MITSUBISHI: ECLIPSE CROSS PHEV JUŻ PO ŚWIATOWYM DEBIUCIE

Awangardowa stylistyka to jest to, co rzuca się natychmiast w oczy patrząc na nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. SUV coupe plug- in miał swój światowy debiut.

Ale wyróżnikiem modelu jest przede wszystkim napęd hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowy jest przód i tył pojazdu, a dynamiczny profil boczny podkreślono detalami, takimi, jak wzór lamp LED. Eclipse Cross PHEV jest samochodem dla osób dbających o środowisko, indywidualistów, którzy chcą wyróżnić się w tłumie i poczuć komfort podróży hybrydą plug-in.

Nowe wnętrze z większym bagażnikiem (471 l – VDA, przy ustawieniu foteli dla 5 pasażerów) oferuje bogate wyposażenie dla wymagających osób – są to m.in. head– up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele, SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom.

Napęd – elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania – w 25 minut – prądem stałym do 80 proc. pojemności baterii z publicznych ładowarek. Do poruszania się służą 2 silniki elektryczne (82 KM z przodu i 95 KM z tyłu)) umieszczone przy przedniej i tylnej osi.

Silnik spalinowy (2,4 l pracujący w cyklu Atkinsona – 98 KM) służy głównie do ładowania akumulatorów oraz wsparcia napędu elektrycznego. Tak samo, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową.

Zapewnia to płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń. Pojemna bateria pozwala na pokonanie do 45 km w trybie elektrycznym EV. Pełen zasięg auta to około 600 km a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Wbudowane gniazdo 220 V o mocy 1500 W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, przekształcając auto w magazyn energii.

Napęd na cztery koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV i – w odróżnieniu od konkurencji – napęd 4×4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. Silniki elektryczne oddają swój pełny moment obrotowy na osie bez zwłoki, zapewniając szybki start i bezpieczeństwo. Auto oprócz ogólnego trybu Normal oferuje 3 tryby jazdy (EV, szeregowy hybrydowy, równoległy hybrydowy) wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.