W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutowała właśnie pełna gama zupełnie nowej, 5. generacji pickupa Mitsubishi L200 2016.
Dzięki komfortowi właściwemu pojazdom osobowym, nowej technologii napędu, znakomitej aerodynamice, mniejszej masie i wyższemu bezpieczeństwu czynnemu nowy samochód jest uniwersalny w gronie pickupów
Zobacz także:
Innowacyjna konstrukcja nowego auta oprócz funkcjonalności i świetnych własności jezdnych na drogach utwardzonych i w terenie, zapewnia kierowcy i pasażerom jakość i wygodę samochodu typu SUV. Nowy model Mitsubishi L200 2016, już w standardzie dostępny z napędem na 4 koła, jest oferowany w 4 opcjach wyposażenia, z dwoma silnikami, 2 rodzajami skrzyni biegów i w 2 wersjach nadwozia i 8 kolorach a ceny tego pojazdu zaczynają się od 109 990 zł.
Mimo, że zwyczaj “cywilnego” wykorzystywania takich pickupów w Europie jest dosyć świeży, nabywcy L200 mogą korzystać z 7 dekad doświadczeń konstrukcyjnych MMC i znajomości rynków tego typu pojazdów. Model L200, który wyprodukowano dotychczas w 4 seriach znalazł aż 4 077 000 nabywców na całym świecie. Blisko 440 000 z nich jeździ obecnie po drogach całej Europy, która jest największym rynkiem eksportowym zbytu tego modelu.
Nowa, 5. seria L200
Nowe Mitsubishi 5. serii jest całkowicie nową konstrukcją i prekursorem nowej generacji pickupów – to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV.
Muskularna stylistyka nadwozia zbudowana jest na nowej ramie konstrukcyjnej. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi obecnie 0,40, a promień skrętu – 5,9. Indywidualnie zaprojektowana dla każdej wersji nadwoziowej jest skrzynia ładunkowa. Stały napęd wszystkich kół “Super Select 4WD II” posiada reduktor, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu.
Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero, system Super Select (obecnie “Super Select 4WD-II”) pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni. Atutem systemu jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD.
Super Select 4WD dodaje w znaczący sposób przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje on blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. System jest wyposażony również w zakres niskich przełożeń (“4LLc“) umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę.
Nowe silniki z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC
Nowy pick-up napędzają nowoczesne, niskoprężne silniki Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 154 KM oraz 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu, które są wspólnym dziełem MMC oraz Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Wykonane w całości z aluminium są wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Wydajność podniesiono poprzez zastosowanie opracowanego przez MMC systemu zmiennych faz rozrządu “MIVEC” (po stronie zaworów dolotowych), jak również turbosprężarek o zmiennej geometrii oraz systemu Auto Stop & Go.
Zapewniając dobrą dynamikę i potężny moment obrotowy (380 Nm przy 1500-2500 obr./min. i 430 Nm przy 2500 obr./min.), nowe silniki Mitsubishi L200 są bardzo oszczędne – spalają od 5,7 do 8,4 l na 100 km, emitując jedynie 150 – 220 g/km CO2.
Opracowano dwie nowe, wysokowytrzymałe przekładnie (heavy- duty) przeznaczone do 5. serii modelu L200. Pierwszą z nich jest całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia manualna. 5-biegowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym trybem pracy ”Sport” to z kolei zrównoważone połączenie osiągów, niskiej masy i rozsądnych kosztów produkcji. Jest to nowa przekładnia automatyczna używana także w modelu Pajero.
Funkcjonalne zawieszenie
Jednotonowy pickup musi działać w każdych warunkach terenowych. Nowa rama podwozia ma o 7 proc. większą sztywność skrętną. L200 zachowuje ogólny układ konstrukcyjny swojego poprzednika, czyli podwójne wahacze poprzeczne i sprężyny walcowe z przodu oraz resory piórowe z tyłu, przy czym wybór tych ostatnich podyktowany jest dostosowaniem do ciężkich warunków eksploatacyjnych. Nowo zaprojektowane resory piórowe są inaczej umieszczone względem ramy, a ich długość została zwiększona. Zoptymalizowano sztywność sprężyn i resorów piórowych (przód i tył), a także skorygowano charakterystykę amortyzatorów.
