W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie zupełnie nowa, 5. generacja pickupa L200 2016. Z myślą o wyróżnieniu pierwszych klientów przygotowano powitalną serię 30 pojazdów o nazwie Mitsubishi L200 Premiere Edition.
Samochód bardziej zaawansowany technicznie, między innymi dzięki nowej technologii napędu, znakomitej aerodynamice, mniejszej masie i wyższemu bezpieczeństwu czynnemu.
Zobacz także:
Konstrukcja nowego, japońskiego pickupa Mitsubishi L200 2016 oprócz funkcjonalności i świetnych własności jezdnych na drogach utwardzonych i w terenie, gwarantuje pasażerom jakość, wygodę i komfort samochodu typu SUV. Inauguracyjna partia nowego Mitsubishi L200 oferuje dodatkowe elementy wyposażenia a wszyscy nabywcy tej serii otrzymają sportowy zegarek z logotypem nowego modelu. Na stronie internetowej www.mitsubishi.pl/nowel200, poświęconej nowemu modelowi, można uzyskać wszelkie informacje oraz zarezerwować jeden z 30 pojazdów z limitowanej serii tego modelu.
Ponad 4 miliony aut, 70 lat historii
Model L200, który wyprodukowano dotychczas w 4 seriach znalazł aż 4 077 000 nabywców na całym świecie. Blisko 440 000 z nich jeździ obecnie po drogach całej Europy, która jest największym rynkiem eksportowym zbytu tego modelu. Segment pickupów pomimo kryzysu finansowego w Europie notuje wzrost. Mitsubishi 5. serii jest całkowicie nową konstrukcją. Konstruktorzy stworzyli kombinację – nowe L200 to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV.
Auto cechuje całkowicie muskularna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Konstrukcja pozwoliła na ograniczenie współczynnika czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40, podwyższenie bezpieczeństwa biernego, przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru w rozsądnych granicach. W nowym L200 uzyskano doskonały stosunek mocy do masy, dodatkowo optymalizując przestrzeń we wnętrzu i redukując zużycie paliwa i emisję CO2.
Auto może pochwalić się też promieniem skrętu wynoszącym 5,9 m i konkurencyjną długością przestrzeni ładunkowej. Dynamiczny wygląd samochodu wzmocniono dodatkowo trójwymiarową głębią tylnej ściany skrzyni ładunkowej i “zawinięciem” na bokach skrzyni tylnych lamp zespolonych.
Napęd 4×4 i nowy silnik
Nowe L200 oferuje opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół “Super Select 4WD II” z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu. System pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych: 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na rodzaj nawierzchni.
Dużym atutem systemu Super Select jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni. W szczególnym przypadku dodaje on w znaczący sposób przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje też blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, co gwarantuje sprawność w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w trybie 4H, zapewniając łatwe prowadzenie.
Super Select wyposażony jest również w zakres niskich przełożeń (“4LLc“) umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę.
L200 napędza nowoczesny, niskoprężny silnik Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to najnowszy z nowoczesnej rodziny silników “4N15”, który wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Cechą charakterystyczną silników są bardzo niskie stopnie sprężania (15,5:1 w silniku 2,4 litra stosowanym w L200).
Zastosowano turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz system Auto Stop & Go. Zapewniając dobrą dynamikę i potężny moment obrotowy (450 Nm przy 2500 obr./min.), nowy silnik Mitsubishi L200 jest bardzo oszczędny – spala od 6,4 do 7,3 l. na 100 km, emitując jedynie 169 – 193 g/km CO2.
Celem jak najlepszego wykorzystania możliwości silników MIVEC Diesel, w MMC opracowano dwie nowe, wysokowytrzymałe przekładnie (heavy- duty) przeznaczone do 5. serii modelu L200. Pierwszą z nich jest całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia manualna. 5-biegowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym trybem pracy ”Sport” to z kolei zrównoważone połączenie osiągów, niskiej masy i rozsądnych kosztów produkcji. Jest to nowa przekładnia automatyczna używana także w modelu Pajero.
Wydłużone zostały przebiegi międzyobsługowe układu napędowego.
Funkcjonalne zawieszenie
Nowe Mitsubishi zachowuje ogólny układ konstrukcyjny swojego poprzednika, czyli podwójne wahacze poprzeczne i sprężyny walcowe z przodu oraz resory piórowe z tyłu, przy czym wybór tych ostatnich podyktowany jest dostosowaniem do ciężkich warunków eksploatacyjnych. Nowo zaprojektowane resory piórowe są inaczej umieszczone względem ramy, a ich długość została zwiększona. Zoptymalizowano sztywność sprężyn i resorów piórowych (przód i tył), a także skorygowano charakterystykę amortyzatorów. Powiększono też elementy mocujące nadwozie do ramy.
W przednim zawieszeniu, przy okazji wprowadzanych zmian geometrii zwiększono średnicę stabilizatora przechyłów. Mniejsze jest przełożenie przekładni kierowniczej, co ogranicza wysiłek kierowcy a siłę wspomagania kierownicy zoptymalizowano celem precyzyjniejszego przekazywania sygnałów z drogi na kierownicę. W układzie hamulcowym zmniejszono skok pedału i siłę, z jaką kierowca musi naciskać na pedał hamulca.
