MITSUBISHI: OUTLANDER PHEV W AUSTRALASIAN SAFARI 2014

mit_c

Elektryczny Outlander PHEV typu plug-in hybrid jest gotowy do podboju nowych terytoriów. Już za tydzień model ten weźmie udział w jednym z najtrudniejszych rajdów terenowych w Australii.

Zespół Team Mitsubishi Ralliart Australia (TMR Australia), wspierany od strony technicznej przez Mitsubishi Motors Australia (MMAL), wystartuje hybrydowym modelem w słynnym rajdzie Australasian Safari, który w tym roku odbędzie się w Australii Zachodniej w dniach od 19 do 27 września.


Zobacz także:

SPORT

ECO


PHEV będzie tym samym pierwszą hybrydą typu plug-in z napędem na cztery koła, która oficjalnie weźmie udział w motoryzacyjnych zmaganiach organizowanych w Australii, w tym w Safari, czyli jednym z najtrudniejszych rajdów wytrzymałościowych. W kabinie teamu TMR Australia biorącego udział w trwającym dziewięć dni rajdzie zasiądzie doświadczony lokalny zespół składający się z kierowcy Steve’a Glenney’a oraz pilota Bernie’ego Webba.

Outlander PHEV wystartuje w klasie A1 przeznaczonej dla samochodów seryjnych w kategorii stworzonej specjalnie dla pojazdów hybrydowych lub aut wyposażonych w dwa źródła napędu. Udział zespołu TMR Australia w Australasian Safari jest jednocześnie trzecim startem Outlandera PHEV w międzynarodowym rajdzie terenowym od czasu debiutu tego modelu w 2012 roku. Zdolności terenowe zostały już wcześniej przetestowane w odbywającym się w Tajlandii i Kambodży rajdzie Asia Cross Country Rally, który SUV Mitsubishi z powodzeniem ukończył w latach 2013 i 2014.

Alan Heaphy, dyrektor zespołu TMR Australia Outlander PHEV Safari, przyznał, iż Australasian Safari to bardzo wymagający rajd, w którym zarówno zawodnicy, jak i samochody muszą wykazać się wytrzymałością i siłą.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zbudowania pierwszej hybrydy typu plug-in, która weźmie udział w rajdzie Australasian Safari. Outlander PHEV oferuje najnowocześniejszą technologię hybrydową oraz napęd na cztery koła, dzięki czemu doskonale sprawdzi się podczas morderczych zmagań w terenie. Z naszego wieloletniego doświadczenia w pracy z wykorzystaniem produktów Mitsubishi wynika, że ich jakość, trwałość i wydajność daje doskonałe podstawy do uczestnictwa w sportach motorowych, dlatego z przyjemnością sprawdzimy wytrzymałość Outlandera PHEV w typowych warunkach offroadowych – mówi Alan Heaphy.

Outlander PHEV biorący udział w Australasian Safari w klasie A1 zostanie zbudowany z uwzględnieniem wymagań specyfikacyjnych FIA, przy jednoczesnym wprowadzeniu niewielkich modyfikacji, które pozwolą zwiększyć trwałość i bezpieczeństwo. Pozostałe przeróbki konieczne do pokonania wymagającej trasy to panele ochronne podwozia, wzmocnione wahacze i rozpórki, wyczynowe klocki hamulcowe, rajdowe opony oraz wzmocnione sprężyny z regulowanymi amortyzatorami.

Samochód został wyposażony w 2-litrową jednostkę benzynową MIVEC, umieszczone z przodu i z tyłu silniki elektryczne o wysokiej mocy 60 kW, akumulator trakcyjny 12 kWh oraz system odzyskiwania energii przy hamowaniu, co zapewnia maksymalną wydajność przy zachowaniu doskonałych osiągów. Firma Mitsubishi Motor Corporation udzieli wsparcia zespołowi TMR Australia Outlander PHEV Safari, wysyłając do Australii Zachodniej trzech inżynierów specjalizujących się w technologii plug-in hybrid.

W tym czasie samochód przejedzie trasę o długości ponad 2500 kilometrów, pokonując piaszczyste tereny, solniska, dna wyschniętych rzek oraz wyboiste pustynne szlaki.