Nowy MINI John Cooper Works łączy w sobie doznania wyścigowe z charakterem premium. Wyrazisty, nawiązujący do tradycji styl bazujący na prototypie łączącym w sobie cechy MINI i John Cooper Works, posiada nie tylko świetne osiągi, ale tez ma własny charakter.
Nie sposób od razu zauważyć, że nowe auto posiada cechy stylistyczne specyficzne dla tego wariantu, zarówno w kabinie, jak i nadwoziu, odróżniające auto od MINI 3D.
Zobacz także:
Najpotężniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym modelu tej brytyjskiej marki premium to 2,0-litrowa, 4-cylindrowa jednostka benzynowa, która została opracowana z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w wyścigach samochodowych na bazie najnowszej generacji silnika TwinPower Turbo. Jego moc wynosi teraz 170 kW/ 231 KM. Charakterystyczne brzmienie uzyskano dzięki specjalnej konstrukcji tłoków, turbodoładowania oraz układu wydechowego. Średnie zużycie paliwa z manualną skrzynią biegów wg EU to 6,7 l/100 km, emisja CO2: 155 g/km (z automatyczną odpowiednio: 5,7 l/100 km, i 133 g/km).
Moc silnika podniesiona została o 10 proc. w porównaniu z poprzednikiem, a maksymalny moment obrotowy aż o 23 proc. – do 320 Nm. 6-stopniowa manualna skrzynia to standard, 6-stopniowa sportowa skrzynia automatyczna Steptronic występuje jako opcja. Przyspieszenie od zera do 100 km/h to 6,3 sek. (lepiej o 0,2 sek. niż poprzednik) przy manualnej skrzyni lub 6,1 sek. (lepiej o 0,6 sek.) z automatyczną. Elastyczność jest lepsza o 10 proc. (80-120 km/h w 5,6 sek.).
Technologia zawieszenia harmonizuje z charakterystyką silnika, mocą i osiągami. Nowo opracowany układ hamulcowy Brembo, ekskluzywne 17-calowe koła aluminiowe John Cooper Works Race Spoke, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy z systemem Servotronic, dynamiczna kontrola stabilności (DSC) obejmuje dynamiczną kontrolę trakcji (DTC), elektroniczną kontrolę blokady mechanizmu różnicowego (EDLC) i wektorowanie momentu obrotowego (Performance Control), a jako opcja – dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC, to zalety nowego modelu.
Zoptymalizowano pod względem aerodynamicznym nadwozie. Zastosowano specjalny dla tej wersji fartuch przedniego pasa z wielkimi wlotami powietrza chłodzącego w miejscu, gdzie w zwykłym MINI 3D są lampy przeciwmgielne, jak też fartuchy progowe i tylny, tylny spoiler John Cooper Works.
Lampy główne LED z białymi kierunkowskazami, nadkola z silnym konturowaniem; grill, „skrzela” i tylna klapa z logo John Cooper Works, sportowy układ wydechowy ze specjalnymi końcówkami, nowy lakier Rebel Green dostępny wyłącznie dla tej wersji sprawiają, że model jest nie do pomylenia z z innymi wersjami.
W kabinie zastosowano ekskluzywne sportowe fotele kryte Dynamicą (tkaniną ze zintegrowanymi zagłówkami), progi John Cooper Works, kierownicę wielofunkcyjną z łopatkami zmiany biegów (w wersji z automatyczną skrzynią sportową Steptronic). Układ kokpitu i otoczenie centralnego wyświetlacza w utrzymane jest w stylistyce stworzonej dla wersji. Pedały i podnóżek wykonane są ze stali szlachetnej. Standardowo istniej możliwość wybierania trybów jazdy MINI Driving Modes.
Specyfikacja z zakresu bezpieczeństwa obejmuje czołowe i boczne airbagi oraz poduszki kurtynowe, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami napięcia na przednich fotelach, zaczepy ISOFIX do fotelików dziecięcych na tylnych miejscach (opcjonalnie także na przednim fotelu pasażera), czujniki ciśnienia w oponach i półaktywna maska silnika dla lepszej ochrony pieszych.
Ekskluzywny charakter nowego modelu podkreślają dodatkowo opracowane specjalnie elementy wyposażenia i akcesoria John Cooper Works Tuning – wśród opcji są MINI Head-Up Display ze specjalnie skomponowaną treścią wyświetlaną, dach i zewnętrzne lusterka lakierowane w kolorze Chili Red, 18-calowe aluminiowe koła, pasy wyścigowe na maskę oraz doskonale harmonizujące akcesoria nadwoziowe i kabinowe z serii John Cooper Works Pro Design, dostępne w programie MINI Original Accessories.
W wyposażeniu są też m.in.: czujniki parkowania PDC, asystent parkowania, kamera cofania, Driving Assistant (obejmujący aktywny regulator prędkości bazujący na kamerze), system ostrzegania o ryzyku kolizji/ potrącenia pieszego (z funkcją awaryjnego hamowania wstępnego), automatyczny przełącznik świateł drogowych i system rozpoznawania znaków drogowych, pakiet oświetleniowy z oświetleniem kabinowym LED, MINI Excitement Package, bezkluczykowy dostęp Comfort Access, elektrycznie sterowany, szklany szyberdach, automatycznie ściemniające się lusterka wewnętrzne i zewnętrzne, podgrzewane siedzenia, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system nawigacji MINI i MINI Professional, MINI Radio Visual Boost, system nagłośnieniowy Harman Kardon hi-fi, dodatkowe opcje personalizujące auto, jak specjalne lakiery do dachu i karoserii, tapicerki, materiały wykończeniowe kokpitu i kolorystyki wnętrza, kompletne zestawienia Colour Lines, a także wyjątkowo wysokiej jakości, ekskluzywne opcje z serii MINI Yours.
Program multimediów samochodowych Diverse MINI Connected obejmuje: usługi Inteligentnego Połączenia Alarmowego IEC oraz MINI TeleServices dzięki zainstalowanej na stałe karcie SIM, ekskluzywne funkcje MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement i MINIMALISM; asystent podróży MINI Connected XL Journey Mate z informacją o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym RTT Radar.
Połączenie internetowe pozwala także na korzystanie z sieci społecznościowych, jak Twitter, foursquare czy Glympse, czy odbiór informacji w trybie RSS i rozrywki – Spotify, GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i Tuneln.
DANE TECHNICZNE I WYMIARY
– silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo;
– pojemność skokowa: 1998 cm3;
– moc maksymalna: 170 kW/231 KM przy 5200- 6000 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1250-4800 obr./min.;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 sek. (aut.: 6,1 sek.);
– prędkość maksymalna: 246 km/h (246);
– średnie zużycie paliwa wg UE: 6,7 l/100 km (5,7);
– emisja CO2: 155 g/km (133);
– klasa czystości spalin: Euro 6;
– długość: 3874 mm;
– szerokość: 1727 mm;
– wysokość: 1414 mm;
– rozstaw osi: 2495 mm.