Budowa pojazdów koncepcyjnych to dla projektantów „twórczy plac zabaw”. Wszystkie tego typu projekty koncentrują się na przyszłości oraz wykazują wizjonerski potencjał.
Od innowacyjnych rozwiązań z dziedziny oświetlenia, poprzez nowatorską konstrukcję drzwi, aż po kreatywne realizacje określonych obszarów tematycznych – pojazdy koncepcyjne to poligon dla wszelkiego rodzaju eksperymentów. Niektóre samochody koncepcyjne tworzy się po to, aby wspomóc rozwój i wdrażanie nowych technologii, inne mają demonstrować nowoczesne trendy stylistyczne lub zdradzać potencjalny wygląd przyszłych modeli produkcyjnych.
MINI Rocketman Concept (2012)
Nowa generacja MINI Rocketman Concept powstała w 2012 roku i łączy w sobie innowacyjne rozwiązania z zakresu indywidualnej, miejskiej mobilności z klasycznymi brytyjskimi elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia. Ozdobiony kolorami brytyjskiej flagi koncepcyjny pojazd wyróżnia się między innymi oryginalnym podświetleniem dachu z flagą Union Jack. MINI Rocketman Concept to ucieleśnienie sportowej elegancji w typowo brytyjskiej formie.
MINI Rocketman Concept (2011)
Świetnie przyjęty pojazd koncepcyjny łączy tradycyjne wartości z nowoczesną technologią, tym samym redefiniując kluczową zasadę marki MINI dotyczącą kreatywnego wykorzystania przestrzeni. Ten czteroosobowy (3+1) samochód z trzydrzwiowym nadwoziem o długości niewiele przekraczającej 3 metry oraz unikalnym projektem zagospodarowania przestrzeni stanowił prawdziwie koncepcyjne auto przyszłości. Jego wizjonerski charakter wynikał w sporej mierze z niezwykle lekkiej konstrukcji opartej na ramie z włókien węglowych.
MINI Paceman Concept (2010)
Firma MINI traktuje ten klasyczny koncepcyjny pojazd klasy crossover, który stworzono w oparciu o model MINI Countryman, jako pierwsze Sports Activity Coupé (SAC) w segmencie premium. Dynamiczna, wyrazista i jednocześnie luksusowa stylizacja znamionuje ekskluzywny, sportowy charakter auta. Jego sylwetka zdradza dynamiczne osiągi i nawiązuje nieco do stylistyki muscle carów.
MINI Beachcomber Concept (2010)
Prekursor modelu MINI Countryman oferuje ponadprzeciętną radość z jazdy oraz nietuzinkowe nadwozie bez dachu. Wyjątkowo muskularna sylwetka stanowi nawiązanie do legendarnego modelu Mini Moke z lat 60. ubiegłego stulecia, a projektanci skupili się na podkreśleniu rozmaitych elementów stylistycznych wnętrza, z których kluczowym jest tu funkcjonalna środkowa konsola Centre Rail. Pozwala ona na podłączenie odtwarzacza MP3, telefonu komórkowego, dodatkowych źródeł oświetlenia, przenośnej lodówki, laptopa czy lokalizatora GPS lub na montaż uchwytu na okulary czy napoje i schowka na prowiant.
MINI Scooter E Concept (2010)
Koncepcyjny skuter z napędem elektrycznym zainspirowany został MINI E, czyli testowanym w Niemczech modelem auta bezemisyjnego. Pierwszy w gamie firmy MINI Scooter E Concept, który opracowano przy wykorzystaniu samochodowego języka stylistycznego MINI, w pełni demonstruje potencjał pojazdów tej marki. Aby pokazać kluczowe elementy typowego designu MINI, przygotowano trzy wersje koncepcyjnego skutera. Pierwsza zachowała typowo „brytyjską” stylistykę, druga posiadała cechy stylistyki ruchu Modsów, która ma niebagatelne znaczenie w świecie miłośników skuterów, a trzecia stanowiła bezpośrednie stylistyczne nawiązanie do modelu MINI E.
MINI Roadster Concept oraz MINI Coupé Concept (2009)
„Oxfordzkie bliźniaki”, każdy na swój własny sposób, demonstrowały bogactwo ekscytujących rozwiązań, stanowiąc nowatorską interpretację tradycyjnych wartości, indywidualnego stylu oraz innowacyjnego charakteru MINI. Niezwykle dynamiczna wersja Coupé oferuje najprawdziwszą radość z jazdy, zaś czysty stylistycznie, elegancki Roadster niezapomniane wrażenia z podróżowania bez dachu.
MINI Crossover Concept (2008)
Ten wariant modelowy pozbawiony był historycznych podtekstów. Posiadał za to ponad czterometrowe nadwozie i stanowił zapowiedź modelu MINI Countryman, oferując sporo przestrzeni pasażerom tylnej kanapy oraz niespotykane dotąd w MINI możliwości ładunkowe. Dzięki elastycznemu projektowi oraz innowacyjnemu systemowi przechowywania zbliżonemu do rozwiązań znanych z konsoli Centre Rail możliwa była dowolna aranżacja konfiguracji wnętrza, które można było dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika.
MINI Concept (2005/2006)
W ciągu dwóch lat seria składająca się z czterech pojazdów koncepcyjnych została zaprezentowana na najważniejszych imprezach wystawowych świata, a każdą wersję przygotowano specjalnie z myślą o konkretnym salonie motoryzacyjnym. Wszystkie cztery pojazdy zapowiadały pojawienie się nowego modelu MINI Clubman i pełne były nawiązań do bogatej historii marki MINI. Elegancką prezentację pojazdu koncepcyjnego we Frankfurcie przygotowano pod hasłem „Jedź z klasą” (ang. Travel in style), a w pojeździe przygotowanym na salon tokijski podkreślono jego brytyjski charakter.
W Detroit zaprezentowano funkcjonalną wersję do przewozu zimowego sprzętu sportowego, a w Genewie MINI Concept wystylizowano na samochód obsługi toru podczas Rajdu Monte Carlo, tym samym odwołując się do legendarnych osiągnięć marki w sportach motorowych. Wszystkie wersje zadziwiały rewolucyjną konstrukcją drzwi, która w zdecydowany sposób zwiększała potencjał i funkcjonalność wnętrza. Dwuczęściowa tylna pokrywa umożliwiała wręcz nieograniczony dostęp do przedziału bagażowego i począwszy od MINI Clubman wkrótce znalazła szersze zastosowanie w nowych modelach MINI.
MINI Concept Monte Carlo Rallye (1997)
Dwumiejscowy pojazd z kierownicą po prawej stronie upamiętniał wygraną klasycznego Mini w rozgrywanym w 1967 roku Rajdzie Monte Carlo. Kultowe elementy stylistyczne takie jak heksagonalna osłona chłodnicy czy okrągłe reflektory zyskały tu nowe oblicze, odpowiednie dla pojazdu z XXI wieku, choć design MINI pozostał z grubsza niezmieniony od 1959 roku. Ten pojazd koncepcyjny poprzedzał pierwszy model nowej generacji MINI, który na rynku pojawił się w 2001.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.