Nowe modele MINI: John Cooper Works Clubman oraz John Cooper Works Countryman to najmocniejsze auta dopuszczone do użytku na drogach publicznych w sześćdziesięcioletniej historii marki.
Silniki zapewniają świetne osiągi, a jak podaje producent – są także oszczędne.
Zobacz także:
Czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem o mocy 225 kW (306 KM) w nowym MINI John Cooper Works Clubman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4–7,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169–161 g/km) i w nowym John Cooper Works Countryman (7,3–6,9 l/100 km; 166–156 g/km) wyróżniają się innych kompaktowych samochodów premium.
W obu modelach silnik jest standardowo połączony z nową, 8‑stopniową, sportową skrzynią Steptronic z blokadą mechanizmu różnicowego na osi przedniej, napędem na cztery koła ALL4, specjalnie zaprojektowanym układem jezdnym oraz dodatkowymi wzmocnieniami konstrukcji nadwozia.
Zmodernizowane wersje sportowych aut – zindywidualizowanego modelu 6-drzwiowego – stworzono z myślą o osiągach. Najnowsza generacja silnika z technologią TwinPower Turbo góruje nad poprzednim modelem pod względem maksymalnej mocy aż o 55 kW (75 KM). Maksymalny moment obrotowy zwiększono o 100 Nm do 450 Nm, a dzięki temu udało się znacząco zoptymalizować charakterystykę przyspieszenia.
Nowy John Cooper Works Clubman rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, natomiast John Cooper Works Countryman osiąga „setkę” w 5,1 sekundy – odpowiednio 1,4 i 1,5 sekundy szybciej niż w poprzednich modelach.
W palecie modeli MINI pojazdy zasługują na pozycję na podium. W porównaniu z modelami Cooper S Clubman i Cooper S Countryman moc zwiększono z 29 kW (39 KM) do imponujących 84 kW (114 KM). Uzyskane w ten sposób doskonałe osiągi uzupełnia szereg specyficznych elementów konstrukcyjnych oraz wyposażenia, które znakomicie podkreślają ekskluzywną i oryginalną naturę dwóch modeli spod znaku John Cooper Works.
NOWE MODELE W SKRÓCIE
– nowy 4-cylindrowy silnik z technologią TwinPower Turbo o mocy 225 kW (306 KM) i momencie obrotowym 450 Nm;
– wzrost mocy w porównaniu z poprzednimi modelami: 55 kW (75 KM);
– koncepcja chłodzenia opracowana dzięki know-how prosto z toru wyścigowego;
– nowy układ wydechowy i filtr cząstek stałych zgodny z normą Euro 6d-TEMP;
– napęd na cztery koła MINI ALL4 w wyposażeniu standardowym;
– nowa, 8-stopniowa, sportowa skrzynia Steptronic z integrowana z blokadą mechanizmu różnicowego na osi przedniej;
– dopasowana do modelu konstrukcja i zestrojenie układu jezdnego;
– nowy, sportowy układ hamulcowy John Cooper Works z większymi hamulcami;
– sztywna karoseria, połączenie z silnikiem i punkty mocowania zawieszenia;
– reflektory diodowe z funkcją świateł drogowych w technologii matrycowej i diodowe lampy tylne w stylistyce Union Jack (w John Cooper Works Clubman).
Wyposażenie standardowe i opcje
Charakterystyczne dla modelu akcenty zewnętrzne obejmują opcjonalny lakier w kontrastującym czerwonym kolorze na dachu oraz obudowach lusterek, indywidualną stylistykę progów bocznych z dodatkowymi kierunkowskazami oraz logo John Cooper Works na grillu atrapy chłodnicy i tylnej klapie. Centralny wlot powietrza w obu modelach ma strukturę plastra miodu. Na odświeżony wygląd składają się także reflektory, lampy tylne oraz pas tylny w zmodernizowanej stylistyce.
Works Countrymana wyposażono w pięć pełnowymiarowych siedzeń ze zintegrowanymi zagłówkami. Modle posiadają sportową kierownicę z przyciskami wielofunkcyjnymi i antracytową podsufitkę.
Wyposażenie standardowe obu modeli obejmuje także diodowe reflektory, system Keyless Ride, tryby jazdy oraz system Radio MINI Visual Boost z 6,5-calowym ekranem z funkcją obsługi dotykowej i zmodyfikowaną grafiką. Zintegrowane urządzenia do obsługi mediów umożliwiają korzystanie z palety usług Connected dostępnych online.
Przewidziano także specjalne opcje wyposażenia, na przykład system Connected Navigation z łatwą w obsłudze funkcją opracowywania tras, a także system Connected Navigation Plus z 8,8-calowym ekranem dotykowym. W połączeniu z tymi opcjami dostępna jest również usługa Real Time Traffic Information (RTTI), która przekazuje kierowcy w czasie rzeczywistym dane o aktualnej sytuacji na drodze, osobista usługa Concierge i portal internetowy.
Aktualizacje map są automatycznie pobierane do systemu nawigacji pojazdu poprzez połączenie z siecią komórkową.