Dziesięć lat temu Mitsubishi Motors Corporation wprowadziło na rynek model i-MiEV – miejski samochód o zerowej emisji spalin.
Elektryczny (EV) pojazd utorował drogę do szybkiego rozwoju masowej produkcji aut z napędem na prąd.
Zobacz także:
Od momentu premiery Mitsubishi i-MiEV zapracował na reputację ekologicznego, cichego i sprawnego samochodu epoki transportu zorientowanego na środowisko naturalne. Zyskał uznanie nie tylko ze względu na zalety środowiskowe, ale także dzięki pojawieniu się we flotach rządowych wielu krajów, a także między innymi w firmach taksówkowych i w ofercie przedsiębiorstw wynajmujących samochody.
Ponadto i-MiEV okazał się ważnym środkiem transportu w sytuacjach kryzysowych, gdy niedobory paliw utrudniają korzystanie z samochodów z silnikami spalinowymi.
Układ napędowy Mitsubishi i-MiEV wykorzystano również w pojeździe użytkowym o nazwie Minicab MiEV, który został wprowadzony na rynek w 2011 roku. MMC dostarczy we wrześniu 1200 egzemplarzy tego samochodu dla Poczty Japońskiej. Mimo niewielkich rozmiarów, Minicab jest wystarczająco pojemny, by być przydatnym środkiem transportu dla firm dostarczających towary w zatłoczonych miastach.
Łączna sprzedaż Mitsubishi i-MiEV i Minicab MiEV na całym świecie osiągnęła poziom 31 000 sztuk w ciągu 10 lat od wprowadzenia na rynek (dane na koniec kwietnia 2019).
Co najważniejsze, i-MiEV przyspieszył także badania i rozwój elektrycznych układów napędowych w MMC, co doprowadziło bezpośrednio do wprowadzenia na rynek w 2013 roku Outlandera PHEV, wyposażonego w hybrydowy układ napędowy, łączący silniki elektryczne i silnik benzynowy. Pojazd jest najlepiej sprzedawanym autem plug-in w Europie przez 4 ostatnie lata z rzędu (2015-18).
Model i-MiEV, wyposażony w akumulatory o pojemności 16 kWh i montowany z tyłu silnik elektryczny o niewielkich rozmiarach, uzyskuje zasięg 160 km (w cyklu NEDC) oraz 105 km (w cyklu WLTP), czemu towarzyszą dobre osiągi. Kompaktowe wymiary samochodu są wygodne w środowisku miejskim, a starannie przemyślana koncepcja rozplanowania podzespołów pozwoliła na wygospodarowanie miejsca na wygodne wnętrze dla czterech osób.
W obliczu rosnącego popytu na samochody elektryczne MMC pracuje nad komercjalizacją systemów wymiany energii z domem V2H i siecią energetyczną V2G, aby dalej rozwijać i promować samochody elektryczne i hybrydowe plug-in (PHEV).
Firma uważa to za krok w kierunku zapoczątkowania nowej ery, charakteryzującej się zintegrowanym systemem powiązań między pojazdami i ludźmi oraz społeczeństwem i środowiskiem naturalnym.