Nowe MINI John Cooper Works Countryman zostało stworzone do jazdy w każdych warunkach – zarówno na drodze, jak i w terenie nieutwardzonym.
Moc czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem to aż 225 kW (306 KM). Jest ona przenoszona jest na jezdnię za pośrednictwem 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic i napędu na cztery koła ALL4.
Zobacz relacje:
Mimo tak mocnego silnika, zużycie paliwa w cyklu mieszanym według danych wstępnych wynosi tylko 7,3– 6,9 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym – 166‑ 156 g/km. Pakiet zapewniający przyjemność z jazdy, uzupełnia technologia układu jezdnego dostrojona na podstawie doświadczenia firmy John Cooper Works, zdobytego w motorsporcie.
Wprowadzenie na rynek nowego auta rozpocznie się w listopadzie. Zmodyfikowana stylistyka, dopracowane wyposażenie i dodatkowe opcje uwydatniają sportowy i ekskluzywny charakter nowego MINI. Nowy samochód sportowy oferuje zarówno moc (najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w seryjnym pojeździe marki), jak i dopracowany wygląd zewnętrzny i wysokiej jakości wnętrze wzbogacone świeżymi akcentami.
Czworo drzwi i duża klapa tylna, pięć siedzeń, wnętrze o zmiennym zastosowaniu i pojemność bagażnika z możliwością poszerzenia do 1390 l sprawiają, że nowe auto radzi sobie nie tylko z transportem w ruchu miejskim, ale także na dłuższych trasach. Napęd na cztery koła z inteligentnym systemem sterowania i blokada mechanizmu różnicowego przednich kół zintegrowana z 8-stopniową skrzynią Steptronic zapewniają zawsze najwyższe osiągi.
Jednostka napędowa, wyposażona w specjalne modyfikacje silnika podstawowego, udoskonaloną technologię MINI TwinPower Turbo i niezależny układ chłodzenia, imponuje także maksymalnym momentem obrotowym rzędu 450 Nm. Silnik swobodnie dostarczający moc aż do górnych zakresów obciążenia, umożliwia przyspieszanie od zera do 100 km/h w 5,1 sek.
Wrażenie robi dźwięk układu wydechowego, wzrok przyciągają również końcówki rur wydechowych, których średnica została zwiększona do 95 mm.
Nowy John Cooper Works Countryman zawieszenie o zoptymalizowanej sztywności. Oprócz zmodyfikowanych komponentów, układ jezdny posiada także dostrojenie resorowania i amortyzacji, kontroli stabilności jazdy DSC (Dynamic Stability Control) i elektromechanicznego układu kierowniczego. Opcjonalnie może być wyposażone w adaptacyjny układ jezdny.
Wyposażenie standardowe obejmuje sportowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi hamulcami tarczowymi z zaciskami stałymi na kołach przednich, jednotłoczkowymi hamulcami tarczowymi z zaciskami pływającymi na kołach tylnych oraz zaciskami hamulcowymi lakierowanymi w kolorze Chili Red, a także 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Przebudowano atrapę chłodnicy. Seryjne reflektory diodowe i lampy tylne także mają nową stylistykę. Z przodu jeszcze wyraźniej widoczna jest teraz wysokiej jakości technologia świateł, z tyłu natomiast przyciąga wzrok stylistyka lamp Union Jack. Opcjonalnie dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi ze zmiennym rozkładem światła i funkcją matrycową.
Nowością w ofercie są także lakiery metalizowane w kolorze White Silver i Sage Green oraz opcjonalne elementy zewnętrzne w kolorze Piano Black. W tej opcji obramowania reflektorów, lamp tylnych i atrapy chłodnicy oraz uchwyty drzwi i oznaczenie modelu na klapie bagażnika są polakierowane w błyszczącym kolorze czarnym, a nie w kolorze błyszczącego chromu.
Świeże akcenty pojawiły się także we wnętrzu. Nowością w programie wyposażenia dodatkowego jest cyfrowy wyświetlacz wskaźników za kierownicą o średnicy 5 cali. Opcjonalne wyposażenie Connected Media obejmuje również kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8,8 cala w charakterystycznym centralnym zestawie wskaźników. W nowej wersji posiada on obramowanie i dotykowe panele sterowania z błyszczącymi powierzchniami w kolorze Piano Black.
Dzięki montowanej seryjnie w samochodzie karcie SIM nowe MINI jest zawsze online. Dzięki opcji MINI Navigation Plus dostępne są między dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.