MITSUBISHI: ASTARA WPROWADZA NOWE ASX NA POLSKI RYNEK (CENY)

Firma Astara – wyłączny importer i dystrybutor samochodów i części zamiennych Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza do polskich salonów nowy model ASX

Nowe Mitsubishi ASX w segmencie B-SUV zaprojektowany z myślą o europejskich kierowcach, którzy cenią zaawansowane układy napędowe, komunikację ze światem na pokładzie samochodu oraz najnowsze systemy, dbające o bezpieczeństwo i komfort.


Zobacz także:

BMW M: NOWE M5 TOURING – TRZECI MODEL Z UKŁADEM NAPĘDOWYM M HYBRID
 

PREMIERY


 

Odważniejsza stylistyka podkreślająca przynależność do rodziny modeli Mitsubishi, a także charakter SUV-a, wyróżnia obecnie ASX na tle modeli konkurencyjnych i wzmacnia jego rozpoznawalność. Producent wziął także pod uwagę zróżnicowanie oczekiwań i przyzwyczajeń kierowców naszego kontynentu w kwestiach rodzaju napędu, stylu jazdy, przeznaczenia samochodu w rodzinie i firmie, budując bardzo szeroką ofertę układów napędowych.

Nowe Mitsubishi ASX po faceliftingu korzysta z rozwiązań, dzięki którym klienci mają do wyboru szeroką gamę układów napędowych, odpowiadających różnym potrzebom i stylom jazdy. Układ miękkiej hybrydy łączy tradycyjny układ napędowy z instalacją elektryczną, poprawiającą kulturę pracy napędu oraz jego sprawność. W ofercie znajdują się także zaawansowane, wydajne silniki spalinowe pozwalające cieszyć się dobrymi osiągami i wariant napędzany gazem LPG. W późniejszym terminie zaplanowano również uzupełnienie gamy o pełny napęd hybrydowy (HEV) zapewniający znakomitą dynamikę, oszczędność i możliwość pokonywania długich dystansów, a jednocześnie jazdy na krótszych odcinkach w trybie wyłącznie elektrycznym.

Kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa oraz funkcji, wykorzystujących sygnały z czujników ultradźwiękowych, radarowych i kamer, chroni pasażerów i zmniejsza napięcie kierowcy podczas jazdy, dostarczając istotnych informacji i podejmując działania w trudnych warunkach, a wszystko to stanowi uzupełnienie dopracowanych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa biernego.

Wnętrze samochodu wyróżnia klimat nowoczesności, podkreślony zarówno wzornictwem, jak i obecnością cyfrowych rozwiązań, między innymi systemu informacji i rozrywki z wbudowanym oprogramowaniem Google i czytelnym 10,4-calowym centralnym ekranem. Ergonomia, wizualna atrakcyjność i funkcjonalność dostarczają satysfakcji z każdej podróży, zarówno kierowcy, jak i pasażerom, co z pewnością umocni pozycję Mitsubishi ASX w niezwykle popularnym w Europie segmencie SUV-ów klasy B.

Walory oferty podnosi bardzo szeroka, pięcioletnia gwarancja producenta, która jest od lat jednym z głównych walorów samochodów tej marki. Na zobowiązanie serwisowe Mitsubishi składają się pięcioletnia gwarancja na przebieg 100 000 km, zapewniająca użytkownikom poczucie szerokiej ochrony samochodu w czasie eksploatacji.

Nowoczesne wzornictwo

Obok nowego ASX nie sposób przejść obojętnie i łatwo skojarzyć jego sylwetkę z rodziną modeli Mitsubishi Motors. W dużym stopniu odpowiada za to projekt przedniej części nadwozia, zgodny z koncepcją dynamicznej tarczy, dzięki któremu samochód jest jeszcze bardziej rozpoznawalny, a jednocześnie prezentuje mocny, dynamiczny, sportowy wygląd.

