Rodziny model MINI Countryman został odnowiony. Precyzyjnie dopracowana stylistyka, atrakcyjne nowe elementy wyposażenia oraz innowacyjne technologie w zakresie obsługi i łączności to atuty auta.
Przestronne wnętrze z pięcioma pełnowymiarowymi siedzeniami i opcjonalnym napędem na cztery koła ALL4 czynią go wszechstronnym.
Zobacz relacje:
Wariant z hybrydowym napędem plug-in oraz w nowe usługi cyfrowe MINI Connected pokazują zaawansowany charakter nowego Countrymana. Liczne są obecnie oferty w zakresie wyposażenia dodatkowego i oryginalnych akcesoriów, co umozliwia indywidualizację samochodu.
Poprzez nowego Countrymana brytyjska marka kontynuuje pozyskiwanie nowych grup odbiorców. Pierwszy model o długości zewnętrznej przekraczającej cztery metry, czworgu drzwiach i dużej klapie tylnej, pięciu miejscach i napędzie na wszystkie koła stworzył podstawy dla udanego wejścia MINI w segment samochodów kompaktowych premium. Aktualnie prawie 30 procent globalnej sprzedaży wszystkich modeli marki przypada na ten model.
W obecnej generacji po raz kolejny istotnie zoptymalizowano wnętrze, wszechstronność, funkcjonalność oraz komfort jazdy. Model hybrydowy plug-in Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0-1,7 l/100 km; emisja CO2: 45-40 g/km) łączy w sobie wydajność i napęd na wszystkie koła z opcją czysto elektrycznej jazdy.
To współpraca silnika benzynowego napędzającego przednie koła oraz synchronicznego silnika elektrycznego napędzającego tylne koła. Oba napędy dają razem moc systemową 165 kW (224 KM). Technologia eDrive obejmuje również wysokonapięciowy akumulator litowo- jonowy o pojemności energetycznej brutto wynoszącej 9,6 kWh. Dzięki temu nowe auto uzyskuje elektryczny zasięg od 55 do 61 km.
W Countrymanie oprócz napędu hybrydowego plug-in oferowane są trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne wyposażone w technologię MINI TwinPower Turbo. Gruntownie odświeżone jednostki obejmują zakres mocy od 75 kW (102 KM) do 140 kW (190 KM i już teraz spełniają normę emisji Euro 6d, która będzie obowiązywać dopiero w 2021 r.
Cztery wersje można opcjonalnie życzenie połączyć z napędem na cztery koła ALL4.
Cooper SE Countryman ALL4 wyposażone jest standardowo w 6-stopniową skrzynię Steptronic. Cooper Countryman ALL4 i Cooper D Countryman ALL4 są teraz standardowo wyposażone w 8-stopniową skrzynię Steptronic, podobnie jak Cooper S Countryman ALL4, Cooper SD Countryman i Cooper SD Countryman ALL4. Opcjonalnie dostępna jest również w Cooper D Countryman.
We wszystkich pozostałych modelach oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana jest 7-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic. Najmocniejsze wersje benzynowe i wysokoprężne mają jako dodatkową opcję również 7-stopniową sportową skrzynię dwusprzęgłową Steptronic albo 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic.
Samochód posiada liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa.
DANE TECHNICZNE
– One Countryman: 75 kW (102 KM), 0 – 100 km/h w 12,0 sek., prędkość maksymalna: 180 km/h;
– Cooper Countryman: 100 kW (136 KM), w 9,7 sek., 205 km/h;
– Cooper Countryman ALL4: 100 kW (136 KM), w 10,1 sek., 202 km/h;
– Cooper S Countryman: 131 kW (178 KM), w 7,5 sek., 225 km/h;
– Cooper S Countryman ALL4: 131 kW (178 KM), w 7,3 sek., 222 km/h;
– Cooper SE Countryman ALL4: 165 kW (224 KM), w 6,8 sek., 196 km/h;
– One D Countryman: 85 kW (116 KM), w 11,2 sek., 192 km/h (192 km/h);
– Cooper D Countryman: 110 kW (150 KM), w 9,1 sek., 214 km/h;
– Cooper D Countryman ALL4: 110 kW (150 KM), w 9,0 sek., 211 km/h.