Hybrydowy SUV Mitsubishi Outlander PHEV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła – przygotowany przez zespół Two & Four Motor Sports przy wsparciu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) – z powodzeniem ukończył certyfikowany przez FIA rajd Asia Cross Country Rally (AXCR) w klasie T1E (pojazdy elektryczne).
Zespół przejechał 1986 kilometrów morderczej trasy w 19 godzin, 17 minut i 12 sekund, zdobywając pierwsze miejsce w klasie i czternastą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Zobacz także:
Outlander PHEV już po raz drugi z rzędu potwierdził tym samym swoją niezawodność, wytrzymałość i sprawność terenową, a także udowodnił, że układ napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) przetrwa trudy najbardziej ekstremalnej eksploatacji.
Model Outlander PHEV, który wziął udział w rajdzie, został wyposażony w zmodyfikowane zawieszenie pochodzące z auta wykorzystanego w zeszłorocznym Asia Cross Country Rally. Samochód wyróżniał się też lepszą wydajnością terenową i zwiększonym prześwitem uzyskanym dzięki zmianie położenia akumulatora. Posiadał oczywiście napęd Twin Motor 4WD.
Co więcej, system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control) został zestrojony pod kątem pracy w surowych warunkach, aby zapewnić lepszą przyczepność podczas jazdy. Pozostałe przeróbki konieczne do pokonania trasy cross country to klatka bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia, lżejsza maska silnika, lekki tylny panel nadwozia, lekkie elementy wnętrza oraz dodatkowe uszczelnienia i snorkel wydechu. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że układ napędowy PHEV oraz podzespoły mechaniczne wykorzystane w wersji rajdowej były niemal identyczne, jak w modelu seryjnym.