MITSUBISHI: AUTORSKI POMYSŁ MARKI W POLSCE Z SUKCESEM

Działania polskiego oddziału Mitsubishi Motors, których elementem jest kampania #WakacjezMitsubishi okazały się dużym sukcesem.

W trudnych czasach pandemii koronawirusa lipcowe wyniki sprzedaży i rejestracji nowych samochodów marki przyniosły wymierne efekty.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Koncepcja stworzenia nowej strategii działań narodziła się tuż po wybuchu pandemii, kiedy to Facebook, Instagram i YouTube stały się “drugim domem” dla większości użytkowników aut. Pierwsze elementy dotyczyły nowego Outlandera PHEV 2020, którego premiery odbyły się wyłącznie w internecie i na kanałach mediów społecznościowych marki.

Kolejnym, ważnym etapem jest realizacja ogólnopolskiej kampanii reklamowej firmy Mitsubishi Motors pod hasłem Wakacje z Mitsubishi, zachęcającej do zakupu samochodów tej marki w okresie wakacyjnym. Działania prowadzone w trudnym czasie zdominowanym przez Covid-19, podkreślają wagę pozytywnych uczuć, wartości i więzi.

Słuszność nowej strategii znalazła swoje potwierdzenie w lipcowych wynikach sprzedaży samochodów Mitsubishi w Polsce. Przy sporym, bo aż 11,93 proc. spadku na naszym rynku, oddział zanotował wzrost udziału w rynku, który obecnie wynosi 1,14 proc.

– W tym roku większość Polaków zdecydowało się spędzić wakacje w Polsce, wybierając się w podróż swoim samochodem. Dla wielu z nas auto staje się wakacyjnym domem i nieodłącznym towarzyszem przygód i wypoczynku. Dlatego tworząc wakacyjną kampanię reklamową Mitsubishi, przywoływaliśmy w pamięci najbardziej lubiane przez nas wakacyjne sytuacje, nastroje i obrazy. Celem było wywołanie w odbiorcach tych wszystkich pozytywnych emocji, które odczuwamy odpoczywając w gronie rodziny i przyjaciół, uprawiając ulubione sporty, obcując z naturą i zwiedzając piękne miejsca. Chcieliśmy też pokazać, że samochód gra w tych scenariuszach niebagatelną rolę. Cieszę się z tego, że klienci docenili nasze pomysły i starania. Jesteśmy i nadal będziemy blisko naszych klientów, by rozumieć ich potrzeby i w pełni na nie odpowiadać – komentuje Adam Męciński, który od lutego bieżącego roku piastuje stanowisko dyrektora generalnego polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

– Wyjątkowe sytuacje wymagają nietypowych rozwiązań, szybkich reakcji i wykorzystywania najbardziej efektywnych w danej chwili kanałów komunikacji. Dlatego realizujemy kampanię #WakacjezMitsubishi głównie w mediach społecznościowych, używając w niej wizualnego języka, którym posługują się odbiorcy. Cieszę się, że mój zespół marketingu i PR jest kreatywny i zmotywowany nawet w tak trudnych czasach i że rezultaty kampanii potwierdzają słuszność naszych założeń – powiedział Łukasz Wójcik, dyrektor pionu marketingu i PR w polskim oddziale Mitsubishi Motors.

Kampania #WakacjezMitsubishi ma na celu promocję czterech modeli Mitsubishi: Space Star, Eclipse Cross, Outlander oraz Outlander PHEV. Działania są wspierane lokalnie przez dilerów.

Cztery sesje zdjęciowe, 6, 15 i 30-sekundowe spoty reklamowe oraz 1-minutowy film promocyjny ukazują wakacyjne historie ośmiorga bohaterów – pary kite-surferów podróżujących nowym modelem Mitsubishi Space Star z namiotem i-kamper na dachu, pary triathlonistów w Mitsubishi Eclipse Cross oraz 4-osobowej rodziny z dwójką małych dzieci, zwiedzającej wybrzeże Outlanderem PHEV z przyczepą.

W finale filmu 3 ekipy podróżników spotykają się na wspólnym ognisku, bawią, rozmawiając i dzieląc się wrażeniami ze swoich wypraw a następnie oglądają film z rzutnika korzystając z gniazda 1500 W w Outlanderze PHEV. Zdjęcia i filmy przestawiają ich pasje i sposoby na spędzanie wakacji oraz miły nastrój, który towarzyszy grupie przyjaźniących się ze sobą ludzi.

Pomysłodawcami i producentami kampanii są Monika Kozłowska – specjalistka ds. mediów społecznościowych w polskim oddziale Mitsubishi Motors i Paweł Poręcki – fotograf i autor zdjęć oraz właściciel agencji Ohohoho.pl we współpracy z Andrzejem Ripperem. Projekt nadzorują i zarządzają Kinga Lisowska – szefowa działu Public Relations i mediów społecznościowych oraz Magdalena Gałek – kierowniczka działu marketingu.

Autorem zdjęć do spotów był Marcin Idziaszek, który odpowiadał także za montaż wszystkich materiałów filmowych.

Spoty reklamowe oraz film promocyjny można obejrzeć tutaj:
* https://www.youtube.com/watch?v=iWThGAQOiQM
* https://www.youtube.com/watch?v=Qt0kmYEhlFI
* https://www.youtube.com/watch?v=0gfQERNlAqo
* https://www.youtube.com/watch?v=bbb7kxI1ZGg