Mitsubishi Outlander PHEV, hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła, rozpoczął pracę na trzecim największym europejskim lotnisku we Frankfurcie.
Od niedawna hybryda typu plug-in znalazł także zatrudnienie w Finlandii – odgrywa ważną rolę na lotnisku Helsinki-Vantaa.
Zobacz także:
Na lotnisku we Frankfurcie – największym niemieckim porcie lotniczym i jednym z trzech największych w Europie, operator portu lotniczego testuje w codziennej eksploatacji Mitsubishi Outlander PHEV. Dzięki zastosowaniu tych innowacyjnych samochodów operator lotniska wzmacnia swoją strategię zrównoważonego rozwoju, w szczególności w zakresie redukcji emisji CO2. Personel zarządzania flotą przetestuje w pierwszej kolejności dwa nowe PHEV w ramach rozszerzonej próby terenowej.
Pojazdy weszły do użytku w operacyjnym obszarze działalności, a także w charakterze „pojazdu wahadłowego” dla pasażerów terminalu do obsługi lotnictwa ogólnego. Uwzględniając ich łączone systemy napędowe i optymalny zasięg funkcjonalny, obszar lotniska jest idealnym poligonem doświadczalnym do testowania Outlanderów PHEV. Dział zarządzania flotą lotniska postrzega siebie jako „laboratorium doświadczalne” alternatywnych systemów napędowych, mające na celu redukcję emisji w przestrzeni wokół samolotów.
Sekcja ta już od 2010 roku wykorzystuje do zadań obsługi naziemnej elektryczne Mitsubishi i-MiEV, jako pierwsze masowo produkowane pojazdy elektryczne koncernu Mitsubishi. Są one używane między innymi jako pojazdy pilotujące specjalne transporty i sprawdziły się w trudnych codziennych sytuacjach. Spółka Fraport AG korzysta obecnie na lotnisku we Frankfurcie z floty około 3000 pojazdów silnikowych, z czego 15 proc. stanowi flota zelektryfikowana.
– Cieszy nas to, że pierwszy hybrydowy SUV na świecie zdaje obecnie swój egzamin praktyczny na jednym z największych lotnisk międzynarodowych. Rozwój i sprzedaż pojazdów elektrycznych na dużą skalę nie jest dla nas celem samym w sobie, lecz stanowi część jasno określonej strategicznej wizji przyszłych form mobilności – podkreśliłWerner H. Frey, dyrektor zarządzający MMD Automobile GmbH.
Mitsubishi Outlander PHEV dostarczony operatorowi Finavia jest wykorzystywany, jako samochód „follow me”, który prowadzi samoloty na właściwe stanowisko postojowe.
Cechy Mitsubishi Outlandera PHEV czynią go idealnym autem do wymagających zadań. Na płycie lotniska przejazdy są zwykle bardzo krótkie, jednak czasem konieczne jest natychmiastowe przyspieszenie do pełnej prędkości. W takich sytuacjach zaletą jest wysoki moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny.
Atutem Outlandera PHEV jest również napęd na cztery koła, niskie zużycie paliwa, dobra widoczność oraz bezgłośny napęd hybrydowy. Samochód został dodatkowo przystosowany do pracy na lotnisku. Jego wyposażenie obejmuje m.in. lampy ostrzegawcze, trzy odbiorniki radiokomunikacji lotniczej oraz transponder dla radaru ruchu naziemnego i powietrznego. Port lotniczy Helsinki- Vantaa obsługuje rocznie około 15 milionów pasażerów.