W przednim zawieszeniu, przy okazji wprowadzanych zmian geometrii zwiększono średnicę stabilizatora przechyłów. Mniejsze jest przełożenie przekładni kierowniczej. W układzie hamulcowym zmniejszono skok pedału i siłę, z jaką kierowca musi naciskać na pedał hamulca.
Wnętrze
Kabina nowego Mitsubishi L200 jest większa niż poprzednio, z przodu więcej jest miejsca nad głowami, większa jest też szerokość samochodu na wysokości ramion, a z tyłu wzrosła ilość miejsca na nogi. Zredukowano drgania i hałasy, co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy i wyższy komfort podróżowania. Wysokość siedzenia kierowcy zoptymalizowano, a szersze i dłuższe siedzisko oraz oparcie dają solidniejsze podparcie boczne. Materiał poduszki siedziska jest bardziej miękki i elastyczny.
Regulacja kierownicy obejmuje zarówno kąt, jak i odległość od fotela kierowcy. Konstrukcja słupków minimalizuje martwe pole widzenia – do przodu, jak i na boki i do tyłu.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa
Wyposażenie nowego Mitsubishi L200 jest bogate. To m.in. reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), system mocowania fotelików na tylnej kanapie Isofix, 7 poduszek bezpieczeństwa, w tym kolanowa dla kierowcy. Wprowadzono 8 systemów aktywnego bezpieczeństwa: ostrzegający o zmianie pasa ruchu (LDW), ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy i i kontroli trakcji ASTC, wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu (HSA), system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), wspomaganie hamowania (BA), układ priorytetu hamulca (BOS) i system ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS).
Pełna gama już w Polsce
Nowe Mitsubishi L200 2016 jest oferowane w polskich salonach w 4 opcjach wyposażenia z nadwoziem club cab (półtorej kabiny) i double cab – z podwójną kabiną. Specyfikacje Invite Club Cab, Invite Double Cab i Intense Plus Double Cab oferują nową manualną przekładnię a w najwyższej wersji Instyle Double Cab znajdziemy automatyczną skrzynię biegów z 5 przełożeniami.
Wersje Invite Club Cab i Invite Double Cab napędza nowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 litra o mocy 154 KM, a Intense Plus Double Cab i Instyle Double Cab – jednostka o mocy 181 KM. L200 można kupić wybierając spośród 8 kolorów nadwozia i 3 wzorów tapicerki.
Auto w standardzie oferuje bogate wyposażenie – już w podstawowej wersji Invite Club Cab znajdziemy napęd na 4 koła, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, wielofunkcyjny wyświetlacz, radioodtwarzacz CD/MP3 2DIN, gniazdo USB, zdalnie sterowany zamek centralny oraz 7 systemów bezpieczeństwa – ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ stabilizacji toru jazdy przyczepy, wspomaganie hamowania, system priorytetu hamulca, układ ostrzegania o nagłym hamowaniu a także przednie poduszki bezpieczeństwa i wzmocnienia w przednich drzwiach.
Specyfikacja 5-osobowej wersji Invite Double Cab oferuje ponadto tempomat ze sterowaniem w kierownicy, 7 poduszek bezpieczeństwa w tym kolanową i system mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX na tylnej kanapie.
Wersja Intense Plus z podwójną kabiną oferuje aluminiowe 17-calowe obręcze kół, chromowane elementy nadwozia między innymi: osłonę chłodnicy, wykończenia przednich reflektorów, klamki czy obudowy lusterek bocznych i wnętrza, w tym progi boczne z chromowanym wykończeniem, automatyczną, 1-strefową klimatyzację, kamerę cofania, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne z kierunkowskazami, radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 z dotykowym wyświetlaczem, zestaw głośnomówiący bluetooth, sterowanie systemem audio w kierownicy, światła mijania z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, przednie reflektory przeciwmgielne ze srebrnym obramowaniem i przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.
Najbogatszą wersję Instyle AT wyposażono ponadto w światła do jazdy dziennej w technologii LED, biksenonowe przednie reflektory, bezkluczykowy dostęp KOS, radioodtwarzacz z cyfrowym tunerem Digital Audio Broadcast (DAB) i nawigacją z 7-calowym wyświetlaczem, automatyczną, 2-strefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę siedzeń, łopatki do zmiany biegów przy kierownicy, podgrzewane przednie fotele a fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w 6 kierunkach.