Po wprowadzeniu na rynek nowego COLT-a, Mitsubishi Motors Europe zmienia oblicze segmentu B-SUV, przedstawiając nowego ASX.
Nowe Mitsubishi ASX zaprojektowano i opracowano z myślą o kierowcach, którzy cenią zaawansowaną technologię, wiodące w swojej klasie rozwiązania systemów łączności i nowoczesny design.
Zobacz relacje:
RENAULT: POLSKA PREMIERA SENICA E-TECH ELECTRIC – RUSZYŁY ZAMÓWIENIA!
Nowy ASX został przeprojektowany tak, by w pełni wykorzystać charakterystyczny dla Mitsubishi Motors wygląd przedniej części nadwozia “Dynamic Shield“, podkreślając wizualne DNA marki i wzmacniając cechy SUV-a.
Nowy ASX (“Active Sports X-over“) wprowadzi najnowsze w tej klasie, innowacyjne systemy informacyjno-rozrywkowe oraz aplikacje mobilne z wbudowanym systemem Google. Nowy model, zaprojektowany we współpracy z Aliansem, zaoferuje wyższy komfort obsługi i umacnia pozycję w sercu głównego europejskiego segmentu SUV-ów z segmentu B.
Atrakcyjność modelu ASX znacząco wzrośnie dzięki wyraźniejszemu podkreśleniu stylistyki marki w obrębie nadwozia oraz istotnemu postępowi w dziedzinie cyfryzacji i łączności –powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe. Pokładowe oprogramowanie Google oznacza, że nowy ASX płynnie włączy się w cyfrowe życie kierowcy podczas podróży, a także na postoju, dzięki aplikacji My Mitsubishi Motors, która pozwala na kontrolę nad wieloma funkcjami samochodu w czasie rzeczywistym.
Nowy ASX, opracowany dla Europy i oparty na platformie Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B, oferuje gamę zelektryfikowanych układów napędowych, w tym pełną hybrydę (HEV) i instalację Mild Hybrid, zaawansowane, wydajne silniki spalinowe, a także szeroki zestaw systemów, służących bezpieczeństwu oraz wygodzie, które pomagają chronić i wspierać kierowcę oraz pasażerów.
Każdy właściciel może korzystać ze zobowiązania serwisowego Mitsubishi, które obejmuje pięcioletnią gwarancję producenta na 100 000 km i zapewnia klientom bezstresową eksploatację. Wyróżnia to nowego ASX na tle wielu konkurentów, jednocześnie podkreślając reputację marki w zakresie jakości i niezawodności.
Projekt i wykończenie
Projekt Nowego ASX eksponuje charakterystyczną dla Mitsubishi Motors przednią strukturę Dynamic Shield, podkreślając cechy SUV-a oraz takie walory marki, jak dynamiczny wygląd, solidność i zaufanie.
Pojazd oglądany z boku charakteryzuje płynnie narysowana sylwetka z szerokimi, wysokimi nadkolami, dzięki czemu robi wrażenie stojącej pewnie, a wzmacniają to efektowne 17- lub 18-calowe obręcze kół. 17-calowe stalowe felgi typu flex mają specjalnie dla nowego modelu zaprojektowane kołpaki, a 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym Diamond Cut stworzono w nowym wzorze z myślą o tym modelu Mitsubishi.
Stylistyka tyłu nadwozia nawiązuje do sportowej estetyki i wszechstronności całego projektu. Tylne światła są wyraziście zaprojektowane i – podobnie jak przednie reflektory – korzystają wyłącznie z technologii LED. Tył pojazdu wykończono emblematem ASX i trójwymiarowym napisem Mitsubishi na drzwiach przestrzeni bagażowej, podkreślając charakterystyczny dla Mitsubishi Motors styl nowego ASX.
Nadwozie SUV-a zostało wzbogacone o wiele elementów wykończeniowych w błyszczącej czerni, a także o jasny chrom w wersjach INFORM, INVITE, INTENSE i INSTYLE, między innymi na przedniej płycie podsilnikowej, listwach bocznych i tylnej płycie ochronnej, co buduje jego zdecydowany, surowy charakter.
Nowy ASX jest dostępny w pięciu kolorach do wyboru, w dowolnej wersji wyposażenia – są to metalizowane kolory Crystal White, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue i Steel Grey. W wersjach wyposażenia INTENSE i INSTYLE metalizowany kolor dachu Onyx Black można również otrzymać w połączeniu z każdym z oferowanych kolorów (innym niż Onyx Black), aby uzyskać wyróżniającą się dwukolorową kompozycję.
