MINI: KOLEJNE SILNIKI DLA NOWEGO MODELU

Mi_1s

Od lipca paleta silnikowa nowego MINI rozrośnie się. Oferta modelowa obejmie także wariant MINI Cooper SD jako najmocniejszą wersję turbodieslowską, a bazową specyfikacją będzie model MINI One First.

Obie nowe wersje zapewniają imponujący stosunek osiągów do zużycia paliwa i emisji CO2. Tym samym model oferować będzie 4 jednostki benzynowe i 3 wysokoprężne – wszystkie będące zupełnie nowymi konstrukcjami.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Nowa generacja silników 3- i 4-cylindrowych, wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo to skok do przodu w zakresie zwinności i wydajności, co widać także w dwóch nowych silnikach.

Mi_2s

Silnik w modelu MINI Cooper SD to najmocniejszy turbodiesel, jaki kiedykolwiek pojawił się w ofercie marki. Ta 2,0-litrowa jednostka o 4 cylindrach rozwija maksymalną moc 125 kW/170 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm już przy zaledwie 1500 obr./min. Jego układ zasilania obejmuje turbinę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny oraz szynę paliwową common rail z wtryskiwaczami zapewniającymi ciśnienie wtrysku 2000 barów. Dzięki temu silnik jest zarówno niebywale spontaniczny w reakcjach na gaz, jak wydajny paliwowo – i emituje ekstremalnie mało dwutlenku węgla.

MINI Cooper SD rozpędza się do 100 km/h w 7,3 sek. Opcjonalna automatyczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach jeszcze poprawia przyspieszenie – do 7,2 sek. Za tak sportowy temperament nie trzeba dużo płacić pod dystrybutorem paliwa: auto zużywa średnio 4,0-4,1 l/100 km, emitując zaledwie 106-110 g CO2/km (ze skrzynią automatyczną: 104-108 g/km).

Także nowe MINI One First wyposażony jest w najnowocześniejsze technologie. Jego 3-cylindrowy silnik wyposażono w technologię MINI TwinPower Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny oraz w pełni zmienne fazy rozrządu po obu stronach (Doppel VANOS). Jednostka rozwija moc 55 kW/75 KM z pojemności zaledwie 1,2 l, a jej maksymalny moment obrotowy to 150 Nm, dostępne już od 1400 obr./min. MINI One First rozpędza się do 100 km/h w 12,8 sek. i średnio zużywa 5,0-5,2 l/100 km, emitując 117-122 g CO2/km.

Mi_3s