Mitsubishi Motors Corporation (MMC) rozpoczęło właśnie europejską sprzedaż swojego samochodu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatorów – Plug-in Hybrid Electric Vehicle (w skrócie PHEV).
Pierwsze modele Outlander PHEV wyprodukowane pod koniec sierpnia w zakładach MMC Okazaki koło miasta Nagoya dotarły już do Holandii, pierwszego kraju w Europie, w którym będzie można kupić nowy model.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
ECO
Europa będzie prawdopodobnie największym na świecie rynkiem dla nowego modelu, na co wskazuje ponad 10 tysięcy zamówień złożonych od grudnia 2012 roku przez klientów z tego kontynentu. Crossover PHEV jest więc niecierpliwie oczekiwany przez dealerów…
Starając się zaspokajać popyt przy wykorzystaniu posiadanego potencjału produkcyjnego, MMC będzie kolejno wprowadzać Outlandera PHEV na kolejne rynki europejskie, zaczynając od Holandii i krajów nordyckich.
Biorąc pod uwagę koszty zakupu i koszty eksploatacji, model będzie atrakcyjną propozycją dla europejskiego klienta. Samochód sprzedawany w Europie jest bardzo zbliżony do swojego japońskiego odpowiednika, a różnice sprowadzają się do zmian wymaganych przez europejskie wymogi homologacyjne oraz ustawień podwozia, które dostosowano do wymogów kierowców ze Starego Kontynentu.
Najważniejsze dane techniczne modelu Outlander PHEV w specyfikacji EU (ze stałym napędem ”Twin Motor 4WD”), w cyklu pomiarowym EU:
– maksymalny zasięg: 824 km;
– zasięg w trybie tylko EV: 52 km;
– zużycie paliwa: 1,9 l/100 km;
– emisja CO2: 44 g/km;
– prędkość maksymalna: 170 km/h;
– ładowanie akumulatorów: 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A); 30 minut – szybkie ładowanie / do 80 proc. (według standardu CHAdeMO);
– pojemność bagażnika: 463 l (według VDA – z pasażerami z tyłu);
– masa przyczepy hamowanej: 1500 kg;
– masa własna: 1810 kg.
Outlander PHEV nie jest ani adaptacją istniejącego samochodu z silnikiem z napędem spalinowym, ani też pojazdem mającym zademonstrować potencjał w dziedzinie konstrukcji samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem. Jest jedną z wersji nowej generacji modelu Outlander przeznaczoną do sprzedaży równolegle z wersjami benzynową i dieslowską, opracowaną od samego początku z uwzględnieniem takiego układu napędowego. Jest to pierwszy samochód wytwarzający energię dla układu napędowego Twin Motor 4WD (ze stałym napędem) w konfiguracji hybrydowej z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów.
Outlander PHEV trafia na rynek w czasach głębokich zmian w świadomości klientów na całym świecie. Zmiany te skłoniły firmę Mitsubishi Motors do rozszerzenia oferty samochodów z elektrycznymi i hybrydowymi (także z zewnętrznym ładowaniem) układami napędu. Do 2020 roku takie modele będą stanowić 20 proc. produkcji Mitsubishi Motors Corporation.