy priorytet działaniom zmierzającym do walki ze zmianami klimatu, jak również przyczynia się do zapewnienia neutralności węglowej do roku 2050.
Cele środowiskowe 2030. Jeśli chodzi o działania na rzecz walki ze zmianami klimatu i pomoc w osiągnięciu neutralności węglowej do 2050 roku, firma MMC wyznaczyła konkretne cele na najbliższe 10 lat. Podejmowane wysiłki mają doprowadzić do zmniejszenia emisji CO2 przez nowe samochody o 40 procent w porównaniu z rokiem obrotowym 2010, zmniejszenia emisji CO2 z działalności MMC o 40 procent w porównaniu z rokiem obrotowym 2014 oraz zwiększenia do 50 procent udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży do roku 2030.
W oparciu o ten nowy plan środowiskowy firma MMC będzie nadal rozwijać przyjazne dla środowiska technologie i koncentrować się na pojazdach elektrycznych typu plug- in hybrid. Jednocześnie, poprzez dostarczanie nowatorskich produktów i technologii większej liczbie ludzi na całym świecie, marka nieustannie dąży do budowania dynamicznego i zrównoważonego społeczeństwa.