MITSUBISHI: NOWE L200 2020 Z LEPSZYMI ZDOLNOŚCIAMI W TERENIE

mistsubishi-l200-1

W Warszawie swoją premierę rynkową w Polsce miała ostatnio najnowsza, szósta już generacja wszechstronnego pickupa Mitsubishi L200.

Samochód, który zaprojektowano zgodnie z filozofią „Engineered Beyond Tough”, nie tylko wygląda inaczej, ale też otrzymuje nowy system napędu 4WD.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

W standardzie oferowana jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Dzięki nowej funkcji Off-Road – kierowca sam może wybrać jeden z 4 trybów pracy układu: Gravel (szuter), Mud/ Snow (błoto/ śnieg), Sand (piasek) i Rock (kamienie) – samochód ma lepsze zdolności terenowe. Nowe auto wyróżnia także możliwość korzystania z napędu 4×4 Super Select przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni, także na asfalcie.

mistsubishi-l200-2

Do napędu nowego Mitsubishi L200 posłuży nowoczesny turbodiesel o pojemności 2,2-litra, który współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną lub 6-biegową ręczną przekładnią. Samochód oferuje znakomite osiągi, pracuje znacznie ciszej i mniej szkodzi środowisku (spełnia normy Euro 6d-TEMP).

Bardzo bogata jest lista wyposażenia, na której znalazło się aż osiem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Ceny nowego Mitsubishi L200 zaczynają się od 135 990 zł, a miesięczna rata w leasingu Lease& Go startuje od 970 zł netto. Producent oferuje 5-letnią gwarancję z nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance.

Styl i historia

Pierwsza generacja L200 debiutowała w roku 1978. Od tamtego czasu na rynek trafiło ok. 5 milionów aut. Samochód jest produkowany w „kraju pickupów”, czyli w Tajlandii (fabryka Laem Chabang). Do sprzedaży L200 trafi globalnie – samochód będzie dostępny w Europie, obu Amerykach, a także w Oceanii, na Bliskim Wschodzie, Afryce i Ameryce Południowej.
mistsubishi-l200-3

Nowe L200, opracowane zgodnie z dewizą „Engineered Beyond Tough”, ma mocną sylwetkę z maską silnika z wysoko poprowadzonymi reflektorami. Z nadwoziem (oczywiście na ramie) otrzymuje nowe wnętrze.

Nowy turbodoładowany silnik

L200 jest oferowany z 4-cylindrowym, wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,2 litra. Jednostka z układem wtryskowym Common Rail generuje 150 KM, a jej moment obrotowy wynosi 400 Nm (maksimum dostępne w zakresie 1750- 2250 obr./min.). Silnik do redukcji emisji tlenków azotu (Nox) wykorzystuje AdBlue.

Według procedury testowej WLTP zużycie paliwa w cyklu łącznym, w zależności od odmiany oraz masy, wynosi 8,6- 9,7 l oleju napędowego na 100 km, emisja CO2 to 226- 254 g/km. L200 jest oferowane z 6-biegową, automatyczną przekładnią oraz 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

mistsubishi-l200-7

Układ napędowy i tryb offroad

Do wyboru klienci mają samochody z układem przeniesienia napędu Easy Select lub Super Select (z centralnym mechanizmem różnicowym). W obydwóch odmianach napędzane są tylne koła, a przednią oś można dołączyć w czasie jazdy. Układ napędu na cztery koła Super Select 4WD umożliwia także jazdę 4×4 po asfalcie.

Tryb Offroad ma ustawienia Gravel, Mud/ Snow, Sand i Rock. Elektronika w takim trybie kontroluje moc, steruje pracą przekładni i hamulcami. W razie pogorszenia warunków przyczepności można włączyć napęd na wszystkie koła lub reduktor z blokadą tylnego mostu.

Pick- up oferuje większe przednie tarcze i większe tłoczki w zaciskach hamulcowych oraz tylne amortyzatory z większymi skokiem. Ma 20 cm minimalnego prześwitu, kąt natarcia to z kolei 29 stopni, kąt zejścia – do 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszący do 45 stopni. Ładowność wynosi (w zależności od wersji) od 1040 do 1080 kg.

Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg(gdy przyczepa ma hamulec – do 3100 kg).

mistsubishi-l200-5

Kolory nadwozia i tapicerka

Do wyboru jest 9 kolorów nadwozia. Pickup jest oferowany zarówno z lakierami zwykłymi, jak i metalizowanymi. Możliwe jest również zamówienie L200 z lakierem perłowym (za dopłatą 3900 zł), zaś w przypadku aut białych, niemetalizowanych dopłata wynosi tylko 1000 zł. W wersjach Invite oraz Intense samochód otrzymuje ciemnoszarą tapicerkę tekstylną.

Modele z serii Instyle DC (także AT – w autach z automatyczną skrzynią biegów) oraz Instyle DC Plus otrzymują tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym.

Wyposażenie

Prócz czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych oraz oczywistych systemów ABS oraz stabilizacji toru jazdy ASTC w pickupie są dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych Iso-Fix. W każdym aucie jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) i stabilizacja toru jazdy przyczepy (TSA), a w Instyle DC, Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC dodatkowo system kontroli zjazdu ze wzniesienia.

mistsubishi-l200-4

Poza najprostszym L200 wszystkie pozostałe mają systemy: (LDW) i (FCM). W modelach topowych proponuje się kamery 360 stopni, zaś z wyposażeniem Instyle Plus samochód ostrzeże kierowcę o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). L200 monitoruje martwe pole w lusterkach zewnętrznych (BSW), ma ultradźwiękowego asystenta ruszania (UMS), czujniki parkowania oraz automatyczne światła drogowe.

Poza wersjami Invite DC i Intense DC standardowo montowane są światła Bi-LED. Każdy pickup ma elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka boczne, spryskiwacze reflektorów. Do wyboru auta z klimatyzacją jedno- lub dwustrefową i dostępem bez kluczyka. Standardowo L200 otrzymuje system audio wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth (sterowanie obydwoma na kierownicy). W najprostszej wersji Invite montowany jest radioodtwarzacz CD/MP3, ale już w każdej następnej audio ma ekran dotykowy.

W wersjach Instyle oraz Instyle Plus Mitsubishi swoim klientom proponuje stację multimedialną SDA z 7-calowym ekranem dotykowym i gniazdem HDMI wraz z tunerem DAB. W takich samochodach montowane jest również podwójne gniazdo USB dla drugiego rzędu siedzeń. Bez dopłaty jest normalne koło zapasowe, stopnie boczne i tylny zderzak ze stopniem (poza Invite DC). W ofercie felgi 16-calowe lub 18-calowe.

mistsubishi-l200-6

Samochód w każdej wersji ma chromowane detale wykończeniowe, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów oraz centralny podłokietnik (z przodu i dla drugiego rzędu siedzeń). Fotel kierowcy jest regulowany na wysokość, a we wszystkich L200 (oprócz Invite) kierownica ma regulacje w dwóch płaszczyznach. Dodatkowo w wersjach Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC oferowane są również łopatki do zmiany biegów.

Ambasadorem modelu L200 jest aktor Bartłomiej Topa.

Polskie salony Mitsubishi Motors oferują także kompleksowy program opieki serwisowej o nazwie MMC Pomoc 24/7- całodobowy program pomocy Assistance dla posiadaczy nowych, jak i używanych aut Mitsubishi.

mistsubishi-l200-8