Sylwetka i wzornictwo nowego ASX korespondują z jego charakterem i przeznaczeniem. Niemal poziomo poprowadzona maska silnika z fantazyjnym przetłoczeniem i nisko umieszczone wloty powietrza oraz oświetlenie LED stanowią silny rys dodający nadwoziu ekspresji. W profilu bocznym płynne linie z szerokimi, wysoko sięgającymi łukami nadkoli i zewnętrznymi nakładkami progów, różniącymi się od nadwozia kolorem, podkreślają sportowe kształty samochodu.

Tył nadwozia zaprojektowano jako rozwinięcie sportowej estetyki, z myślą o podkreśleniu wszechstronności projektu. Klosze tylnych lamp rozciągają się na błotniki i drzwi bagażnika. Oglądane z tyłu mają charakterystyczny kształt wydłużonej litery C. Oświetlenie przednie i tylne nowego ASX wykorzystuje w pełni technologię LED, dzięki czemu prezentuje się nocą wyjątkowo efektownie.

Surowy charakter nadwozia SUV-a podkreślają elementy wykończeniowe w błyszczącej czerni, a także w kolorze srebrnym w wersjach INFORM, INVITE, INTENSE i INSTYLE, między innymi na przedniej płycie podsilnikowej, listwach bocznych i tylnej płycie ochronnej.

Klienci mogą wybrać nowego ASX w jednym z pięciu kolorów, w każdej z wersji wyposażenia. Są to metalizowane lakiery Crystal White, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue i Steel Grey. W wersjach INTENSE i INSTYLE można zamówić samochód z metalizowanym czarnym dachem Onyx Black uzupełniając tym dodatkiem każdy z oferowanych kolorów (poza Onyx Black).

Praktyczne wnętrze nowego ASX jest wszechstronne i – jak w rasowym SUV-ie, przygotowane na wszelkie trudne próby, jakie zaplanuje sobie właściciel. Wysoka sylwetka i wysokie umieszczenie siedzeń sprawiają, że wsiadanie i wysiadanie jest łatwe. Tkaniny tapicerki różnią się, w zależności od poziomu wyposażenia, a każdy z trzech materiałów wykończeniowych łączy różne kolory i przeszycia, dzięki czemu uzyskano atrakcyjne i funkcjonalne warianty tapicerki. W wersjach INFORM, INVITE i INTENSE podsufitka jest ciemnoszara z efektem cieniowania, natomiast w INSTYLE – czarna.

Kierowcy w Polsce docenią przydatne zimą dodatki – podgrzewane fotele i podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewaną przednią szybę, którą szybko i skutecznie można oczyścić z rosy lub szronu. Panoramiczny dach pozwala wręcz zalać wnętrze światłem. Dach panoramiczny o szerokości 690 mm można otworzyć w trzech pośrednich pozycjach, a łatwą kontrolę zapewnia przełącznik, umieszczony nad lusterkiem wstecznym.

Segment SUV jest kojarzony z wszechstronnością, komfortem i walorami praktycznymi. Tylna kanapa przesuwa się o 16 cm, dzięki czemu możemy elastycznie zwiększyć pojemność bagażnika o 69 litrów lub zwiększyć przestrzeń na nogi pasażerów. Bagażnik zapewnia w sumie od 422 do 536 litrów (VDA) pojemności we wszystkich wersjach wyposażenia.

Układy napędowe

Firma Mitsubishi Motors zaproponowała nabywcom nowego ASX-a bardzo szeroki wybór napędów, z opcjami zelektryfikowanymi – miękkim hybrydowym i w późniejszym terminie w pełni hybrydowym (HEV), a także oszczędnymi jednostkami spalinowymi, dzięki czemu każdy może znaleźć wariant, który najlepiej odpowie jego oczekiwaniom wobec samochodu. Ofertę uzupełnione też o jednostkę zasilaną LPG.

