Po podbiciu kategorii małych samochodów, najnowsza generacja John Cooper Works ma na celu podbicie segmentu kompaktowych samochodów premium.
Pod względem wymiarów i oferowanej przestrzeni nowy model jest największym wyczynowym sportowcem w historii brytyjskiej marki.
Zobacz także:
Większa przestronność, codzienna funkcjonalność oraz wyjątkowe wrażenia z jazdy podczas długich podróży stanowią nową gamę możliwości, aby czerpać radość z samochodowej pasji.
Samochód wyposażono w najnowsze systemy i technologie, m. in. światła LED, MINI Driving Modes, Park Distance Control, Comfort Access, Radio MINI Visual Boost, Dynamic Stability Control (DSC), Dynamic Traction Control (DTC), EDLC (Electronic Differential Lock Control), Performance Control czy Dynamic Damper Control. Standardowy wyświetlacz ma 6,5 cala, ale w opcjo dostępny jest 8,8-calowy (Head- Up- Display także w opcji).
Nowe auto napędza 2.0-litrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o mocy 170 kW/231 KM w zakresie 5000- 6000 obr./min. (mocniejszy o 29 kW/39 KM od motoru w MINI Cooper S Clubman), który współpracuje z napędem na cztery koła ALL4. Użytkownicy maja do wyboru skrzynię manualną o sześciu przełożeniach lub przekładnię automatyczną, ośmiostopniową.
Pojemność silnika to 1998 ccm, maksymalny moment obrotowy: 350 Nm at 1450– 4800 Nm, a osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6.3 sek. (automat 6.3 sek.), prędkość maksymalna – 238 km/h, średnie zużycie paliwa – 7.4 (6.8 litra) na 100 kilometrów, emisja CO2 – 168 g/km (154 g/km).
Wymiary nowego modelu: długość – 4253 mm, szerokość – 1800 mm, wysokość – 1441 mm, rozstaw osi – 2670 mm. Pojemność bagażnika – 360 litrów – m może zostać powiększona do 1250 l po złożeniu (konfiguracje składania 40:20:40 ).