Wnętrze – wyższa jakość i komfort
Kabina nowego Mitsubishi L200 jest większa niż poprzednio, z przodu więcej jest miejsca nad głowami, większa jest też szerokość samochodu na wysokości ramion, a z tyłu wzrosła ilość miejsca na nogi. W L200 w wersji Double Cab pasażerowie podróżujący z tyłu otrzymają dodatkowo bardziej odchylone do tyłu oparcia siedzeń. Wysokość siedzenia kierowcy zoptymalizowano, by zapewnić między innymi dobrą widoczność przedniej krawędzi maski a wygodniejsze fotele oferują szersze i dłuższe siedzisko oraz oparcie a także solidniejsze podparcie boczne.
Materiał poduszki siedziska jest bardziej miękki i elastyczny a pozycja za kierownicą wygodniejsza. Regulacja kierownicy obejmuje zarówno kąt, jak i odległość od fotela kierowcy. Konstrukcja słupków minimalizuje martwe pole widzenia – do przodu, jak i na boki i do tyłu.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa
Wyposażenie jest bardzo bogate. O wysoki poziom bezpieczeństwa dba między innymi najnowsza wersja napędu na 4 koła Super Select4WD II. O 7 proc. wyższa jest sztywność skrętna ramy podwozia, zoptymalizowana została geometria zawieszenia kół, zastosowano wzmocnienia w drzwiach przednich i tylnych. Reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), system mocowania fotelików na tylnej kanapie Isofix i 7 poduszek bezpieczeństwa, w tym kolanowa dla kierowcy zapewniają znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa biernego.
W nowym Mitsubishi L200 2016 wprowadzono 8 systemów aktywnego bezpieczeństwa: ostrzegający o zmianie pasa ruchu (LDW), ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy i i kontroli trakcji ASTC, wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu (HSA), system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), wspomaganie hamowania (BA), układ priorytetu hamulca (BOS) i system ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS).
Mitsubishi L200 Premiere Edition
Powitalną serię Premiere Edition wzbogacono o dodatkowe elementy. Inauguracyjne pojazdy zbudowano na bazie wersji 2.4 HP Intense Plus MT i 2.4 HP Instyle AT, dodając do listy wyposażenia orurowanie przednie ze stali nierdzewnej firmy Steeler, dalekosiężne reflektory halogenowe Hella, model 031, ozdobne chromowane nakładki na tylne lampy, emblemat Premiere Edition wraz z numeracją na desce rozdzielczej i samo logo serii na tylnej klapie, ozdobne nakładki na przednie i tylne progi, ozdobną gałkę dźwigni automatycznej skrzyni biegów z logo Mitsubishi Motors oraz dywaniki z emblematem inauguracyjnej serii. Ponadto każdy nabywca nowego Mitsubishi L200 Premiere Edition otrzyma w prezencie zegarek z logotypem tego modelu.
Polska oferta
Inauguracyjna seria Mitsubishi L200 2016 jest dostępna w wersji z podwójną kabiną, z turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 181 KM w dwóch wersjach – Intense Plus z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów oraz Instyle z automatyczną, 5-stopniową przekładnią. Obydwie wersje wyposażono napęd na 4 koła Super Select.
Oprócz dodatkowych elementów, właściwych dla limitowanej serii Premiere Edition, na liście wyposażenia wersji Intense Plus znajdziemy 8 systemów bezpieczeństwa, w tym ostrzegający o zmianie pasa ruchu i system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), 7 poduszek bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, sterowanie systemem audio w kierownicy, radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 z dotykowym wyświetlaczem, zestaw głośnomówiący bluetooth, światła mijania z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, przednie reflektory przeciwmgielne ze srebrnym obramowaniem, 17-calowe aluminiowe obręcze kół i chromowane elementy – między innymi: osłona chłodnicy, wykończenia przednich reflektorów, klamki czy obudowy lusterek bocznych.
Wersję Instyle AT wyposażono ponadto w światła do jazdy dziennej w technologii LED, biksenonowe przednie reflektory, bezkluczykowy dostęp KOS, radioodtwarzacz z cyfrowym tunerem Digital Audio Broadcast (DAB) i nawigacją z 7-calowym wyświetlaczem, automatyczną, 2-strefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę siedzeń, łopatki do zmiany biegów przy kierownicy, podgrzewane przednie fotele a fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w 6 kierunkach. Inauguracyjna seria Mitsubishi L200 2016 Premiere Edition jest dostępna w 4 nowych kolorach nadwozia: metalizowanych – zielonym, brązowym i grafitowym oraz czarnym – perłowym.
Mitsubishi L200 2016 2.4 High Power Intense Plus MT Premiere Edition kosztuje 148 990 zł. Drugą dostępną wersję tej specjalnej serii – 2.4 High Power Instyle AT Premiere Edition wyceniono na 157 990 zł a koszt lakieru metalizowanego wynosi 3 250 zł.