Od momentu debiutu rynkowego w 2013 roku, firma Mitsubishi Motors Corporation sprzedała 200 000 egzemplarzy modelu Outlander PHEV – pierwszego na świecie samochodu SUV z napędem hybrydowym z zasilaniem z gniazdka (plug- in).
Światowy sukces auta pokazuje skalę popularności, jaką zdobywają pojazdy z napędem elektrycznym w czasach głębokich przemian technologicznych zachodzących w przemyśle motoryzacyjnym.
Zobacz także:
Od debiutu na rynku japońskim, Mitsubishi Outlander PHEV jest sprzedawany w ponad 50 krajach na całym świecie. Na koniec grudnia 2018 r. był najpopularniejszym samochodem hybrydowym typu plug- in na świecie. W ciągu ostatnich czterech lat (2015– 18) stał się także najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem plug-in w Europie. Potwierdza to jego ciągłą ewolucję technologiczną, doskonałość konstrukcji i innowacyjność.
Opracowany na bazie pojazdu w pełni elektrycznego, Mitsubishi Outlander PHEV dysponuje nie wymagającym skrzyni biegów zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej. Takie rozwiązanie zapewnia energetyczną wydajność, płynność jazdy i oszczędność paliwa.
W ciągu ostatnich sześciu lat model zdobył na całym świecie wiele nagród i wyróżnień, w tym m.in.: nagrodę „Najlepszy pojazd typu plug- in 2019 roku” przyznaną przez pismo „Company Car and Van” w Wielkiej Brytanii, nagrodę „Zielony SUV roku 2019” od Green Car Journal w USA i tytuł „Najbardziej Innowacyjny Samochód w Japonii w latach 2013-14” oraz wyróżnienie „Technologia RJC 2014 roku”.
Najnowszy Outlander PHEV II generacji z 2019 r. oferuje obniżoną emisję CO2 na poziomie 40 g/km (skorelowane z NEDC), 46 g/km (WLTP) i niskie zużycie paliwa, na poziomie z 1,8 l/100 km (NEDC) oraz 2,0 l/100 km (WLTP). Dysponuje zasięgiem 54 km w trybie bezemisyjnym (NEDC) i 45 km (WLTP).
Model 2019 wykorzystuje i usprawniony mechanicznie układ napędowy, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Inne ulepszenia obejmują między innymi akumulator o zwiększonej o 15 proc. pojemności i o 10 proc. większej mocy, wzmocniony o 17 proc. tylny silnik, co skutkuje lepszą dynamiką jazdy.
Samochód otrzymał również dwa dodatkowe tryby jazdy: sportowy i jazdy po śniegu.