MINI: NOWY CLUBMAN – KONCEPCJA POJAZDU KLASY PREMIUM

mini_nocu_0

MINI kontynuuje zmiany pokoleniowe w rodzinie modelowej – nowy Clubman ma byc postrzegany jako innowacyjna koncepcja pojazdu w kompaktowym segmencie premium.

To połączenie funkcjonalności, praktyczności na co dzień oraz przydatności nawet w najdłuższych trasach, zapewniające frajdę z jazdy i indywidualizm.


Zobacz także:

PREMIERY

JAGUAR: NOWY XJ – LUKSUSOWA LIMUZYNA Z ALUMINIUM


 

Model to nowa interpretacja uświęconej tradycją koncepcji shooting brake zaadaptowanej po raz pierwszy do wymagań klasy kompaktowej. Potężny przedni pas z wlotami szczelin kurtyn powietrznych w przednich nadkolach i – po raz pierwszy w MINI – „skrzela” za nadkolami w przednich błotnikach; dynamicznie wyciągnięta sylwetka z czworgiem bocznych drzwi oraz linią boczną podkreślającą szerokość pojazdu; wyciągnięta linia dachu i antena „płetwa” z czerwoną statusową lampką alarmu – to cechy charakterystyczne pojazdu.

Kolejne to: stromy tylny pas z charakterystycznymi drzwiami portalowymi, inskrypcją „Clubman” oraz zintegrowanymi, poziomymi lampami, nowe metalizowane lakiery do nadwozia Metling Silver i Pure Burgundy; dach i osłony bocznych lusterek w kontrastowych kolorach – białym, czarnym lub srebrnym.

W porównaniu z poprzednikiem, nowy MINI Clubman ma zdecydowanie dojrzalszy charakter pod względem wszechstronności, przestronności i treści – wyraźnie większe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, również w porównaniu z nowym MINI 5d. Długość jest większa o 27 cm, szerokość o 9 cm, rozstaw osi o 10 cm. Posiada pięć pełnowymiarowych siedzeń, a pojemność bagażnika to 360-1250 l (tylne oparcie dzielone 40:20:40).

 

Zupełnie nowy jest wystrój kabiny; szeroka konsola z ramą kokpitu w górnej części, zestaw zegarów na kolumnie kierownicy, zintegrowany centralny okrągły instrument z diodowym LED pierścieniem świetlnym oraz wyświetlaczem dla funkcji samochodu, multimediów, telefonu i nawigacji, intuicyjny w obsłudze panel sterowania klimatyzacją oraz ikoniczny zestaw lotniczych przełączników przestawnych poniżej centralnego instrumentu. Typowa dla modelu jest konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowkami, dwoma uchwytami na kubki, sterownikiem systemu operacyjnego Controller i podłokietnikiem.

W momencie premiery rynkowej nowy MINI Clubmana będzie posiadał z sześć wariantów silnikowych (średnie spalanie 6,2-3,8 l/100 km, emisja CO2 144-99 g/km). To motory nowej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo. MINI One D Clubman w sprzedaży będzie z 3-cylindrowym silnikiem dieslowskim (85 kW/116 KM). Premiera 4-cylindrowego silnika dieslowskiego 110 kW/150 KM nastąpi w MINI Cooper D Clubman, a 140 kW/190 KM – w Cooper SD Clubman.

3-cylindrowe silniki benzynowe montowane będą w MINI One Clubman (75 kW/102 KM) i MINI Cooper Clubman (100 kW/136 KM), natmiast MINI Cooper S Clubman posiadac będzie 4-cylindrowy silnik benzynowy 141 kW/192 KM.

Przeniesienie napędu na oś przednią odbywać się będzie standardowo przez 6-stopniową skrzynią manualną. Dostępna po raz pierwszy jest też 8-stopniowa automatyczna przekładnia Steptronic (w modelach Cooper S Clubman i Cooper D Clubman, Cooper S i SD Clubman). Dla wszystkich pozostałych modeli wybrać można opcjonalnie 6-stopniowa skrzynię automatyczna Steptronic. Dostepna jest też technologia MINIMALISM, w tym funkcja auto start/stop i opcjonalny tryb pracy Green.

Zawieszenie zawiera jednowahaczowe kolumny McPhersona w przedniej osi ze skonstruowanymi od nowa elementami. Wielowahaczowa oś tylna zoptymalizowana będzie dla konkretnej wersji konkretnego modelu. Jazde ułatwi elektromechaniczne wspomaganie kierownicy seryjnie z funkcją Servotronic.

 

Dynamiczna kontrola stabilności DSC dostępna będzie seryjnie (włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji DTC oraz elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego EDLC), a w modelu MINI Cooper S oraz SD Clubman również z wektorowaniem siły napędowej Performance Control. Standardowo zakładane są koła aluminiowe o średnicy 16″ (w MINI Cooper S i SD Clubman – 17), opcjonalnie koła w rozmiarach do 19 cali.

Opcjonalnie dostępny system wyboru trybów jazdy Driving Modes dla indywidualizacji zachowań auta (MID, SPORT i GREEN).

Standardowe wyposażenie ochronne obejmuje czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe pasy automatyczne na wszystkich siedzeniach, z przodu z napinaczami i ogranicznikami napięcia, kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX na miejscach tylnych i opcjonalnie na przednim pasażerskim, wyświetlacz ciśnienia w oponach; znakomity komfort akustyczny i wibracyjny.

Szeroka jest paleta innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, Parking Assistant, kamera cofania i Driving Assistant obejmujący także oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, ostrzeżenie o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych.

Oferta opcji służących indywidualizacji nadwozia i wnętrza auta zawiera m.in. zestaw aerodynamiczny John Cooper Works; pakiet karoseryjny Chrome Line; relingi dachowe; szeroka paleta obić, tapicerek, inkrustacji i kolorystyki wnętrza; ekskluzywne opcje z oferty John Cooper Works i MINI Yours.

 

Warianty silnikowe

MINI Cooper S Clubman: silnik benzynowy, 4-cylindrowy TwinPower Turbo, pojemność 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250 obr./min. (300 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 sek. (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 sek.), prędkość maksymalna 228 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,2 l/100 km.

MINI Cooper Clubman: silnik benzynowy, 3-cylindrowy (TwinPower Turbo), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min., maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min. (230 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 sek. (9,1 sek.), prędkość maksymalna 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km.

MINI One Clubman: silnik benzynowy, 3-cylindrowy (TwinPower Turbo), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 75 kW/102 KM przy 4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1200-3800 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 sek. (11,7 sek.), prędkość maksymalna 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km .

MINI Cooper SD Clubman: silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy (TwinPower Turbo), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 140 kW/190 KM przy 4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 sek. (7,4 sek.), prędkość maksymalna 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,5 l/100 km.

MINI Cooper D Clubman: silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy (TwinPower Turbo), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 sek. (8,5 sek.), prędkość maksymalna 212 km/h (212 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,4-4,1 l/100 km.

MINI One D Clubman:silnik wysokoprężny, 3-cylindrowy (TwinPower Turbo), pojemność 1496 cm3, moc maksymalna 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2250 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 sek. (10,4 sek.), prędkość maksymalna 192 km/h (192 km/h), średnie zużycie paliwa: 3,9-3,8 l/100 km.

Wymiary zewnętrzne: długość – 4253 mm; szerokość – 1800 mm, wysokość – 1441 mm; rozstaw osi – 2670 mm.