MINI: ZIMOWE TESTY NOWEGO, 3 DRZWIOWEGO MINI

Piąta generacja modelu MINI wystartuje od 3-drzwiowej wersji. W zimowej scenerii Laponii nowa wersja oryginału przechodzi właśnie testy dynamiki jazdy.

Nowa rodzina MINI przechodzi obecnie testy dynamiki jazdy w zimowym centrum testowym BMW Group w Arjeplog w Szwecji. Nowa wersja MINI ma w pełni elektryczny napęd, a zimowy program testowy kończy główny rozdział w procesie rozwoju serii. W ekstremalnie niskich temperaturach napęd elektryczny, akumulator wysokonapięciowy, elektronika zasilania i technologia ładowania prototypów wykazują już teraz wysoki stopień dojrzałości. Zaśnieżone drogi i przygotowane nawierzchnie na zamarzniętych jeziorach to także idealne warunki testowe, na których można precyzyjnie, dopracować i dostosować do siebie charakterystykę układu napędowego, kierowniczego i jezdnego.


Zobacz także:

ECO


 

Nowe 3-drzwiowe MINI uzupełnione zostanie w nowej rodzinie MINI przez następcę obecnego MINI Countryman. Nowa edycja najlepiej sprzedającego się samochodu w segmencie kompaktów premium oferowana będzie zarówno z silnikiem spalinowym, jak i z napędem całkowicie elektrycznym. Jeszcze w tym roku MINI zaprezentuje studium koncepcyjne tego crossovera z segmentu małych samochodów premium.

MINI jest na ścieżce wzrostu i na drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości. Nasz legendarny 3-drzwiowy model MINI zapewnia naszym klientom maksymalne doznania poprzez elektryczną gokartową jazdę połączoną z cyfryzacją – oraz poprzez wyraźny nacisk na zrównoważony rozwój przy minimalnym wpływie na środowisko — mówi Stefanie Wurst, szefowa marki MINI.

Nowe 3-drzwiowe MINI jest rozwinięciem koncepcji miejskiej frajdy z jazdy, która cieszy się powodzeniem od ponad 60 lat, a w przyszłości będzie realizowana w jeszcze bardziej purystyczny i zrównoważony sposób. Widać to szczególnie wyraźnie w stylistyce klasycznego wariantu nadwozia.

Zimowe centrum testowe w Arjeplog zapewnia optymalne warunki do dopracowania właściwości jezdnych nowego 3-drzwiowego MINI. Z każdym okrążeniem na ubitym śniegu i oblodzonej nawierzchni inżynierowie testowi mogą precyzyjnie dostroić spontaniczne oddawanie mocy silnika elektrycznego, systemy regulacji optymalizujące trakcję, zachowanie na zakrętach, charakterystykę resorowania i amortyzacji, a także charakter układu kierowniczego i hamulcowego. Integracja wszystkich systemów napędu i układu jezdnego tworzy podstawę dla dojrzałej harmonii całego pojazdu, która pomoże późniejszemu modelowi produkcyjnemu osiągnąć spójną równowagę między gokartowymi właściwościami jezdnymi a komfortem.