Dziś Walentynki. Największe miłosne skojarzenia kierowców z samochodami – jak wynika z przeprowadzonej ankiety – budzą modele marek wywodzących się z Włoch i Francji.
Dla 41 proc. z nich najbardziej romantyczną marką aut używanych jest Alfa Romeo. Drugą lokatę zajął Peugeot, a trzecią BMW.
Zobacz także:
Jako wymarzone marki samochodów na Walentynkową randkę Polacy wymienili także między innymi: Porsche, Maserati, Mercedesa i Lamborghini. Dane te pochodzą z Walentynkowego badania opinii przeprowadzonego wśród polskich klientów AAA Auto w styczniu tego roku.
W ramach ankiety kierowcom zadano dwa pytania: Jaka marka samochodów używanych kojarzy Ci się z miłością? oraz samochodem jakiej marki chciałbyś pojechać na wymarzoną Walentynkową randkę?
Odpowiedzi na pierwsze pytanie pozwoliły skonstruować ranking najbardziej „gorących“ marek samochodów używanych. Według klientów AAA Auto najbardziej zakochać można się w autach ze stajni: Alfa Romeo (41 proc. badanych), Peugeota (23 proc.), BMW (14 proc.), Renault (7 proc.) i Mazdy (3 proc.). Pozostałe miejsca rankingu zajęły, m.in.: Ford i Lexus.
Jeśli chodzi o odpowiedź na drugie pytanie, rodacy dali się ponieść fantazji. Największa liczba klientów AAA Auto na randkę marzeń chciałaby pojechać którymś z modeli Porsche (22 proc. odpowiedzi), aż 15 proc. widziałoby się w Maserati, 12 proc. w Mercedesie, a 7 proc. w Lamborghini.
– Polacy wiedzą czego chcą kiedy przychodzą do nas po samochódi równie konkretni są w rozmowach na temat aut. Wyniki badania opinii, które przeprowadziliśmy z okazji nadchodzących Walentynek, pokazują, że Polacy mają bardzo wyraźne skojarzenia jeśli chodzi o najbardziej romantyczne marki samochodów. Wyobraźnia pcha ich zdecydowanie do producentów z Zachodu i Południa Europy, do modeli o szlachetnej linii, zgrabnej sylwetce, które pokazują dużo temperamentu na drodze. Osobiście nie dziwi mnie zwycięstwo Alfa Romeo w rankingu – czy można wyobrazić sobie bardziej romantycznego bohatera niż Giulietta na drodze? – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
TOP UŻYWANYCH MODELI Z AAA AUTO NA RANDKĘ W WALENTYNKI
1. Alfa Romeo Giulietta
100 proc. sprzedanych modeli Giulietta w AAA Auto w 2018 roku miało benzynowy silnik 1.4T MultiAir i było hatchbackami. Najczęściej wybierano modele w kolorze czerwonym (46 proc.), białym (31 proc.) i czarnym (15 proc.). 69 proc. sprzedanych samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77 proc. nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33 proc. kobiety. Alfa Romeo Giulietta znalazła się na 141. pozycji w rankingu sprzedaży AAA Auto w 2018 roku.
2. BMW 3.
Najpopularniejszym typem silnika w modelu sprzedawanym w AAA Auto w ubiegłym roku był 318i (35 proc.) typu benzynowego (74 proc.). Najczęściej wybierano modele w kolorze czarnym (47 proc.), srebrnym (26 proc.) i szarym (13 proc.). 89 proc. samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 50 proc. sprzedanych modeli miało nadwozie sedan, 33 proc. kombi, a 10 proc. coupe lub cabrio. 61 proc. nabywców tego modelu stanowili mężczyźni, a 39 proc. kobiety. BMW 3 znalazło się na 29. pozycji w rankingu sprzedaży AAA Auto w 2018 roku.
3. Peugeot 308.
40 proc. sprzedanych modeli 308 w AAA Auto w ubiegłym roku miało benzynowy silnik 1.6 Vti w wersji benzynowej (62 proc.). 77 proc. sprzedanych modeli miało nadwozie typu hatchback, a 23 proc. kombi. Najpopularniejszymi kolorami tego modelu były srebrny (28 proc.), szary (25 proc.) oraz czarny (23 proc.). Prawie wszystkie sprzedane modele miały ręczną skrzynię biegów (98 proc.). 79 proc. nabywców Peugeota 308 w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 21 proc. kobiety. Peugeot 308 znalazł się na 45. pozycji w rankingu sprzedaży AAA Auto w 2018 roku.
4. Mazda 3.
W AAA Auto w 2018 roku najczęściej Mazda 3 kupowana była z silnikiem 1.6 (48 proc.) z napędem benzynowym (85 proc.). Najczęściej wybierano modele w kolorze szarym (31 proc.), niebieskim (31 proc.) i srebrnym (16 proc.). 89 proc. samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77 proc. sprzedanych modeli miało nadwozie hatchback, a 23 proc. to sedany. Mazdę 3 w zeszłym roku częściej kupowali mężczyźni (66 proc.) niż kobiety (34 proc.). Mazda 3 znalazła się na 36. pozycji w rankingu sprzedaży AAA Auto w 2018 roku.
Badanie przeprowadzono metodą ankietową na próbie 144 klientów czterech polskich salonach firmy w Katowicach, Piasecznie, Poznaniu i Wrocławiu, w styczniu 2019 roku.