W polskich placówkach Mitsubishi Motors zadebiutował już nowy model Mitsubishi Pajero 2015 po faceliftingu. Zmodernizowany model rozsławionego dzięki sukcesom w Rajdzie Dakar, terenowego SUV-a wyróżnia się nową stylizacją przodu pojazdu, nowym wzorem osłony koła zapasowego w kolorze nadwozia na tylnych drzwiach i światłami do jazdy dziennej w technologii LED.
Wewnątrz Pajero 2015 znajdziemy między innymi system audio prestiżowej firmy Rockford Fosgate 2 DIN z dotykowym, ciekłokrystalicznym wyświetlaczem.
Zobacz także:
Standardem w nowym Pajero 2015 jest także system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS. W ofercie znajdzie się także 3-drzwiowa wersja Mitsubishi Pajero 2015, która pojawi się w salonach w marcu 2015 roku.
Mitsubishi Pajero to jeden z dwóch najbardziej znanych modeli spod znaku Trzech Diamentów. Światową sławę zdobył dzięki Rajdowi Dakar, gdzie został najbardziej utytułowanym samochodem w jego 36-letniej historii, mając na swoim koncie dwanaście zwycięstw. Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą Pajero.
Napęd 4×4 i niezawodność
Wkraczając na nowe terytoria – jak to miało miejsce np. w 1983 roku w przypadku debiutującego wtedy, pierwszego modelu Pajero – samochody terenowe firmy Mitsubishi Motors, w odróżnieniu od luksusowych SUV-ów, znalazły sobie unikalną niszę rynkową, gdzie przede wszystkim liczą się możliwości terenowe w połączeniu z komfortem i niezawodnością.
Te cechy i dobre osiągi są gwarantowane dzięki solidnej, samonośnej konstrukcji (rama zintegrowana z nadwoziem), mocnej, oszczędnej, wysokoprężnej, turbodoładowanej jednostce napędowej z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3.2 litra (moc 200 KM) oraz znakomitemu układowi napędu na 4 koła Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.
Z silnikiem współpracuje inteligentna, automatyczna, pięciobiegowa skrzynia biegów INVECS-II (Innovative Vehicles Electronic Control System) z sekwencyjnym trybem “Sport Mode”, która dopasowuje się do stylu prowadzenia kierowcy i dobiera przełożenia odpowiednio do zapamiętanych danych.
Ogromne możliwości w terenie dają znakomite parametry – 700 mm głębokość brodzenia, 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia. Mitsubishi Pajero może holować przyczepy o masie 3500 kg.
Facelift 2015
Do dziś sprzedano ponad 3 miliony egzemplarzy Mitsubishi Pajero. Najnowszy model 2015 otrzymał nowy przedni zderzak i atrapę chłodnicy oraz nową osłonę koła zapasowego w kolorze nadwozia na tylnych drzwiach pojazdu. Standardem w Polsce są ponadto światła do jazdy dziennej w technologii LED, znakomity system audio prestiżowej firmy Rockford Fosgate 2 DIN z dużym wyświetlaczem, system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS i nowy kluczyk ze składanym grotem.
W Polsce Mitsubishi Pajero Wagon (5-drzwiowe) jest dostępne w bogato wyposażonej wersji Instyle AT, która oprócz systemu audio Rockford Fosgate i świateł dziennych LED, oferuje między innymi automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę siedzeń wraz z pokrytą skórą kierownicą i gałką zmiany biegów, tempomat i zestaw Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, kamerę cofania, okno dachowe, elektryczną regulację siedzeń kierowcy i pasażera, przednie reflektory ksenonowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dbają systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, układy wspomagania hamowania i priorytetu hamulca, wzmocnienia boczne w przednich drzwiach, zestaw 6 poduszek bezpieczeństwa – czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera a także kurtynowe poduszki powietrzne dla 1. i 2. rzędu siedzeń. Mitsubishi Pajero Wagon Instyle AT jest dostępne w 7 kolorach nadwozia i kosztuje w tej wersji 229 990 zł.
Już niebawem – wiosną 2015 roku w polskich salonach zadebiutuje 3-drzwiowa odmiana Mitsubishi Pajero 2015 a więcej informacji na jej temat producent przekaże przed rynkową premierą.