Wnętrze nowego ASX jest wszechstronne i przygotowane z myślą o różnych wyzwaniach związanych z wyprawami. Wsiadanie i wysiadanie jest łatwe dzięki wysokiemu położeniu siedziska oraz punktu bioder kierowcy i pasażerów. We wnętrzu dostępny jest wybór tkanin i skór w zależności od wybranego poziomu wyposażenia, a podgrzewane fotele i kierownica zapewniają komfort w zimne dni. Gdy temperatura spada, podgrzewana przednia szyba jest odszraniana lub odmrażana, dzięki czemu kierowca ma dobrą widoczność w niesprzyjających warunkach.
Panoramiczny dach pozwala wręcz zalać wnętrze światłem. Dach o szerokości 690 mm ma trzy pośrednie pozycje otwarcia, z których wszystkie można łatwo kontrolować za pomocą przełącznika, umieszczonego nad lusterkiem wstecznym. Po maksymalnym otwarciu panoramiczny dach odsuwa się o 315 mm.
Komfort, wszechstronność i praktyczność są wpisane w charakter samochodu: tylna kanapa przesuwa się o 16 cm do przodu, zapewniając jeszcze więcej miejsca w bagażniku lub zwiększając przestrzeń na nogi pasażerów. Przesuwana kanapa zapewnia dodatkowe 69 litrów (VDA) pojemności ładunkowej, oprócz standardowych –442 litrów (VDA) pojemności bagażnika. Jest to standard we wszystkich wersjach wyposażenia. Codzienną funkcjonalność nowego ASX zwiększają duże schowki we wnętrzu, jak schowek przedni, schowek w centralnym podłokietniku i kieszenie w drzwiach, łącznie oferujące ponad 22 litry przestrzeni na mniejsze lub większe drobiazgi.
Cyfryzacja i systemy łączności
Nowy ASX stawia spory krok naprzód w dziedzinie łączności, oferując kierowcy większą kontrolę nad samochodem i włączenie funkcji niezbędnych kierowcy w codziennym życiu. Samochód oferuje zarówno wbudowane oprogramowanie Google, jak i aplikację My Mitsubishi Motors dając użytkownikom między innymi dostęp do diagnostyki w czasie rzeczywistym, do zdalnej obsługi i funkcji wyszukiwania pojazdu.
Dzięki oprogramowaniu Google wbudowanemu w system informacyjno-rozrywkowy, kierowcy mają dostęp do aplikacji i usług Google, jak Google Maps i innych z Google Play bezpośrednio w kabinie ASX. Do pracy zaprzęgnięto też Asystenta Google, co oznacza, że asystent głosowy natychmiast uruchamia funkcje po wydaniu polecenia “Hey Google” lub po przytrzymaniu w pozycji wciśniętej przycisku na kierownicy. System rozpoznawania poleceń głosowych może być używany do nawigowania, transmisji multimediów, wykonywania telefonów i wysyłania wiadomości, kontrolowania funkcji pojazdu i wielu innych czynności. Pokładowe usługi Google będą stopniowo wprowadzane w całej linii produktów Mitsubishi Motors w nadchodzących latach.
Zestaw usług bazujących na skomunikowaniu pojazdu z siecią został dopełniony wprowadzeniem aplikacji mobilnej My Mitsubishi Motors. Istotne informacje i usługi zdalne są więc dostępne za pośrednictwem łatwej w użyciu aplikacji mobilnej, dostępnej w App Store i Google Play. Aplikacja pozostaje aktywna bez względu na to, gdzie znajdują się kierowca i jego samochód.
Sercem systemu informacyjno-rozrywkowego nowego ASX jest duży 10,4-calowy pionowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Dzięki rozmiarowi 960 x 1280 pikseli i rozdzielczości 150 DPI zapewniono pełną przejrzystość wszystkich potrzebnych informacji, niezależnie od tego, czy chodzi o bezprzewodową replikację ekranu smartfona z mapą, czy o skorzystanie z wielu innych aplikacji. Smartfony mogą być również ładowane indukcyjnie, co eliminuje konieczność wożenia i podłączania odpowiednich przewodów.
Nowy ASX jest wyposażony w wysokiej klasy system dźwiękowy Harman Kardon, dbający o wzorową czystość dźwięku. 10-kanałowy system audio o mocy 410 W daje czyste i mocne basy oraz selektywne i wyraźne średnie oraz wysokie tony, co zadowoli gusta muzyczne każdego audiofila.
Cyfryzacja nowego ASX jest szczególnie widoczna z miejsca kierowcy, który ma do dyspozycji 7-, lub 10-calowy konfigurowany ekran, umożliwiający między innymi wyświetlanie wskazówek systemu nawigacyjnego. Obie wersje wyświetlacza dostarczają wielu informacji, umieszczając najważniejsze dane bezpośrednio przed kierowcą.