Napęd korzystający z technologii miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) łączy zalety elektryfikacji z ciągłością silników spalinowych. Nowy ASX jest dostępny z 1,3-litrową jednostką DI-T, która stanowi zespół złożony z 1,3-litrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, zintegrowanego z miękkim układem hybrydowym, wykorzystującym rozrusznik-alternator napędzany paskiem, połączony z akumulatorem litowo-jonowym 12 V, co oznacza, że energia może być odzyskiwana podczas zwalniania i hamowania, a następnie wykorzystana do elektrycznego wspomagania momentu obrotowego. Zużycie paliwa wynosi 5,9-7,5 l/100 km. Silnik benzynowy MPI-T o pojemności 1 litra współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i zapewnia 91 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego.

ASX może być teraz także wyposażony w jednostkę LPG, montowaną w fabryce i objętą 5-letnią gwarancją Mitsubishi Motors. Trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem zapewnia 100 KM mocy i 170 Nm momentu obrotowego. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa spala 7,6-8 litrów/100 km, emitując według oficjalnych testów zaledwie 119-125 g/km CO2.

Dodatkową opcją dla kupujących będzie niebawem w pełni hybrydowy system nowej generacji, łączący wysoką sprawność energetyczną z niską emisją spalin, jest zwieńczeniem oferty układów napędowych nowego ASX. Składają się na niego: 1,6-litrowa jednostka benzynowa z dwoma silnikami elektrycznymi i inteligentna skrzynia biegów obsługująca kilka trybów działania, które odpowiadają za dynamikę, szybkość reakcji i wysoką oszczędność układu. W mieście, zespół z chłodzonym cieczą litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh może zapewnić do 80% jazdy przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, dzięki odzyskiwaniu energii kinetycznej podczas hamowania i zwalniania. Hybrydowy układ napędowy nowego ASX umożliwia obniżenie zużycia paliwa nawet o 40%, zapewnia całkowity łączny zasięg do 900 km. Oficjalnie zmierzone w cyklu WLTP zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7-4,9 l/100 km.

Cyfryzacja i systemy łączności

Ekran informacyjno-rozrywkowy o wysokiej rozdzielczości został zintegrowany z oprogramowaniem Google i towarzyszącymi mu aplikacjami, a oprogramowanie My Mitsubishi Motors zapewnia intuicyjną obsługę i kontakt ze smartfonem, daje dostęp m.in. do diagnostyki w czasie rzeczywistym, zdalnej obsługi. Kierowca otrzymuje większą kontrolę nad samochodem i dostęp do funkcji niezbędnych w codziennym życiu.

Duży 10,4-calowy pionowy ekran o wysokiej rozdzielczości zapewnia klarowność wszystkich informacji, takich, jak odwzorowanie ekranu smartfona, dostęp do ulubionych aplikacji kierowcy, czy konfiguracja trybów jazdy. Prowadzący ma dostęp bezpośrednio w samochodzie do aplikacji i usług, takich jak Google Maps i innych, pobieranych z Google Play, a także Asystenta Google, po wydaniu polecenia „Hey/OK Google” lub po przytrzymaniu w pozycji wciśniętej przycisku na kierownicy. Asystent Google upraszcza więc kierowcy kontrolę nad nawigacją, strumieniowym przesyłaniem multimediów, wykonywaniem połączeń telefonicznych i wysyłaniem wiadomości tekstowych oraz sterowaniem niektórymi funkcjami pojazdu.

Wersja INSTYLE wyposażona jest w 10-kanałowy system audio o mocy 410W Premium Harman Kardon. Mocne basy oraz selektywne i wyraźne średnie oraz wysokie tony zadowolą gusta każdego audiofila.

Kierowca ma dodatkowo do dyspozycji 7-, lub 10-calowy konfigurowany ekran, umożliwiający między innymi wyświetlanie wskazówek systemu nawigacyjnego. System trybów jazdy Mitsubishi Motors, wybieranych za pośrednictwem SDA, umożliwia kierowcy spersonalizowanie reakcji układu kierowniczego, dynamicznej kontroli podwozia i dynamiki dostarczania mocy, poza wstępnie zdefiniowanymi trybami jazdy Comfort, Eco i Sport.

