MITSUBISHI: OUTLANDER PHEV JUŻ W SPRZEDAŻY

Mit 1_PHEV_05

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) rozpoczęło właśnie europejską sprzedaż swojego samochodu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatorów – Plug-in Hybrid Electric Vehicle (w skrócie PHEV).

Pierwsze modele Outlander PHEV wyprodukowane pod koniec sierpnia w zakładach MMC Okazaki koło miasta Nagoya dotarły już do Holandii, pierwszego kraju w Europie, w którym będzie można kupić nowy model.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
ECO


Europa będzie prawdopodobnie największym na świecie rynkiem dla nowego modelu, na co wskazuje ponad 10 tysięcy zamówień złożonych od grudnia 2012 roku przez klientów z tego kontynentu. Crossover PHEV jest więc niecierpliwie oczekiwany przez dealerów…

Mit 2_PHEV_03

Starając się zaspokajać popyt przy wykorzystaniu posiadanego potencjału produkcyjnego, MMC będzie kolejno wprowadzać Outlandera PHEV na kolejne rynki europejskie, zaczynając od Holandii i krajów nordyckich.

Biorąc pod uwagę koszty zakupu i koszty eksploatacji, model będzie atrakcyjną propozycją dla europejskiego klienta. Samochód sprzedawany w Europie jest bardzo zbliżony do swojego japońskiego odpowiednika, a różnice sprowadzają się do zmian wymaganych przez europejskie wymogi homologacyjne oraz ustawień podwozia, które dostosowano do wymogów kierowców ze Starego Kontynentu.

Najważniejsze dane techniczne modelu Outlander PHEV w specyfikacji EU (ze stałym napędem ”Twin Motor 4WD”), w cyklu pomiarowym EU:
– maksymalny zasięg: 824 km;
– zasięg w trybie tylko EV: 52 km;
– zużycie paliwa: 1,9 l/100 km;
– emisja CO2: 44 g/km;
– prędkość maksymalna: 170 km/h;
– ładowanie akumulatorów: 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A); 30 minut – szybkie ładowanie / do 80 proc. (według standardu CHAdeMO);
– pojemność bagażnika: 463 l (według VDA – z pasażerami z tyłu);
– masa przyczepy hamowanej: 1500 kg;
– masa własna: 1810 kg.

Outlander PHEV nie jest ani adaptacją istniejącego samochodu z silnikiem z napędem spalinowym, ani też pojazdem mającym zademonstrować potencjał w dziedzinie konstrukcji samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem. Jest jedną z wersji nowej generacji modelu Outlander przeznaczoną do sprzedaży równolegle z wersjami benzynową i dieslowską, opracowaną od samego początku z uwzględnieniem takiego układu napędowego. Jest to pierwszy samochód wytwarzający energię dla układu napędowego Twin Motor 4WD (ze stałym napędem) w konfiguracji hybrydowej z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów.

Outlander PHEV trafia na rynek w czasach głębokich zmian w świadomości klientów na całym świecie. Zmiany te skłoniły firmę Mitsubishi Motors do rozszerzenia oferty samochodów z elektrycznymi i hybrydowymi (także z zewnętrznym ładowaniem) układami napędu. Do 2020 roku takie modele będą stanowić 20 proc. produkcji Mitsubishi Motors Corporation.