Poziom interakcji, możliwości sterowania i kontroli w nowym ASX obejmują umożliwienie pasażerom spersonalizowania wrażeń w pojeździe poprzez wybór jednej z oferowanych barw oświetlenia wnętrza, najlepiej odpowiadającej gustom i nastrojowi osób podróżujących samochodem. System trybów jazdy Mitsubishi Motors, wybieranych za pośrednictwem SDA, umożliwia kierowcy spersonalizowanie reakcji układu kierowniczego, dynamicznej kontroli podwozia i dynamiki dostarczania mocy, jako cennego uzupełnienia wstępnie zdefiniowanych trybów jazdy Comfort, Eco i Sport.
Podobnie jak coraz więcej nowoczesnych, inteligentnych urządzeń, nowy ASX będzie aktualizowany, nawet już po zakupie. Nowe aplikacje, funkcje i aktualizacje będą wdrażane w sposób ciągły, w tym zdalne aktualizacje oprogramowania metodą OTA (Over The Air), podobnie jak ma to miejsce w smartfonach, co poprawi wygodę korzystania z systemu informacyjno-rozrywkowego samochodu.
Oprócz nowej gamy rozwiązań cyfrowych i informacyjno-rozrywkowych, wciąż dostępna pozostaje funkcja eCall, więc w sytuacjach krytycznych pomoc będzie można wezwać naciśnięciem przycisku. W razie wypadku lub naciśnięcia przycisku eCall pojazd automatycznie kontaktuje się z odpowiednim punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP), wysyłając informacje o lokalizacji i stanie czujników, aby służby ratunkowe mogły jak najszybciej zareagować.
Układy napędowe
Nowy ASX otrzymał zaawansowane zelektryfikowane układy napędowe, w tym w pełni hybrydowe (HEV) i miękkie hybrydowe układy napędowe, a także wydajne silniki spalinowe, dzięki czemu klienci będą mogli swobodnie wybrać rozwiązanie, które najlepiej odpowiada ich potrzebom.
Wszystkie układy napędowe są dopasowane i dostrojone do konfiguracji podwozia, która zapewnia precyzyjne właściwości jezdne, indywidualnie dostosowywane do potrzeb kierowcy dzięki trzem predefiniowanym trybom jazdy i możliwości personalizacji charakterystyki SUV-a.
1-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy
Podstawowym silnikiem w ASX będzie innowacyjny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra z turbodoładowaniem. 1-litrowy silnik MPI-T połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia rozsądne osiągi, dostarczając 67 kW/91 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Jego przydatność do działania w każdych warunkach wspiera wysoka sprawność pozwalająca na uzyskanie spalania 5,7 l/100km, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 130 g/km.
Elektryfikacja układów napędowych jest kluczowym trendem na europejskim rynku samochodowym, a nowy ASX jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy oczekują jednocześnie osiągów i mniejszego zapotrzebowania na paliwo.
1,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i ,miękką hybrydą
Układ napędowy składa się z 1,3-litrowego silnika benzynowego DI-T z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem, który zintegrowano z miękkim układem hybrydowym wykorzystującym rozrusznik-alternator napędzany paskiem i połączony elektrycznie z akumulatorem litowo-jonowym 12 V, co oznacza, że energia może być odzyskiwana podczas zwalniania i hamowania, a następnie używana podczas elektrycznego wspomagania wytwarzanego przez silnik momentu obrotowego. Miękki hybrydowy układ napędowy może być wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną przekładnię 7DCT. Układ napędowy w takich konfiguracjach zapewnia 103 kW/140 KM/260 Nm z manualną skrzynią biegów lub 116 kW/158 KM/270 N z automatem 7DCT. Zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą odpowiednio 5,7 l./100km i 130 g/km oraz 5,8 l./100km i 132 g/km.
1,6-litrowy silnik benzynowy z pełnym układem hybrydowym
Klienci, którzy oczekują jeszcze wyższej efektywności i niższej emisji spalin, mogą skorzystać z w pełni hybrydowego (HEV) układu napędowego nowego ASX. W tym rozwiązaniu połączono 1,6-litrową jednostkę benzynową z dwoma silnikami elektrycznymi i przekładnią automatyczną z możliwością wyboru trybu zmiany biegów. Jednostka o mocy 105 kW/143 KM zapewnia idealną równowagę między osiągami i zużyciem paliwa dzięki elektrycznemu wspomaganiu silnika benzynowego.
