Boom na zelektryfikowane modele MINI utrzymał się w 2022 roku. Zdecydowanie najpopularniejszym modelem MINI jest w pełni elektryczne MINI Cooper SE
Sprzedaż elektrycznego MINI Cooper SE na całym świecie wzrosła o 25,5 procent w porównaniu z rokiem 2021 i wyniosła 43 744 egzemplarze.
Zobacz także:
PEUGEOT LIDEREM W SEGMENCIE B SAMOCHODÓW Z NAPĘDEM 100% ELEKTRYCZNYM
Modele w pełni elektryczne stanowią już 15 procent całkowitej globalnej sprzedaży i ponownie wzrosły w Europie – w 2022 roku sprzedano ponad 27 tysięcy sztuk MINI Electric. Tym samym MINI Cooper SE stanowi już 22 procent całkowitej sprzedaży.
Duży wzrost sprzedaży MINI Electric odnotowano szczególnie w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Najwięcej w pełni elektrycznych 3-drzwiowych MINI – 45 procent całej sprzedaży – trafiło do klientów w Skandynawii.
W 2022 roku MINI rozszerzyło swoją globalną ofertę mobilności premium bez lokalnej emisji spalin, dzięki wprowadzeniu na rynek w Korei całkowicie elektrycznego MINI Cooper SE. Te trendy są dowodem na niezmiennie duże zainteresowanie światowej społeczności MINI elektromobilnością.
Utrzymująca się popularność modeli MINI z napędem elektrycznym jest potwierdzeniem obranej przez markę drogi ku elektrycznej przyszłości. Wyraźne nastawienie na zrównoważony rozwój przy minimalnym wpływie na środowisko sprawia, że MINI zdobywa na całym świecie coraz więcej klientów czerpiących frajdę z elektrycznej gokartowej jazdy — mówi Stefanie Wurst, szefowa marki MINI.
Udana orientacja na nowe rynki i grupy docelowe.
Strategiczny rozwój zorientowany na nowe rynki i grupy docelowe przyniósł MINI mocny wzrost w 2022 roku. Na przykład w Japonii sprzedaż wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 7 procent i wyniosła 19 530 sztuk. Również rynki w Indiach, Tajlandii, Malezji, Indonezji, Wietnamie i Nowej Zelandii odnotowały duży wzrost sprzedaży i zakończyły rok 2022 z rekordowymi wynikami.
MINI prowadzi też swoją inicjatywę „BIG LOVE for the Planet” i rozszerza swoje zaangażowanie społeczne na całym świecie. W ubiegłym roku pod hasłem „we help to spread BIG LOVE” MINI przekazało wraz ze swoimi dealerami i społecznością MINI ponad 680 tysięcy euro na rzecz organizacji charytatywnych w Wielkiej Brytanii.
Marka John Cooper Works po raz kolejny z rekordową sprzedażą.
Miniony rok przyniósł sportowej marce John Cooper Works kolejny rekord. 23 005 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie stanowi wzrost o 8,9 procent w stosunku do i tak już mocnego ubiegłego roku. Największe tempo wzrostu odnotowano na rynku amerykańskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 52 procent. Również w Niemczech, Japonii i Korei usportowione modele MINI uzyskały najwyższe jak dotąd wyniki sprzedaży.
Z łączną liczbą 10 372 sprzedanych egzemplarzy 3-drzwiowe MINI JCW pozostaje najpopularniejszym modelem wśród topowych sportowych modeli firmy. 4639 egzemplarzy przypadło MINI John Cooper Works Countryman, 4220 szt. na MINI John Cooper Works Cabrio, a 3750 szt. na MINI John Cooper Works Clubman.
Najwyższy dotąd udział rynkowy MINI w Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania pozostaje w 2022 roku najważniejszym rynkiem zbytu MINI z 46 757 sprzedanymi egzemplarzami i udziałem w rynku na poziomie 2,84 procent. W tym przypadku najlepsze wyniki odnotowały w pełni elektryczne modele MINI – 7500 nowych rejestracji i 11‑procentowy wzrost sprzedaży.
Niemcy pozostają drugim największym rynkiem zbytu MINI z liczbą 40 251 sprzedanych egzemplarzy, a na kolejnym miejscu plasują się Stany Zjednoczone (29 504 sztuki). W Europie wzrost odnotowano również w Austrii (+7,6 procent), we Włoszech (+1,7 procent) i we Francji (+1,0 procent).