Zaledwie dwa lata po debiucie rynkowym w Holandii w październiku 2013 roku, Mitsubishi Outlander PHEV trafił aż do 52 452 klientów w 34 krajach w Europie (MME34).
Model zadebiutował w 2012 roku podczas salonu samochodowego Paris Motor Show, wkraczając tym samym na nieznane wcześniej terytoria i tworząc całkowicie nowy segment aut.
Zobacz także:
Samochód pozwolił wyzbyć się obaw związanych z niewystarczającym zasięgiem typowych samochodów elektrycznych, oferując jednocześnie praktyczne rozwiązania konstrukcyjne SUV-a segmentu D (napęd 4WD z dwoma silnikami i układem automatycznego ładowania, wiele dostępnych trybów jazdy, pojemny bagażnik, itp.).
Mitsubishi Outlander PHEV przypadł do gustu europejskim klientom, zyskując miano najlepiej sprzedającej się hybrydy typu plug-in na wielu rynkach, w tym tak rozwiniętych motoryzacyjnie, jak Niemcy. Ponadto, model przyciągnął uwagę osób publicznych – jedną z nich jest burmistrz Londynu Boris Johnson, który w październiku dokonał prezentacji Outlandera PHEV w Tokio (MY16), zwiastując rozpoczęcie ery nowego, bardziej zaawansowanego transportu lokalnego.
W regionie MME34, Outlander PHEV reprezentuje obecnie 15 proc. całego wolumenu i 55 proc. wszystkich sprzedanych modeli Outlander (styczeń/ listopad 2015).
Mitsubishi Outlander PHEV został niedawno gruntownie odświeżony – model roku 2016 debiutuje właśnie w Europie – w Polsce pojawi się już niebawem. Inżynierowie japońskiej firmy wprowadzili w nim ponad 100 zmian, w tym nową stylizację nadwozia stworzoną w oparciu o koncepcję „Dynamic Shield”.
Nowy model toruje drogę dla nowej generacji aut Mitsubishi Motors obejmującej rozszerzoną gamę stylowych SUV-ów wysokiej jakości, wyposażonych w zaawansowane układy napędu elektrycznego – zarówno w pełni elektryczne, jak i hybrydowe typu plug-in – oraz tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne.