MINI John Cooper Works GP to najszybszy model tej brytyjskiej marki, jaki otrzymał homologację drogową. Nie boi się mrozu i śniegu, ale…
Aby poruszać się bezpiecznie w trudnych warunkach, oferowane są opony zimowe stworzone specjalnie dla niego.
Zobacz także:
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sek., prędkość maksymalna 265 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,3 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 167 g/km. To parametry ekstremalnego MINI. Opony zimowe Ultra High Performance opracowane przez firmę Hankook pozwalają również na zaśnieżonych trasach cieszyć się wyjątkową mocą i jego wyścigowym charakterem.
Podobnie jak opony letnie Ultra High Performance, Hankook dostarcza również opony zimowe na oryginalne wyposażenie. W topowym modelu oferowane są opony typu Winter i*cept evo 2 w rozmiarze 195/45 R18 87H XL. Montowane są na dedykowanych do tego modelu 18-calowych obręczach kół ze stopów lekkich. Takie połączenie Szczególnie asymetryczny profil ze specjalnie uformowanymi lamelami i rowkami poprawia trakcję i skuteczność hamowania.
MINI John Cooper Works GP produkowane jest w niewielkiej serii obejmującej zaledwie 3000 sztuk. Przeznaczone do modelu opony zimowe są uzupełnieniem zawieszenia dostosowanego do wysokich osiągów silnika i precyzyjnych systemów regulacji układu jezdnego. Optymalizują one trakcję podczas sportowego ruszania z miejsca, a także stabilność w szybkich zakrętach.
Czterocylindrowy silnik TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l generuje moc 225 kW (306 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni Steptronic, a zintegrowana blokada mechanizmu różnicowego zapewnia bezstratne przełożenie mocy napędu.
Mechaniczna szpera jest powiązana z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, redukując różnice prędkości obrotowych pomiędzy przednimi kołami. Pod obciążeniem możliwe jest uzyskanie blokady do 31 procent. Blokada dyferencjału zapobiega utracie trakcji również przy różnych przyczepnościach nawierzchni na poszczególnych kołach.
W tym celu przenosi większą część momentu obrotowego na koło o lepszej przyczepności, odpowiednio wcześnie zapobiegając podsterowności i nadsterowności. Układ hamulcowy obejmuje czterotłoczkowe hamulce tarczowe z zaciskami stałymi na przednich kołach i jednotłoczkowe hamulce tarczowe z zaciskami pływającymi na tylnych kołach.
MINI John Cooper Works GP to nie tylko limitowana edycja z wyścigowym DNA. Jego spojler dachowy z dwuskrzydłowym konturem oraz karbonowe nadkola z widoczną strukturą włókien pod matowym lakierem i indywidualna numeracja czynią je wręcz unikatem.