Aplikacja My Mitsubishi Motors

Wprowadzeniu nowego ASX-a towarzyszy premiera aplikacji My Mitsubishi Motors, która jest już dostępna do pobrania w sklepie Google Play oraz Apple App Store we wszystkich europejskich krajach, gdzie jest sprzedawany ASX. Aplikacja My Mitsubishi Motors zapewnia właścicielom wygodny sposób na łączność z pojazdem, oferując wiele przydatnych funkcji, dostępnych na wyciągnięcie ręki. Kierowca może uruchomić synchronizację danych z Mitsubishi ASX w dowolnym czasie i miejscu, bezpośrednio na telefonie i monitorować stan pojazdu, sprawdzać aktualną liczbę przejechanych kilometrów oraz zasięg paliwa w czasie rzeczywistym, czy zlokalizować zaparkowany samochód i wyznaczyć drogę do niego. Integracja z samochodową nawigacją pozwala na wyznaczanie celu podróży w domowym fotelu i wysłania trasy bezpośrednio do Google Maps w pokładowym systemie ASX. Aplikacja zapewnia też łatwe przywołanie pomocy drogowej i kontakt z Mitsubishi Motors za jednym dotknięciem ekranu oraz dostęp do podręcznika użytkownika, często zadawanych pytań i specyfikacji pojazdu.

Oto linki do aplikacji My Mitsubishi w Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mitsubishi motors.mymitsubishimotors&pcampaignid=web share

I Apple App Store:
https://apps.apple.com/pl/app/my-mitsubishi-motors/idM76836596?1=pl

Bezpieczeństwo i komfort

SUV z segmentu B jest wyposażony w pełen zestaw biernych i aktywnych funkcji bezpieczeństwa i zapewnia maksimum bezpieczeństwa kierowcy, pasażerom i innym użytkownikom drogi. Struktura nośna pojazdu wykonana jest z kombinacji blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, zdolnych do skuteczniejszej absorpcji energii w razie kolizji. ASX jest wyposażony w przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po obu stronach, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną kręgów szyjnych, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix. Ochronę pieszych poprawiono dzięki standardowemu systemowi łagodzenia kolizji czołowych FCM, opartemu o działanie radaru i autonomicznego hamowania awaryjnego, który odczytuje drogę przed pojazdem.

Pakiet 19 systemów podnoszących bezpieczeństwo aktywne w nowym ASX zapewnia kierowcy pewność prowadzenia i pomaga zrelaksować się podczas jazdy. Systemy wykorzystują czujniki ultradźwiękowe, radary i kamery, pomagając w unikaniu przeszkód, ostrzegając lub podejmując działania w celu złagodzenia skutków albo zapobieżenia kolizjom.

Wszystkie wersje wyposażenia mają na pokładzie: system zapobiegania kolizjom czołowym z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne światła drogowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości, monitorowanie uwagi kierowcy, system ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości, ostrzeganie o odległości od poprzedzającego pojazdu, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu i asystenta utrzymania pasa ruchu w sytuacjach awaryjnych, czujniki parkowania i kamerę cofania.

System kamer 360 stopni, asystent parkowania, system monitorowania martwego pola, asystent bezpiecznego wysiadania i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu uzupełniają funkcje bezpieczeństwa aktywnego nowego ASX.

W dwóch topowych specyfikacjach z przekładnią automatyczną nowy ASX jest również wyposażony w system MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta centrowania na pasie ruchu (LCA).

Gama wersji wyposażeniowych

Oferta wersji wyposażeniowych nowego ASX została zbudowana w sposób klarowny, ułatwiający dokonanie wyboru.

Wersja bazowa INFORM, dostępna jest w dwóch wariantach turbodoładowanego trzycylindrowego silnika o pojemności 1.0 litra i mocy 91 KM lub 100 KM. Drugi wariant można również zasilać gazem LPG. Silnik w obu wariantach współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.