Dzięki całkowitemu zasięgowi wynoszącemu 900 km, możliwości odbywania do 80% jazd miejskich z napędem elektrycznym, 40% oszczędności paliwa i najlepszym parametrom napędu elektrycznego w segmencie HEV, niezwykle elastyczny system hybrydowy w nowym ASX zapewnia kierowcom dynamiczne osiągi w połączeniu z komfortem użytkowania.
Emisja CO2 wynosi zaledwie 104 g/km, podczas gdy zużycie paliwa to tylko 4,6 l/100km w obowiązującym obecnie cyklu testowym.
Bezpieczeństwo, wygoda i komfort
Bezpieczeństwo jest podstawą pewności i spokoju za kierownicą, jakie zapewniają samochody Mitsubishi Motors, a nowy ASX zawiera pełen zestaw biernych i czynnych systemów i funkcji bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i innym użytkownikom drogi przy każdym poziomie wyposażenia.
Bezpieczeństwo czynne
Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego w nowym ASX zapewniający maksymalne bezpieczeństwo i spokój ducha jest zbudowany w oparciu o zestawy czujników ultradźwiękowych, radaru i kamer optycznych, które budują obraz otoczenia pojazdu, pomagając kierowcy omijać przeszkody, ostrzegać go lub podejmować aktywne działania celem łagodzenia lub zapobiegania incydentom na drodze.
Standardowe wyposażenie wszystkich modeli obejmuje system zapobiegania kolizjom czołowym z funkcją ochrony pieszych (Forward Collision Mitigation system with Pedestrian Protection), automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), tempomat z ogranicznikiem prędkości (Cruise Control with Speed Limiter), system monitorowania uwagi kierowcy (Driver Attention Monitor), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assistance), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie odległości (Distance Warning), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) i awaryjnego utrzymania pasa ruchu (Emergency Lane Keeping Assist), czujniki parkowania i kamerę cofania (Rearview Camera). W nowym ASX działanie tych systemów zostało udoskonalone dzięki zastosowaniu szeregu nowych technologii, co jeszcze skuteczniej poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Widok dookólny 360°( Around View Monitor), asystent parkowania (Park Assist), ostrzeżenie o obiektach martwym polu lusterek (Blind Spot Warning), asystent bezpiecznego wysiadania (Occupant Safe Exit Assist) i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za samochodem (Rear Cross Traffic Alert) uzupełniają funkcje bezpieczeństwa nowego ASX.
MI-PILOT
W najlepiej wyposażonych wersjach z automatyczną przekładnią, nowy ASX jest również wyposażony w system MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta centrowania na pasie ruchu (LCA).
Wykorzystując kamery, radar i dedykowaną jednostkę sterującą, MI-PILOT kontroluje przyspieszenie, hamulce i układ kierowniczy, aby odciążyć kierowcę w czasie długodystansowej jazdy autostradowej lub powolnego przedzierania się przez korki, zapewniając większy komfort i relaks podczas długich lub uciążliwych podróży. System ten korzysta z trzech ustawień użytkownika – ręcznej lub automatycznej zmiany biegów – kontekstu drogowego i automatycznego utrzymywania prędkości zgodnej z przepisami – dzięki czemu kierowca może zachować większą kontrolę nad prędkością lub częściowo oddać ją systemom automatycznym. System nie jest nadmiernie inwazyjny i zawsze podlega kierowcy, który w razie potrzeby przejmuje pełną kontrolę.
Dodatkiem do wszystkich tych systemów jest funkcja eCall, więc jeśli dojdzie do sytuacji krytycznej, pomoc jest dostępna za naciśnięciem jednego przycisku.
Bezpieczeństwo bierne
Struktura nośna pojazdu wykonana jest z blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, aby skuteczniej absorbować energię w przypadku poważniejszej kolizji. We wnętrzu znajdują się przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne po każdej stronie, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami obciążenia, bezpieczne zagłówki, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix.
Nowy ASX został również zaprojektowany tak, aby zapobiegać obrażeniom najbardziej narażonych użytkowników dróg, jakimi są piesi i rowerzyści. Maska silnika, przedni zderzak, reflektory i przednie podszybie zostały pomyślane tak, by zmniejszyć prawdopodobieństwo obrażeń u pieszych.
Zobowiązanie serwisowe Mitsubishi
Podobnie jak wszystkie samochody Mitsubishi Motors sprzedawane w Europie, nowy ASX jest objęty zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi:
– Gwarancja fabryczna na 5 lat/100 000 km.
– Gwarancja antykorozyjna na 12-lat.
– Gwarancja na akumulator trakcyjny na 8 lat/160 000 km.
– Gwarancja pojemności akumulatora na 8 lat/160000 km.
– 5 lat pomocy drogowej (pakiet Mitsubishi Assistance).