W roku swojego debiutu elektryczny Mitsubishi Outlander PHEV zdobył dwie ważne nagrody w Nowej Zelandii: dla „Ekologicznego Samochodu Roku” (“Green Car of the Year”), przyznaną przez National Business Review oraz dla „Najlepszego Kompaktowego SUV-a” („Best Medium SUV”) magazynu NZ Company Vehicle.
Wszechstronne SUV-y średniej wielkości są jednymi z najpopularniejszych samochodów w Nowej Zelandii. Uznany magazyn Company Vehicle, po szczegółowym przetestowaniu w 2014 roku wszystkich czternastu SUV-ów tej klasy, przyznał najwyższe wyróżnienie nowemu modelowi japońskiej marki.
Zobacz także:
Magazyn przeznaczony dla przedsiębiorców uznał, że Outlander „na nowo definiuje pojęcie SUV-a”, dzięki: „przemyślanemu projektowi, który pozwala wyzbyć się obaw związanych z wyczerpaniem akumulatorów, oferując jednocześnie możliwość wykorzystania taniej energii elektrycznej w celu zrekompensowania kosztów drogich paliw z importu. Model ten jest też wystarczająco duży dla większości nabywców, a dodatkowo może ciągnąć przyczepę z łodzią, którą w razie konieczności można zwodować i ponownie podczepić.”
Zdaniem redaktorów magazynu, Outlander jest „szybki i łatwo się prowadzi, a także ma wysoki moment obrotowy ułatwiający wyprzedzanie, natomiast komfort jazdy i właściwości jezdne są doskonałe”. Samochód był również chwalony za wyciszenie.
„Elektryczny Outlander to przełomowy model, który oferuje najnowocześniejsze technologie napędu elektrycznego w przystępnej cenie, a także zerową emisję dwutlenku węgla” – napisało pismo o przyznaniu nagrody „Green Car of the Year”.
Według National Business Review, „na uwagę zasługuje fakt, iż model ten nie wymaga od kierowcy żadnych specjalnych umiejętności w zakresie obsługi i jest przy tym bezkompromisowym, pięciomiejscowym SUV-em, oferującym podobną ilość miejsca w kabinie, co standardowy Outlander. To przełomowy samochód na rynku w Nowej Zelandii.”
– W ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy na rynku, Outlander PHEV zyskał dużą popularność i zaoferował mieszkańcom Nowej Zelandii całkowicie nowe wrażenia z jazdy. Ten niezwykły SUV odniósł sukces, który zawdzięcza wszystkim aspektom wymienionym przez jurorów: sprzedano już ponad 200 egzemplarzy, a jeden na ośmiu klientów wybiera odmianę PHEV – powiedział Daniel Cook, dyrektor sprzedaży i marketingu Mitsubishi Motors New Zealand Limited.