Do asortymentu samochodów MINI wkracza zupełnie nowa wersja modelu 5D – o wiele bardziej przystępna i zarazem niezwykle ekonomiczna.
Od marca 2015 w palecie silnikowej pojawi się One First 5D, co oznacza, że 5-drzwiowa odmiana nadwoziowa będzie dostępna w 7 wariantach silnikowych, tak samo, jak odmiana klasyczna, 3-drzwiowa.
Zobacz także:
Podobnie jak wszystkie inne warianty nowej generacji MINI, także wersja One First 5D napędzana będzie zupełnie nowym silnikiem wyposażonym w najnowsze wcielenie technologii TwinPower Turbo. Jest to benzynowa jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1,2 litra, łącząca turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz w pełni zmienne fazy rozrządowe dla obu stron silnika (Double VANOS).
Generuje ona maksymalnie 55 kW/75 KM i 150 Nm (dostępnych już od 1400 obr./min!). Dzięki temu One First rozpędza się do 100 km/h w ciągu 13,4 sekundy.
Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem również nowo opracowanej skrzyni biegów, 6-stopniowej przekładni manualnej o zoptymalizowanej wydajności, obniżonej masie i wysokim komforcie przełączania biegów. Co więcej, zintegrowanych czujnik przełożeń umożliwia wyjątkowo harmonijne i dynamiczne zmienianie przełożeń. Wysoka wydajność nowego zespołu napędowego daje w efekcie średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km i emisję 121 g CO2 na 1 km (wyniki z testu EU, uzależnione od rodzaju i rozmiaru zamontowanego ogumienia).
Wprowadzenie do portfolio tego nowego silnika rozszerza ofertę MINI 5D (średnie spalanie 5,9-3,5 l/100 km, emisja CO2: 136-92 g/km) do czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych, o spektrum mocy od 55 kW/75 KM aż po 141 kW/192 KM. Zwinność, charakterystyczny design i jeszcze wyższa jakość łączą się w tym modelu z większą funkcjonalnością i komfortem dzięki dodatkowej parze drzwi o rozstawowi osi większemu o 72 mm w porównaniu z klasycznym MINI 3D.
Zapewniając 3 miejsca na tylnej kanapie i bagażnik o pojemności 278- 941 litra, 5-drzwiowy model segmentu aut małych ma zainteresować nowe grupy docelowe pojazdami marki.