Na liście wyposażenia wersji INFORM znalazły się m.in.:

przednie reflektory w technologii LED, manualna klimatyzacja oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, kierownica pokryta ekologiczną skórą oraz regulacja wysokości fotela kierowcy. O bezpieczeństwo pasażerów dbają: czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, kamera cofania, system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz tylne czujniki parkowania.
Komfort w podróży poprawiają: tempomat z ogranicznikiem prędkości, stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 10,4 cala, bezprzewodowy interfejs Android Auto i Apple CarPlay oraz multifunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 7 cali na tablicy zegarów.

Cena wariantu 91-konnego INFORM wynosi 95 990 PLN, wariant 100-konny z alternatywnym zasilaniem LPG kosztuje 99 990 PLN.

Wersję INVITE napędza turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra wspierany instalacją miękkiej hybrydy MHEV. Silnik dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 140 KM z 6stopniową manualną skrzynią biegów oraz w wariancie 158 KM, przekazującym napęd na koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Mitsubishi ASX Invite AT będzie najpopularniejszą w Polsce wersją tego modelu ze względu na korelację ceny i wyposażenia, odpowiadając wprost na wymagania klientów i rynkowe trendy w segmencie. Najważniejsze dodatkowe elementy wyposażenia, różniące INVITE względem bazowej wersji INFORM to: automatyczna klimatyzacja oraz system dostępu bezkluczykowego.

Cena wariantu 140-konnego INVITE wynosi 106 990 PLN, wariant 160-konny z przekładnią DCT kosztuje 116 990 PLN.

Wersja INTENSE jest napędzana tym samym, wspieranym miękką hybrydą 158-konnym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra współpracującym z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

W stosunku do INVITE, wersja INTENSE została wzbogacona m.in. o: 18calowe felgi aluminiowe, fotochromatyczne lusterko wsteczne, regulację wysokości fotela kierowcyi pasażera, przednie czujniki parkowania. Otrzymała też systemy podnoszące bezpieczeństwo: asystenta bezpiecznego wysiadania (OSEA), system monitorowania martwego pola (BSW), system ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas jazdy do tyłu (RCTA), system centrowania na pasieruchu (LCA), a także MI-PILOT, będący systemem jazdy autonomicznej poziomu 1. Ponadto wersja poprawia komfort jazdy dzięki tempomatowi adaptacyjnemu z funkcjąSTOP&GO, Elektrycznie składanym lusterkom zewnętrznym, podgrzewanej kierownicy i indukcyjnej ładowarce do telefonu.

Cena wersji INTENSE z pakietami STYLE + COLD wynosi 125 990 PLN.

Zwieńczeniem oferty nowego ASX jest wersja INSTYLE. Pod względem układu napędowego dla wersji INSTYLE przewidziano tę samą 158-konna jednostkę z 12-woltową instalacją Mild Hybrid oraz przekładnią DCT, która napędza INTENSE. Najwyższej wyceniona wersja INSTYLE wyróżnia się natomiast wyjątkowo bogatym pakietem luksusowego wyposażenia. Ponad elementy, oferowane w niższych wersjach, klient otrzymuje we wnętrzu: bezramkowe fotochromatyczne lusterko wsteczne, podsufitkę w kolorze czarnym, skórzaną czarną tapicerkę, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6 płaszczyznach z manualną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego oraz elektrycznie sterowane okno dachowe. Duży wpływ na komfort podróży i manewrowanie w mieście mają: system kamer 360 stopni i system automatycznego parkowania (PA), a także – zwłaszcza w naszym klimacie – podgrzewana przednia szyba. Za to, aby kierowca czuł się w kabinie jak we własnym domu odpowiadają m.in. dostępne w tej wersji w standardzie: system nagłośnienia Harman Kardon z 9 głośnikami, w tym z subwooferem oraz stacja multimedialna, wykorzystująca system operacyjny Google Automotive Services. Dostarczający najważniejszych informacji cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10 cali na wprost kierowcy uzupełnia listę dodatków, wpływających na komfort prowadzenia, wnosi też klimat nowoczesności i poczucie pełnej kontroli nad cyfrowym środowiskiem kokpitu nowego ASX-a.

Cena wersji INSTYLE wynosi 139 990 PLN.