MINI dąży do dostosowania swojej oferty modelowej do przyszłej mobilności miejskiej – nacisk położono na rozwój elektromobilności.
Zwiększono zaangażowanie w segmentach crossover i kompaktowym premium oraz wzmocnienie pozycji rynkowej w Chinach.
Zobacz także:
Od premiery MINI drugiej generacji po wznowieniu tradycyjnej brytyjskiej marki minęło dwadzieścia lat. Od tego czasu w zakładach w Oksfordzie wyprodukowano około czterech milionów pojazdów tej marki i dostarczono je do ponad stu krajów na całym świecie. W 2015 roku nowe MINI Clubman zadebiutowało w segmencie kompaktowym premium, do którego dwa lata później dołączył nowy Countryman.
Jednocześnie na popularności stale zyskują modele z napędem elektrycznym. Już w 2008 roku marka przejęła rolę pioniera mobilności elektrycznej w BMW Group. MINI E pozwoliło wyciągnąć ważne wnioski dotyczące wykorzystania samochodu elektrycznego w codziennym ruchu drogowym.
Dzięki modelowi hybrydowemu plug-in Cooper SE Countryman ALL4 pojazdy ze zelektryfikowanym napędem już w 2019 roku stanowiły pięć procent łącznej sprzedaży marki. Zaledwie kilka miesięcy później i po wprowadzeniu Coopera SE wskaźnik ten podwoił się do dziesięciu procent wszystkich nowych rejestracji producenta. Równolegle MINI będzie w najbliższych latach nadal oferować samochody z silnikami spalinowymi.
Przyszła oferta pojazdów napędzanych czysto elektrycznie będzie obejmować trzydrzwiowe MINI, nowy, mały a także kompaktowy crossover. Do udanego Countrymana dołączy kolejny model.
Największy na świecie i wciąż dynamicznie rozwijający się rynek samochodowy w Chinach stanie się w przyszłości znacznie ważniejszy dla MINI.