W mniej, niż dwa lata po debiucie rynkowym, Outlander PHEV sprzedał się w Europie w liczbie 40 000 egzemplarzy na 34 rynkach zbytu, z wyłączeniem Rosji, Ukrainy i Kazachstanu.
Zachowując równowagę pomiędzy zdolnością produkcyjną, a całkowitym zapotrzebowaniem, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wprowadzała model na Starym Kontynencie etapami.
Zobacz także:
Outlander PHEV trafił do sprzedaży w Europie w październiku 2013 roku od wybranych rynków (Holandia, kraje skandynawskie, itp.). Obecnie model ten jest już oferowany we wszystkich krajach, przy czym sześć największych rynków zbytu to: Holandia (17 733 szt.), Wielka Brytania (11 975) Szwecja (3 195), Norwegia (2 502), Niemcy (2 132) oraz Francja (1 127).
Co więcej, Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych typu plug-in w Europie.
Duża popularność Outlandera PHEV wynika z zastosowania w tym modelu nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz praktycznych rozwiązań konstrukcyjnych (SUV z napędem 4WD, dwoma silnikami i układem automatycznego ładowania, wiele dostępnych trybów jazdy, przestronna kabina pasażerska mieszcząca 5 osób, bagażnik o pojemności 463 litrów, itp.), a nie tylko z faktu, iż – podobnie, jak w pozostałych, mniej popularnych hybrydach plug-in – nabywca może uzyskać w niektórych krajach ulgi podatkowe związane z zakupem takiego auta.