17 tysięcy kilometrów z Dallas w Teksasie do Ushuaia w Ziemi Ognistej w Argentynie – tak pierwszy hybrydowy model plug-in MINI promowany jest w długodystansowym teście.
Załogi trzech aut Cooper S E Countryman ALL4 rozpoczęły swoją przygodę w Panamericanie, w czasie której przejadą przez 12 stanów i państw Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej, do najdalej wysuniętego na południe krańca kontynentu.
Zobacz także:
Na początku trasy załogi spotkają się z wieloma miłośnikami MINI, którzy również biorą udział w niezwykłym maratonie: Dallas jest punktem startowym piątego etapu wschód- zachód rajdu MINI Takes the States 2018. Tygodniowy konwój prowadzący przez wybrane trasy w USA gromadzi społeczność marki z różnych regionów Stanów Zjednoczonych, prowadzących jednocześnie zbiórkę pieniędzy dla organizacji dobroczynnej Feeding America. Kampania zakończyła się dużą imprezą zamykającą w Keystone (Kolorado).
Po przekroczeniu granicy z Meksykiem, jednym z ich przystanków na trasie był San Luis Potosí, gdzie w przyszłym roku rozpocznie się montaż samochodów w nowo wybudowanych zakładach BMW Group. Kolejne etapy transkontynentalnej trasy wzdłuż najdłuższej na świecie drogi północ- południe będą przebiegać przez Gwatemalę, Honduras, Nikaraguę, Kostarykę, Panamę, Kolumbię i Ekwador.
Następnie trasa poprowadzi przez Peru i Chile, a potem przetnie kontynent południowoamerykański, schodząc wzdłuż wybrzeża atlantyckiego, aż do Ushuaia w argentyńskiej części Ziemi Ognistej. Dotarcie do najbardziej wysuniętego na południe miasta świata planowane jest na 29 sierpnia.
Przez sześć tygodni trzy nowe MINI Cooper S E Countryman ALL4 będą poruszać się po drogach różnej jakości. Samochody zostały specjalnie przygotowane do wymagającej trasy: dodatkowe reflektory, opony z funkcją jazdy awaryjnej oraz bagażnik dachowy na koło zapasowe pozwolą poradzić sobie z wszelkimi trudnościami.
Dzięki temu spektakularnemu wydarzeniu, MINI chce zaprezentować korzyści napędu elektrycznego w wielu regionach, gdzie ludzie dopiero uświadamiają sobie konieczność zrównoważonej mobilności, mimo że skutki zmian klimatycznych są tam szczególnie dotkliwie odczuwane. Połączenie 3-cylindrowego silnika benzynowego z napędem elektrycznym daje MINI Cooper S E Countryman ALL4 moc 165 kW/224 KM. Akumulator litowo- jonowy umożliwia jazdę z napędem elektrycznym na odległość do 40 km.
Ponadto precyzyjnie sterowana interakcja między przednimi kołami napędzanymi silnikiem spalinowym a tylnymi kołami napędzanymi silnikiem elektrycznym tworzy inteligentny napęd na cztery koła, który zapewnia trakcję i stabilność jazdy na Panamericanie – na szutrach i stromych przełęczach górskich, a także w trudnym terenie.
Zużycie w cyklu mieszanym: paliwa 2,5-2,4 l/100 km, energii 13,7-13,4 kWh/ 100 km; emisji CO2 56-55 g/km – zostały zmierzone według metod wymaganych zgodnie z dyrektywą (WE) nr 2007/715 z późniejszymi zmianami. Dane zostały już obliczone w oparciu o nowy cykl testowy WLTP i są dla porównania przeliczone wg NEDC.