MITSUBISHI: PIERWSZY ROK MODELU ATTRAGE

Attrage_-_AUS_specs_3-4_front

Rok po debiucie rynkowym modelu Attrage w Tajlandii, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) stawia nowe wyzwanie przed tym 4-drzwiowym sedanem typu notchback – stworzonym w oparciu o Mitsubishi Space Star (w Wielkiej Brytani – Mirage) – wprowadzając go na rynki globalne.

Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej, Afryka, Ameryka Łacińska, Oceania, Bliski Wschód

Od momentu rozpoczęcia produkcji w lipcu 2013 roku do maja 2014 roku, w trzeciej fabryce MMC Laem Chabang Industrial Estate w prowincji Chonburi w Tajlandii wyprodukowano ponad 50 000 egzemplarzy modelu Attrage. Dodatkowo, od startu produkcji w marcu 2012 roku zakład opuściło ponad 230 000 egzemplarzy modelu Space Star/Mirage.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Międzynarodowa kariera modelu Attrage – który z założenia jest autem globalnym – rozpoczęła się kilka miesięcy później eksportem na rynki Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej, Afryki, Ameryki Łacińskiej, Oceanii i Bliskiego Wschodu. Do dziś sprzedało się łącznie ponad 22 600 egzemplarzy tego modelu.

Z MMAL (Australia) do MME (Europa)

Kilkanaście dni temu model ten zadebiutował w Australii, jako Mirage sedan, idąc w ślady bardzo popularnego hatchbacka Mirage, który jest liderem segmentu aut typu micro Car na tamtejszym rynku (50-procentowy udział w rynku).

– Nowy Mirage sedan to doskonała propozycja dla osób szukających stylowego, ekonomicznego, przestronnego sedana o niewielkich gabarytach. Model ten oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niskie koszty eksploatacji, dzięki czemu doskonale spełni oczekiwania klientów, którzy planują przesiąść się do mniejszego, bardziej wydajnego auta, ale nie chcą rezygnować z bogatego wyposażenia i przestronnego wnętrza – komentuje Tony Principe, dyrektor marketingu Mitsubishi Motors Australia

Attrage_-_AUS_specs_-_profile

Od stycznia 2014 roku model Attrage jest również oferowany przez Mitsubishi Motors Europe (MME) w Izraelu, gdzie w pierwszym półroczu sprzedał się w liczbie 1 720 egzemplarzy. W tym samym okresie Mitsubishi sprzedało tam 2 493 egzemplarze modelu Space Star, dzięki czemu Izrael jest obecnie trzecim, po Niemczech i Wielkiej Brytanii, największym rynkiem zbytu samochodów japońskiej firmy.

Producent rozważa wprowadzenie modelu Attrage na inne europejskie rynki, ale konkretne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.

Global Small +

Attrage dzieli zaawansowaną architekturę z modelem Space Star/Mirage, od którego jest o 53,5 centymetra dłuższy, zachowując jednocześnie wszystkie zalety swojego „kuzyna”, jak znakomite własności aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący 0,29) czy niską masę własną (od 885 kg, czyli zaledwie 40 kg więcej, niż w przypadku Space Star/Mirage) przekładającą się na wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną.

Kolejne zalety wynikające z zastosowania architektury Global Small to mały promień zawracania (4,80 m), doskonała widoczność do przodu, przestronne wnętrze (o 10 cm dłuższy rozstaw osi, wynoszący 2 555 mm), wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz duży bagażnik o pojemności 450 litrów.