Już jutro zespół Mitsubishi RALLIART weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally (dalej: AXCR).
Rajd odbędzie się w sierpniu tego roku na trasie z Tajlandii do Laosu. W rajdzie wystartują samochody bazujące na najnowszym modelu L200/Triton, zaprezentowanym ostatnio w Bangkoku w Tajlandii. Nowy L200/Triton został w pełni przeprojektowany i znacznie udoskonalony pod każdym aspektem. Samochód rajdowy L200/Triton, który również został zmodyfikowany zgodnie z wymogami dopuszczającymi do AXCR, zapewnia jeszcze lepsze osiągi niż model startujący w zeszłorocznym rajdzie. Poprawiono jego trwałość i niezawodność, z których model był znany wcześniej, a także udoskonalono stabilność i sportową charakterystykę prowadzenia, moc i szybkość reakcji w pełnym zakresie prędkości oraz zdolność do radzenia sobie w trudnych warunkach drogowych, takich jak błotniste drogi.
Zobacz także:
ALPINE: TOROWY DEBIUT A424 JUŻ WKRÓTCE!
Zespół Mitsubishi RALLIART wystartuje w AXCR 2023 trzema samochodami prowadzonymi przez Chayapona Yothę (Tajlandia), mistrza ubiegłorocznego AXCR; Rifata Sungkara (Indonezja), który w ubiegłym roku zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej; oraz Katsuhiko Taguchiego (Japonia), który wygrał Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku w 1999 i 2010 roku. Dyrektor zespołu Hiroshi Masuoka i inżynierowie Mitsubishi Motors będą współpracować z załogą, towarzysząc jej przez cały rajd w samochodzie Delica D:5, wszechstronnym minivanie o właściwościach jezdnych SUV-a i komforcie MPV. Ich zadaniem będzie analizowanie warunków rywalizacji podczas odcinków specjalnych i formułowanie strategii oraz zapewnianie wsparcia technicznego w parku serwisowym.
Komentarz dyrektora zespołu Team Mitsubishi RALLIART Hiroshi Masuoki: Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mogli przeciwstawić konkurencji najnowszego L200/Tritona, który został w pełni przeprojektowany i znacznie ewoluował we wszystkich aspektach. Przygotowane do rajdu L200/Tritony przejechały ponad 2000 km testów wytrzymałościowych w Japonii i Tajlandii bez większych problemów, a my mamy pewność, że ich osiągi są znacznie wyższe, niż modelu, który startował w zeszłym roku. Lepiej radzą sobie na płaskich szutrowych szybkich drogach, ale również na błotnistych odcinkach, gdzie wymagana jest niska prędkość. Będziemy jechać trzema samochodami rajdowymi, z których każdy będzie walczył o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i chcemy zająć mistrzowską pozycję na podium, aby odnieść kolejne zwycięstwo z rzędu.
Nowy rajdowy L200/Triton
Nowy rajdowy L200/Triton bazuje na tajlandzkim modelu Double Cab, zmodyfikowanym zgodnie z wymogami grupy T1 Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla zmodyfikowanych pojazdów terenowych. Samochód koncepcyjny, który został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku w marcu, miał srebrno-czarną kolorystykę, inspirowaną skałami lawy wypełnionymi skondensowaną energią, ale egzemplarze rajdowe AXCR będą wyróżniać się czerwono-czarnym motywem, który symbolizuje energię tryskającej lawy.
Podstawowe modyfikacje samochodu rajdowego L200/Triton obejmują klatkę bezpieczeństwa i osłonę zderzaka, a także elementy z włókna węglowego, w tym maskę, przednie i tylne drzwi oraz skrzynię ładunkową. Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy wewnętrznych komponentów pojazdu, masa nadwozia nowego L200/Tritona jest równa masie poprzednika, mimo większego rozmiaru nadwozia. Nowe L200/Tritony otrzymały przednie i tylne zawieszenie dostosowane do rajdów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD zapewniający sportowe i stabilne prowadzenie, a jednocześnie pełną kontrolę. Zastosowanie lekkich felg aluminiowych i wąskich opon terenowych poprawiło prowadzenie na trudnych nawierzchniach, takich jak błoto, w porównaniu z zeszłorocznym samochodem rajdowym. Wyczynowe podwozie zostało wyposażone w przednie i tylne podwójne amortyzatory z tłumieniem dobicia.
Nowo opracowany silnik wysokoprężny turbo o pojemności 2,4 l został poddany modyfikacjom pod kątem zmniejszenia strat tarcia i redukcji masy. Zastosowano też nową turbosprężarkę w celu zwiększenia mocy w całym zakresie prędkości obrotowych. Odcinki specjalne AXCR obejmują przeprawy przez rzekę, więc poprawiono uszczelnienie każdego podzespołu, dodano też snorkel i wyprowadzenie wydechu, aby poradzić sobie z brodzeniem w wodzie.
Dane techniczne rajdowego Mitsubishi L200
Długość całkowita x szerokość całkowita | 5,320 mm x 1,865 | |
Rozstaw osi | 3,130 mm | |
Rozstaw kół (przód/tył) | 1,570 mm / 1,565 mm | |
Silnik | 4-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny MIVEC typ 4N16 | |
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy common-rail | |
Pojemność skokowa | 2442 cm3 | |
Turbosprężarka | Silnik i turbosprężarka – Mitsubishi Heavy Industries | |
Moc maksymalna | 150 kW (204 KM) | |
Maksymalny moment obrotowy | 470 Nm | |
Przeniesienie napędu | 6-biegowa manualna skrzynia biegów | |
Napęd na 4 koła | Super Select 4WD-II | |
Mechanizm różnicowy | CUSCO przód, LSD tył | |
Zawieszenie przednie | Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi | |
Zawieszenie tylne | Sztywne resory piórowe | |
Amortyzatory | Regulowane przednie i tylne podwójne amortyzatory CUSCO | |
Tłumienie dobicia | Hydrauliczne | |
Układ kierowniczy | Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem | |
Hamulce | Wentylowane tarcze z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i z tyłu
Płyn hamulcowy FORTEC |
|
Koła | Aluminiowe felgi aluminiowe WORK (17 cali x 7J) | |
Opony | Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (235/80R17 | |
Inne kwestie | Maska silnika z włókna węglowego
Panele drzwi przednich i tylnych oraz skrzynia ładunkowa z włókna węglowego |