Mitsubishi pokazało oficjalnie nowy model Eclipse Cross. SUV oferowany będzie w Europie z hybrydowym układem napędowym plug-in (PHEV).
Samochód o bardziej sportowym wyglądzie i podwyższonym komforcie jazdy zapewnia lepsze osiągi.
Zobacz także:
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV korzysta z hybrydowego układu napędowego plug-in (opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV), dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz systemu Super- All Wheel Control (S-AWC).
Nowy samochód będzie sukcesywnie wprowadzany od wczesnej wiosny 2021 r. na wybranych rynkach europejskich w zależności od lokalnego popytu i potencjału. Kiedy nastąpi planowany, polski debiut modelu dowiemy się wkrótce.
Odświeżony wygląd
Przednia części nadwozia, to rozwinięta wersja koncepcji projektowania marki Dynamic Shield, wyrażająca siłę i bezpieczeństwo. Nowy zderzak chroniący przód samochodu i odświeżony układ świateł stanowią jej dopełnienie, podkreślając dynamikę. Elegancja sylwetki kontynuowana jest z tyłu, czego wyrazem jest przeprojektowana szyba i drzwi bagażnika, wyrażające bardziej wyszukany styl i dające w efekcie lepszą widoczność do tyłu.
Przestrzenne światła tylne rozciągające się do góry i w kierunku osi podkreślają szczególny wygląd auta, nadając tylnej partii samochodu optycznej stabilności i szerokości. Nowe drzwi bagażnika wyróżniają się ostro zarysowaną sześciokątną formą przypominającą kształt koła zapasowego mocowanego na klapie bagażnika.
Wewnątrz znajdujemy nowe czarne wykończenie wnętrza z akcentami w kolorze srebrnym i jasno szare1 skórzane siedzenia. Wykończenia drzwi współgrają z kolorem tapicerki siedzeń. Nowy 8-calowy wyświetlacz systemu audio połączonego ze smartfonem (SDA) jest dostępny w standardzie. Ekran został przesunięty w stronę kierowcy i przedniego pasażera, dodano też pokrętła regulacji głośności i strojenia. Pad dotykowy został usunięty, aby zapewnić więcej miejsca na konsolę.
Z myślą o ekologii i dynamice
Podążając za sukcesem Outlandera PHEV, nowy Eclipse Cross wykorzystuje ten sam dwusilnikowy system 4WD PHEV z modyfikacjami specyficznymi dla geometrii i obciążeń podwozia auta. Architektura PHEV składa się z jednego przedniego i jednego tylnego silnika elektrycznego o dużej mocy, akumulatora trakcyjnego o dużej pojemności oraz 2,4-litrowego silnika MIVEC z jednobiegową przekładnią planetarną.
System automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków: EV (napęd elektryczny), Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy) lub Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy). Akumulator trakcyjny może byćwykorzystywany jako niezawodne źródło energii elektrycznej do celów rekreacyjnych lub w sytuacjach awaryjnych, ponieważ dostarcza do 1500 watów mocy z gniazdka pokładowego.
Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni poprzez system Vehicle- to- Home.
System S-AWC firmy zapewnia stabilne prowadzenie i precyzyjną kontrolę. Sprężyny w przednim zawieszeniu z kolumnami MacPhersona i w tylnym zawieszeniu wielowahaczowym zostały precyzyjnie dostrojone do charakterystyki samochodu. Wyposażony w powiększone amortyzatory tylnego zawieszenia pojazd w pełni wykorzystuje możliwości systemu S-AWC i świetnie się prowadzi.